تصاویر/ کره‌شمالی می‌خواهد به کجا حمله کند؟

تصاویر/ کره‌شمالی می‌خواهد به کجا حمله کند؟
کد خبر : ۴۱۵۲۱
بازدید : ۲۶۱۸
فرادید | در ادامه جنگ لفظی میان آمریکا و کره شمالی، پیونگ یانگ اعلام کرد که برنامه‌اش برای شلیک چهار موشک به سمت قلمرو آمریکا در جزیره گوام به زودی آماده خواهد شد.

به گزارش فرادید، بنا بر اعلام رسانه‌های رسمی کره شمالی، قرار است موشک‌های "هواسونگ 12" پس از پرتاب، با عبور از آسمان استان‌های شیمانه، هیروشیما و کوایچی در ژاپن در نهایت در دریا و در حدود 30 کیلومتری جزیره گوام فرود آیند. این طرح پیش از اجرا باید به تایید کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برسد. با این حال این تهدید نام جزیره "گوام" را به صدر اخبار جهان آورده است.

گوام جزیره‌ای است زیبا که اگرچه بخشی از خاک آمریکا محسوب نمی‌شود اما از سال 1898 در قلمرو ایالات متحده قرار گرفته است. مساحت آن تنها 541 کیلومتر مربع است. جمعیت گوام هم در حدود 160 هزار نفر است. این جزیره کوچک اما اهمیتی دیگر دارد، 30 درصد از مساحت آن را پایگاه‌های نظامی آمریکا شکل می‌دهند.

در شمال این جزیره، واشنگتن دارای پایگاهی هوایی است که از آن برای حملات نظامی در دوره جنگ ویتنام هم استفاده می‌کرد. در جنوب نیز پایگاهی دریایی قرار داشته و گارد ساحلی آمریکا نیز فعالیت دارند. در مجموع، حدود 6 هزار نیروی نظامی ایالات متحده در این جزیره کوچک مستقر هستند.

حضور نسبتا گسترده نظامی آمریکا در این شبه‌جزیره ناشی از موقعیت راهبردی آن است. نزدیکی گوام به چین، فیلیپین، ژاپن و شبه‌جزیره کره باعث شده تا آمریکایی‌ها آن را به‌عنوان پایگاهی نظامی برای دفاع از منافع خود در شرق آسیا برگزینند.

فاصله گوام با کره شمالی حدود 3 هزار کیلومتر است بنابراین در برد موشک‌های بالستیک کره شمالی قرار می‌گیرد. کوچکی این جزیره باعث می‌شود که در برابر تعداد بالای موشک‌های کره شمالی با کلاهک‌های غیرهسته‌ای نیز به‌شدت آسیب‌پذیر باشد.


۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید