چهره‌های هنری و مقامات کشوری در دام مرد شیاد

چهره‌های هنری و مقامات کشوری در دام مرد شیاد

بازداشت کلاهبردار در یک قرار صوری، دریافت پول به بهانه پرداخت ٢٠‌درصد سود ماهیانه و مالباختگانی از چهره‌های شناخته‌شده هنری، دولتی و اقتصادی همه آن چیزی است که از سوی پلیس امنیت درباره یک پرونده کلاهبرداری کلان رسانه‌ای شده است.

کد خبر : ۴۱۷۵۵
بازدید : ۱۴۶۰
چهره‌های هنری و مقامات کشوری در دام مرد شیاد
بازداشت کلاهبردار در یک قرار صوری، دریافت پول به بهانه پرداخت ٢٠‌درصد سود ماهیانه و مالباختگانی از چهره‌های شناخته‌شده هنری، دولتی و اقتصادی همه آن چیزی است که از سوی پلیس امنیت درباره یک پرونده کلاهبرداری کلان رسانه‌ای شده است.
به گزارش شهروند، پرونده سربسته‌ای که هنوز تعداد و هویت مالباختگان معروف و بنام آن نامشخص است. با این وجود این پرونده به دلیل حجم بالای کلاهبرداری، نوع و موقعیت شاکیان اهمیت زیادی دارد؛ چراکه مرد کلاهبردار توانست تاجران، کارگردانان سینما و حتی مقامات دولتی را هدف قرار دهد و پول‌های میلیاردی از آنها به جیب بزند.
هرچند تاکنون متهم دستگیرشده به ٥‌میلیارد تومان کلاهبرداری از طریق جعل عنوان انتصاب به مقامات و دستگاه‌های دولتی و وعده پرداخت سود بالا، اعتراف کرده، اما افزایش مالباختگان و ارزش ریالی این پرونده کلاهبرداری بسیار محتمل است.

دستگیری میثم از سوی پلیس امنیت
چندی پیش پلیس در جریان یک کلاهبرداری عجیب قرار گرفت. براساس مستندات موجود، مردی با جعل عنوان و ادعای ارتباط نزدیک با چند ارگان مهم دولتی و اطلاعاتی دست به کلاهبرداری زده بود. با توجه به ابعاد امنیتی، رسیدگی به این پرونده در دستورکار پلیس امنیت عمومی ناجا قرار گرفت. تیمی از ماموران باتجربه و زبده پلیس امنیت در نخستین اقدام به سراغ چند مالباخته شناخته‌شده این پرونده رفتند تا شاید از این طریق سرنخی برای شناسایی و دستگیری این مرد شیاد به دست بیاورند.
در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد، متهم برای جلب اعتماد طعمه‌هایش، مدعی شده که دارای گردش مالی بسیار بالایی است و می‌تواند در ازای دریافت مبالغ بالای چند ١٠٠میلیون تومان در مدت کوتاه ٢ تا ٣ماه، کل مبلغ را همراه با سود بالای ٢٠‌درصد در ازای هرماه به آن بازگرداند. همزمان با آغاز تحقیقات گزارش چند شکایت مشابه دیگر به پلیس امنیت اعلام شد. با بررسی شکایت‌های جدید مشخص شد که متهم چندین کلاهبرداری کلان دیگر هم انجام داده است.
در ادامه تحقیقات پلیس مشخص شد، بیشتر مالباختگان این پرونده، بازرگانان، تجار، کارگردانان و مقامات دولتی بنام و سرشناسی هستند که متهم با ارایه اوراق، مجوز و حساب‌های بانکی جعلی با گردش مالی بالا و نیز ادعای ارتباط نزدیک با سه ارگان مهم دولتی و پشتیبانی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی از وی، اعتماد آنها را جلب کرده است.
درحالی تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه داشت که تعداد شاکیان هر روز بیشتر می‌شد. آن هم مالباختگانی که همگی از چهره‌های سرشناس در عرصه دولت، هنر و اقتصاد بودند. با توجه به اطلاعات و سرنخ‌های به دست آمده، از این پرونده کلاهبرداری، درنهایت پلیس متهم اصلی به نام «علی‌محمد صدرمحمدی» معروف به «میثم» را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، از سوی ماموران پلیس امنیت بازداشت کرد.

اعتراف به کلاهبرداری میلیاردی
میثم پس از دستگیری از سوی پلیس هرگونه دخالت در این پرونده را رد کرد. او با اظهارات ضدونقیضش سعی داشت تا ماموران را گمراه کند، اما وقتی پلیس اسناد، مدارک، اوراق جعلی و قراردادهای مالی مالباختگان را در برابر متهم قرار داد، او لب به سخن گشود و به جرمش اعتراف کرد.
او در اعترافاتش به پلیس گفت: «با جعل اسناد و کارت شناسایی، خودم را به‌عنوان یکی از افراد نزدیک به ارگان‌ها و دستگاه‌های مهم دولتی جا می‌زدم و به طعمه‌هایم نزدیک می‌شدم. پرینت حسابم هم که گردش خیره‌کننده‌ای داشت را به آنها نشان می‌دادم، تقریبا برای همه افراد این مدارک قانع‌کننده بود، ضمن این‌که سود ٢٠‌درصد در ماه هم رقم وسوسه‌کننده‌ای بود. برای همین همه آنها فریب می‌خوردند و با دادن سرمایه‌شان به من، تصور می‌کردند که قرار است ٢٠‌درصد سود بگیرند.»
بنا بر اعلام پلیس امنیت، این مرد میانسال تاکنون به ٥‌میلیارد تومان کلاهبرداری از چهره‌های هنری، مقامات و مدیران بلندپایه دولتی و کشوری و نیز تعداد زیادی از تجار شناخته‌شده اقرار کرده است. با این وجود پلیس احتمال می‌دهد افراد بیشتری طعمه دروغ‌پردازی‌های این مرد شیاد شده باشند و این پرونده کلاهبرداری ارزش مالی بالاتری داشته باشد.
به همین دلیل در ادامه رسیدگی به پرونده و به دنبال شناسایی شاکیان و مالباختگان، دادیار شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهید مقدس دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم را صادر کرد تا دیگر مالباختگان احتمالی این پرونده برای پیگیری شکایت خود به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ٣٣ شهید مقدس در انتهای شمالی بزرگراه یادگار امام- جنب درِاصلی زندان اوین مراجعه کنند.
با همه این‌ها، این‌که این مرد شیاد به چه طریقی طعمه‌هایش را انتخاب و با آنها وارد این معامله عجیب و فریبنده می‌شده، مشخص نیست. این‌که چه مدت از کلاهبرداری این مرد فریبکار می‌گذرد هم، از سوی پلیس اعلام نشده است. در اطلاع‌رسانی پلیس از این پرونده به رابط‌ها یا همدستان احتمالی این کلاهبردار هم هیچ اشاره‌ای نشده و پلیس همچنان درحال تحقیق روی این پرونده حساس است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید