عکسهای منتخب "عکاسی سفر"

عکسهای منتخب "عکاسی سفر"

در یک نمایشگاه عکس که به صورت رایگان در گرینویچ لندن برگزار شده است، عکس های منتخب 14 سال گذشته مسابقه "عکاس سفری سال" به همراه یک سری از عکس های مورد علاقه داوران به نمایش گذاشته شده اند. در ادامه برخی از آنها را مشاهده خواهید کرد.

کد خبر : ۴۱۵۵۷
بازدید : ۵۸۴۷

تصاویر / عکس های منتخب

فرادید | زن جوانی که برای پرداخت نکردن بلیت قطار، بر روی لبه اهرم های اتصال دو واگن در قطاری تندرو در بندگلادش نشسته است. این عکس که توسط اکاش جی ام بی گرفته شده است، در سال 2009 به عنوان عکس منتخب مسابقه "عکاس سفری سال" انتخاب شد.

دنبال کنید:

به گزارش فرادید به نقل از بی بی سی، در یک نمایشگاه عکس که به صورت رایگان در گرینویچ لندن برگزار شده است، عکس های منتخب 14 سال گذشته این مسابقه به همراه یک سری از عکس های مورد علاقه داوران به نمایش گذاشته شده است. در ادامه برخی از آنها را مشاهده می کنید.

2003 ، هانوی، ویتنام

عکاس: مایکل متلچ از آمریکا

تصاویر / عکس های منتخب

تصویر بازار صبحگاهی "هوی آن" که ترکیبی از رنگ ها و جنب و جوش است. تصویری که حس هیاهوی بازار را برای مخاطب تداعی می کند.

2004، کلنزه، مالی

عکاس: رمی بنالی از فرانسه

تصاویر / عکس های منتخب
پسری که از وزش نسیمی خنک در گرمای سوزان تابستان لذت می برد.

2005، هلند

عکاس: جرارد کینگما از هلند

تصاویر / عکس های منتخب
لحظه ای جالب که به صورت تصادفی رخ داد. در این عکس جرارد کینگما در حال عکاسی از یک خانواده گوسفند بوده است که به صورت خیلی اتفاقی یکی از بره ها به ناگهان به هوا می پرد.

2005، خالیسکو، مکزیک

عکاس: تد وینترز از آمریکا
تصاویر / عکس های منتخب

یک فروشنده کلاه در کنار خیابانی در شهر تپاتیتلان ، اجناس خود را برای فروش پهن کرده است. با دیدن این عکس چند سوال ذهن مخاطب را به خود مشغول می کند: آیا آن مرد خواب است؟ آیا کلاهی که او به سر گذاشته، همانی است که در سمت چپ تصویر جایش خالی است یا آیا آنرا فروخته است؟

2009، ماتورا، ایالت اوتار پرادش، هندوستان

عکاس: پوراس چوآدهاری از هند

تصاویر / عکس های منتخب
جشن هولی یا جشن رنگ ها که متعلق به هندوهاست، جشنی است سرشار از انرژی و جنب و جوش. هندوها این جشن را در پایان فصل زمستان و با آغاز بهار برپا می کنند.

2011، شمالگان، کانادا

عکاس: توماس کوکتا از آلمان

تصاویر / عکس های منتخب

من برای ثبت این تصویر بی نظیر، به مدت 3 هفته در مدار شمالی شمالگان حضور داشتم. در تمام این مدتی که تنها در یک چادر دست ساز زندگی می کردم، دمای هوا بین 40- تا 45- درجه سانتیگراد بود.

2011، دریای سفید، منطقه کارلیا، شمال روسیه

عکاس: فرانکو بانفی از سوئیس

تصاویر / عکس های منتخب

عکاس می گوید: "این نهنگ سفید در حال شنا کردن به سوی من بود، هر چند قبل از لمس کردن من، جهت خود را عوض کرد. او چندین و چند بار این کار را تکرار کرد و این فرصت را برای من فراهم آورد تا بتوانم عکس های خوبی از او بگیرم. او به هیچ وجه قصد حمله نداشت و تنها می خواست که بازی کند."

2012، دره رودخانه امو، اتیوپی

عکاس: یان اشلیگل از آلمان

تصاویر / عکس های منتخب
به گفته عکاس، "بیوا" یکی از بهترین جنگجویان قبیله کارو است. او بسیار مغرور است و با افتخار می گوید: "من تا به حال 3 شیر، 4 فیل، 5 پلنگ، 15 بوفالو، و تمساح های بسیاری را شکار کرده ام. همچنین در جنگ های قبیله ای هم چندین نفر را کشته ام. بعد از مکثی کوتاه ادامه می دهد، زمانه عوض شده است، و دیگر به ما اجازه شکار نمی دهند. من به دوران اجدادم غبطه می خورم."

2012، سیبری، روسیه

عکاس: الساندرا منیکونزی از سوئیس

تصاویر / عکس های منتخب
مردم ننتسی، عشایری هستند که بالاتر از مدار قطبی در شرایط محیطی و آب وهوایی دشواری زندگی می کنند. در این عکس شما دختری را می بینید که در حال جمع آوری چوب است.

2014، رودخانه مارا، سرنگتی شمالی

عکاس: نیکول کمبره از بلژیک

تصاویر / عکس های منتخب
گله ای از گاوهای وحشی که به خاطر بارش شدید باران گیج شده اند، در حال عبور از رودخانه هستند. این حیوانات با پرش بر روی همدیگر تنها می خواهند که هر چه سریعتر از رودخانه عبور کنند.

2014، کینشاسا، جمهوری دموکراتیک کنگو

عکاس: جانی هاگلوند از نروژ

تصاویر / عکس های منتخب

"لس ساپورس" گروهی خاص در کنگو هستند که با وجود فقر فزاینده ای که در اطراف آنها حاکم است، با لباس های گران قیمت در خیابان های کینشاسا می چرخند.

2015، تالاب آتچافالایا، لوئیزیانا، آمریکا

عکاس: مارسل فن اوستن از هلند

تصاویر / عکس های منتخب

کایاک سواری در میان سروهای سر به فلک کشیده در یک صبح مه آلود در تالاب آتچافالایا که بزرگترین تالاب آمریکاست.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید