سرنوشت تلخ یک خانواده

سرنوشت تلخ یک خانواده

تاکنون پیکر مادر ٣٥ساله این خانواده پیدا شده و تلاش‌ها برای یافتن ٢ مفقودی دیگر ادامه دارد نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر یک زن باردار را از میان سیلاب نجات دادند...

کد خبر : ۴۱۵۳۰
بازدید : ۵۸۹۱
سرنوشت تلخ یک خانواده
وقوع سیل در استان گلستان ٢کشته و ٢ مفقود برجای گذاشت. بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌ها در شرق استان گلستان یک خانواده سه‌نفره را حوالی علی‌آباد کتول در داخل خودرو گرفتار کرد که تاکنون پیکر یک‌نفر از آنها توسط نیروهای امدادی کشف شده و تلاش‌ها برای یافتن ٢ مفقود دیگر این حادثه همچنان ادامه دارد. همچنین وقوع طوفان و وزش باد شدید در گنبدکاووس باعث سقوط یک جوان ٢١ساله و مرگ او شد.
از ساعات ابتدایی شامگاه پنجشنبه بارش باران باعث آبگرفتگی در شرق استان گلستان شد. شدت این بارش‌ها در شهرستان علی‌آ‌باد کتول طغیان رودخانه و جاری‌شدن روآب‌های سطحی در دو منطقه دهانه زرین‌گل و دهانه محمدآباد این شهرستان شد. منطقه‌ای توریستی و تفریحی که به دلیل پوشش گیاهی و جنگلی در روزهای آخر هفته پذیرای تعداد زیادی از طبیعت‌گردان و خانواده‌های شهرستان‌های شرقی استان گلستان است، اما با هشدارهای سازمان هواشناسی نیروهای امدادی از بعدازظهر پنجشنبه با حضور در مناطق جنگلی شهرستان علی‌آباد کار خارج‌کردن و انتقال مردم را به مناطق امن آغاز کردند.
تلاش‌هایی که به گفته علیرضا صیاد معاون امدادونجات هلال‌احمر گلستان باعث نجات یک زن جوان باردار و دونفر دیگر از همراهان این زن شد: «این خانواده برای تفریح به منطقه دهانه محمدآباد آمده بودند که خوشبختانه نیروهای امدادی ما موفق شدند با اقدام به‌موقع این سه‌نفر را که یکی از آنها خانم جوان بارداری بود را به وسیله یک دستگاه خودروی امدادونجات به نقطه امن منتقل کنند.»
پیداشدن پیکر بی‌جان مادر
همزمان با شروع بارش‌ها و کار انتقال شهروندان از سوی نیروهای امدادی در منطقه دهانه محمدآباد، در شعاع چند کیلومتری نیروهای امدادی سه خودرو در محور دهانه زرین‌گل در معرض آبگرفتگی و سیلاب قرار گرفتند که یکی از آنها به دلیل بی‌توجهی به هشدارهای نیروهای امدادی در محاصره آب قرار گرفت و بعد از دقایقی همراه با سه سرنشینش در سیل ناپدید شد.
یک مرد ٣٧ساله همراه با همسر و پسربچه ٢ساله‌شان سه سرنشین خودروی پرایدی که برای تفریح به منطقه آمده بودند، در سیل دهانه زرین‌گل مفقود شدند. با اعلام این حادثه، نیروهای امدادی حاضر در منطقه به‌علاوه چند تیم کمکی کار جست‌وجو برای یافتن خودرو و سرنشینان آن را آغاز کردند، اما بارش باران و تاریکی هوا کار امداد را سخت کرده بود. با وجود ٣٠ نیروی امدادی در قالب ٦ تیم عملیات جست‌وجو را تا ساعت ٥صبح جمعه ادامه دادند، اما هیچ ردی از خودرو و سه سرنشین آن به دست نیامد.
با استراحتی کوتاه عملیات جست‌وجو ساعت ٧صبح جمعه مجددا آغاز شد و دقایقی بعد از آن پراید مچاله‌شده در حاشیه رودخانه پیدا شد، اما نشانی از سرنشین‌های این خودرو به دست نیامد. تلاش‌ها برای پیداکردن اعضای این خانواده سه‌نفره ادامه داشت تا این‌که حوالی ظهر جمعه جسد بی‌جان یک زن در میان گل‌ولای سیلاب پیدا شد، اما همچنان از سرنوشت دو سرنشین دیگر این خودرو هیچ خبری در دست نیست.
علیرضا صیاد معاون امدادونجات هلال‌احمر گلستان درباره عملیات آخرین وضع امدادرسانی و عملیات جست‌وجوی سه فرد گم‌شده در منطقه «زرین‌گل» به «شهروند» می‌گوید: «ساعت ١١:٣٠ظهر جمعه جسد زن ٣٥ساله که مربوط به سه سرنشین خودروی پراید مفقود شده، در سیل پنجشنبه‌شب توسط نیروهای امدادی کشف شد. پیکر این زن به پزشکی قانونی منتقل شد و عملیات جست‌وجو برای کشف اجساد دونفر دیگر همچنان ادامه دارد.» او درباره هویت مفقودشدگان این حادثه هم توضیح داد: «پدر ٣٧ساله این خانواده از کارمندان شهرداری بوده که همراه همسر و پسربچه ٢ساله برای تفریح به این منطقه آمده بودند، این خانواده ساکن روستای خانببین از توابع شهرستان رامیان بودند، که متاسفانه به دلیل بی‌توجهی به توصیه‌ها و هشدارهای نیروهای امدادی دچار حادثه شدند. تاکنون جسد یکی از آنها پیدا شده و تلاش‌ها برای یافتن دو مفقود دیگر این حادثه ادامه دارد، البته از نظر ما این دونفر مفقود هستند و تا پیدانشدن آنها نمی‌توان به‌طور قطعی درباره زنده‌بودن یا مرگ آنها اظهارنظر کرد.»
او همچنین درباره وضع امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان و تلاش‌های صورت‌گرفته برای کاهش خسارت و تلفات انسانی در این حادثه می‌گوید: «سامانه بارشی که از بالادست وارد منطقه شده، همچنان فعال است و همچنان بارش‌ها در منطقه ادامه دارد و همین موضوع کار را برای نیروهای امدادی سخت کرده و حتی این بارش سنگین، سلامت نیروهای امدادی را هم تهدید می‌کند. در چند عملیات نجات، نیروهای ما برای نجات مردم در مناطق سیل‌زده واقعا خطر کردند. از سوی دیگر، متاسفانه حضور مردم در منطقه برای تهیه تصویر روند امدادونجات و جست‌وجو را برای ما مشکل کرده است. درحال‌ حاضر محور زرین‌گل باز است اما با توجه به سامانه بارش شدیدی که وارد منطقه شده، با تصمیم فرماندهی میدان عملیات، تردد خودروها به کندی، با احتیاط و به صورت مجدد درحال انجام است. در بالادست منطقه زرین‌گل به دلیل تخریب پل ارتباطی، محور مسدود است و امکان تردد از آن منطقه وجود ندارد.» همچنین به دنبال طوفان در گنبدکاووس یک جوان ٢١ساله جانش را از دست داد. این پسرجوان ساکن روستای قره‌ماخر این شهرستان براي محکم‌کردن سقف دامداري به پشت‌بام رفته بود که بر اثر شدت وزش باد به پايين پرت شده و جان خود را از دست داد.

٢ کشته در خراسان‌شمالی و رضوی
درهمین‌ حال از خراسان‌شمالی و رضوی هم خبر رسید که جاری‌شدن سیل در برخی از نقاط این دو استان، دو کشته برجای گذاشته است. در منطقه غلامان شهرستان راز و جرگلان استان خراسان‌شمالی یک زن ٤٥ساله در اثر آبگرفتگی در داخل یک پراید جان سپرد. به‌ گفته حسن شکوری‌نسب مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌شمالی دراین حادثه یک خودروی پراید با چهار سرنشین در محور روستایی غلامان در محاصره سیل قرار گرفت که یکی از سرنشینان آن که زنی ٤٥ساله بود در این حادثه کشته شد. سه سرنشین دیگر این خودرو توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شدند. این سیلاب خسارت‌هایی هم به بخش‌های کشاورزی و تأسیسات زیرساختی این شهرستان را وارد کرده است. همچنین سیل در روستاي تيرگان درگز منجر به فوت يک مرد ٧٠ساله شده است. به‌ گفته سیدمجتبی احمدی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی؛ بخش مرکزی شهرستان درگز شامل منطقه چهل میر و پارک تندوره، روستای پوشان در چناران و مناطقی از شهرهای قوچان، کلات و مشهد دچار سیلاب شده‌اند که نیروهای هلال‌احمر در قالب چند تیم امدادونجات به این مناطق اعزام شده‌اند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید