حاشيه‌هاي پيام جنجالي مارادونا

حاشيه‌هاي پيام جنجالي مارادونا
کد خبر : ۴۱۴۷۴
بازدید : ۲۱۴۳
حاشيه‌هاي پيام جنجالي مارادونا
با وجود آنكه رييس‌جمهور ونزوئلا در بحبوحه يك بحران سياسي عميق با انتقاد كشورهاي امريكاي لاتين و جهان مواجه شده، اسطوره فوتبال آرژانتين ضمن حمايت از وي اعلام كرد كه مي‌خواهد براي دولت چپ‌گراي ونزوئلا مبارزه كند.
ديگو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتين در صفحه رسمي فيس‌بوك خود نوشت: تا زماني كه هوگو چاوز، رييس‌جمهور فقيد ونزوئلا زنده بود ما طرفدار او بوديم. هنگامي كه نيكولاس مادورو، رييس‌جمهور ونزوئلا دستور دهد من براي يك «ونزوئلاي آزاد» لباس سرباز را به تن مي‌كنم و با امپرياليسم و آنهايي كه مي‌خواهند پرچم‌هاي ما را كه مقدس‌ترين دارايي ما هستند پايين بكشند، مبارزه خواهم كرد. مارادونا به زبان‌هاي انگليسي، اسپانيايي و ايتاليايي نوشت: «زنده بادچاوز. زنده باد مادورو. زنده باد انقلاب.»
اين اطلاعيه واكنش فوري ماريو كمپس، هم تيمي سابق مارادونا را به همراه داشت. وي گفت: ديگو مارادونا چطور مي‌تواني از مرگ ۱۲۴ جواني كه از آزادي و دموكراسي در كشورشان دفاع كردند، حمايت كني؟ اين جر و بحث چند روز پس از آن صورت گرفت كه بلوك تجاري منطقه‌اي مركوسور عضويت ونزوئلا را به حالت تعليق در آورد و مادورو را به نقض حقوق بشر متهم كرد و از وي خواست تا فورا مجلس تازه تاسيس موسسان را منحل كند.
حاشيه‌هاي پيام جنجالي مارادونا
مادورو در سال‌هاي اخير متحدان بسياري را در سراسر اين منطقه از جمله آرژانتين و برزيل از دست داده چراكه آنها به جناح راست تغيير جهت دادند.
مارادونا به خاطر حمايت از سياستمداران چپ‌گرا در امريكاي لاتين كاملا معروف است و يكي از دوستان فيدل كاسترو، رهبر فقيد كوبا به شمار مي‌رود. اظهارات مارادونا در فيس‌بوك انتقاد انريكه كاپريلس، رهبر اپوزيسيون ونزوئلا را نيز به همراه داشت. كاپريلس گفت: اگر مارادونا مي‌خواهد به ونزوئلا بيايد من شخصا او را از فرودگاه همراهي مي‌كنم و سراسر ونزوئلا را به او نشان مي‌دهم تا بتواند با چشمان خود شاهد وضعيت كشورما باشد. اين انقلابي كه مي‌گوييد «غيرقابل دفاع و نامعتبر» است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید