رجزخوانی یک چینی علیه دنا

رجزخوانی یک چینی علیه دنا

این خودرو که از پلت‌فرمی همسان با نسل قبلی فولکس‌واگن جتا بهره می‌برد، در طراحی بدنه از سبکی محافظه‌کارانه و تا حدی ساده بهره می‌برد، عاملی که در فروش بالای یک خودرو حیاتی است و بی30 از آن بی بهره است. البته بخش جلویی این خودرو با وجود کاپوتی برجسته و شیاردار در تلفیق با چراغ‌های معروف به چشم‌های شاهین، نمای ظاهری خوبی را لااقل برای این بخش از بدنه بی30 به ارمغان آورده است

کد خبر : ۴۱۳۹۰
بازدید : ۶۸۳۰
فرادید |‌ نامش کمی عجیب و البته نافرم است. ساخت چین هم هست، از پلتفورمی قدیمی هم استفاده کرده و همه اینها برای پرهیز از بسترن بی30 کافی است. خودرویی ساخت شرکت فاو چین که به عنوان جدیدترین هماورد دنا، پژو پارس اتومات و نیز تندر 90 پلاس اتومات قرار است با قیمتی بیش از 50 میلیون راهی بازار ایران شود.
رجزخوانی یک چینی علیه دنا
به گزارش فرادید، این خودرو که از سال 2010 میلادی در خط تولید قرار داشته و در بازارهای نوظهور فروش متوسطی را عاید سازنده چینی خود کرده است. فاو که از اواسط 2015 مدل فیس لیفت بسترن بی30 را با طرحی نوین به بازار معرفی کرده، با انتخاب این مدل تلاش دارد تا در رنج خودروهای 50 تا 60 میلیونی هم به نبرد با هموطنان چینی خود مثل چری آریزو5 و بی‌وای دی اف3 بپردازد و هم خودروهای ایرانی پرفروش را به چالش بکشد.
رجزخوانی یک چینی علیه دنا
این خودرو که از پلت‌فرمی همسان با نسل قبلی فولکس‌واگن جتا بهره می‌برد، در طراحی بدنه از سبکی محافظه‌کارانه و تا حدی ساده بهره می‌برد، عاملی که در فروش بالای یک خودرو حیاتی است و بی30 از آن بی بهره است. البته بخش جلویی این خودرو نقش محوری را در ایجاد جذابیتی اندک ایفا می‌کند چه آنکه وجود کاپوتی برجسته و شیاردار در تلفیق با چراغ‌های معروف به چشم‌های شاهین (HAWK-EYE) و جلوپنجره کرومی براق، نمای ظاهری خوبی را لااقل برای این بخش به ارمغان آورده است که البته در رنگ‌های تیره این خودرو، ظاهری ارزان قیمت را هم به بیننده القاء می‌کند. در عین حال در دیگر بخش‌های این خودرو وضع بدین منوال نیست و ما با خودروی ساده‌تری مواجهیم. بدنه بی30 که شباهتی آشکار با بدنه گک ترامپچی جی اس6 دارد، در کلیت خود نظمی نداشته و به سبک محصولات چینی با خطوط بسیاری شکل یافته است.
رجزخوانی یک چینی علیه دنا
داخل کابین این خودرو نیز از قالبی ساده، قدیمی و مالامال از پلاستیک‌های سخت و ارزان‌قیمت سود می‌برد اما در عوض، ادوات و ابزار در جای مناسبی جای گرفته‌اند و ارگونومی درخوری دارند. رنگ اکثر اقلام موجود در کابین به‌صورت خاکستری تیره است که تا حدی برای بیننده ملال‌آور و خسته‌کننده است. در میانه داشبورد، یک صفحه نمایش لمسی جای گرفته است که از اندازه متوسطی برخوردار است و فرمان سه پره این خودرو، از فرمی بسیار ساده و قدیمی بهره می‌برد. البته فضای کابین در حد مناسبی ارزیابی می‌شود و چهار سرنشین به همراه یک کودک به راحتی می‌توانند خود را در آن جای دهند. البته فضای صندوق این خودرو با گنجایش 480 لیتر در حد استانداردهای این گروه است و نه بیشتر.
رجزخوانی یک چینی علیه دنا
موتور این خودروی 4.62 متری، یک نمونه 1600 سی‌سی 109 اسب بخاری است که در هر صد کیلومتر کمتر از هفت لیتر بنزین مصرف می‌کند.از لحاظ امکانات ایمنی، بسترن B30 از آورده درخوری بهره می‌برد. بسته به تیپ مربوطه، از دو، چهار و شش کیسه هوا برخوردار است و سامانه‌های ترمز ABS +EBD،BA و سیستم کنترل پایداری (ESP) و سیستم کنترل کشش (TCS) در تمامی رده‌های آن به طور استاندارد نصب شده‌اند. ضمن آنکه، سیستم کنترل حرکت از روی تپه‌ها (HAC)، سنسور فشار باد لاستیک‌ها (TPMS) و دوربین دید عقب هم در برخی تیپ‌های گران‌تر آن دیده می‌شود.
رجزخوانی یک چینی علیه دنا
از حیث وجود امکانات رفاهی، مدل فول این خودرو به اقلامی چون سیستم هوشمند ورود بدون کلید با دکمه استارت، کروز کنترل، صفحه نمایش لمسی به سایز هفت اینچ، سانروف برقی، صندلی و فرمان با پوشش چرمی، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه داخلی الکتروکرومیک هوشمند، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، سیستم روشنایی در روز، سیستم صوتی با شش عدد بلندگو با قابلیت پخش DVD و MP3 و درگاه‌های SD/USB/AUX و اتصالات بلوتوث و… مجهز است.
رجزخوانی یک چینی علیه دنا
در واقع بی30 برای جلوه نمایی بین خریداران دست به دامان آپشن شده غافل از اینکه بدون کیفیت ساخت خوب، طراحی مناسب و دوام بالا نمی توان در بازار ماندگار شد. در عین حال دنا پلاس با ورود به بازار در محدوده قیمتی کمتر از50 میلیون به راحتی قادر خواهد بود هم در بخش قوای فنی و هم در بحث تجهیزات بر این چینی تازه از راه رسیده فائق آید. این خط و این هم نشان!

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    تا امروز که کیفیت چینی ها به از ایرانی ها بوده... این خط و این نشان!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید