شوک کی‌روش

شوک کی‌روش

گفته می‌شود سرمربی تیم‌ملی حاج‌صفی و شجاعی را به تیم‌ملی دعوت کرده است

کد خبر : ۴۱۸۱۳
بازدید : ۳۹۹۵
شوک کی‌روش
در روزهای اخیر حرف و حدیث‌های بسیار زیادی درباره محرومیت احساج حاج‌صفی و مسعود شجاعی در محافل ورزشی مطرح بود. در ٢٤ ساعت گذشته اما اتفاقات قابل‌توجهی برای دو ستاره تیم‌ملی فوتبال ایران رخ داد که مهمترینش خبرهایی است که درباره دعوت‌شدنشان به تیم‌ملی منتشر شده است.
نخستین واکنش حاج‌صفی
در روزهای اخیر هر دو بازیکن نسبت به حواشی به وجود آمده درباره خودشان به دلیل بازی کردن مقابل نماینده رژیم صهیونیستی سکوت کرده بودند. اما احسان حاج‌صفی بالاخره سکوت خود را شکست و با پستی هوشمندانه در اینستاگرام به مشکلات به وجود آمده واکنش نشان داد. او نوشت: «امام علی(ع) فرمود: قضاوتی که با تکیه به ظن و گمان باشد، عادلانه نیست. سلام بر مردم عزيز كشورم. هنگام تولد، مادرم گفت: فرزندم مادر دیگری در کنار ما هست که وطن نام دارد و همه ما در دامان او زندگی می‌کنیم. وطن با حضور نوابغ زندگی می‌کند و با خون علي اسدزاده،‎ دايي شهيدت و همه شهدا زنده می‌ماند.» او همچنین به نامه ٥٣ نهج‌البلاغه پرداخته است: «ای‌ مالک! اگر بين خود و دشمنت پيماني بستي يا پيمان و پناه دادن را به او دادي، جامه وفا را بر عهد خويش بپوشان و تعهدات خود را محترم بشمار و براي حفظ آنها سينه خود را سپر قرار بده.» حاج‌صفی سپس این شعر معروف را هم به‌عنوان حسن ختام نخستین واکنش خود انتخاب کرد: «ایران، به خاک خسته تو سوگند. به بغض خفته دماوند که شوق زنده ماندن من به شادی تو
خورده پیوند.»
خبری که تکذیب شد
روز گذشته برخی رسانه‌ها به صراحت اعلام کردند که کارلوس کی‌روش تصمیم گرفته است تا نام حاج‌صفی و شجاعی را در فهرست بازیکنان مدنظر خود برای بازی با کره‌جنوبی قرار بدهد. از آنجایی که اتخاذ چنین تصمیمی مخالفانی بسیار جدی خواهد داشت، همان‌طور که انتظار می‌رفت فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه‌ای این خبر را گمانه‌زنی رسانه‌ها عنوان و تأکید کرد هیچ لیستی از سوی کی‌روش درباره بازیکنان دعوت شده به تیم‌ملی به فدراسیون ارایه نشده است تا به این ترتیب جنجال‌ها دوباره به اوج نرسد. اما نکته قابل تامل اینجاست که به‌زودی باید تکلیف حاج‌صفی و شجاعی با تصمیمی که کی‌روش می‌گیرد، روشن شود. اگر آنها از تیم‌ملی کنار گذاشته شوند،‌ بدون‌شک این اتفاق برخلاف نامه آنها به فیفا خواهد بود و دوباره موجب حساس شدن فدراسیون جهانی فوتبال به اتفاقات مربوط به این دو بازیکن می‌شود.
منتظر یک فضای دو قطبی باشیم؟
دعوت دوباره حاج‌صفی و شجاعی با توجه به اهمیت پیدا کردن پرونده آنها بدون‌شک فضایی دو قطبی بین موافقان و مخالفان به وجود خواهد آورد. کارلوس کی‌روش هم فعلا تصمیم گرفته درباره این دو بازیکن سکوت کند. او به خوبی می‌داند که پرونده باید در آرامش و سکوت حل‌وفصل شود و صحبت‌های بی‌مورد شرایط را برای شاگردانش سخت‌تر می‌کند. با این حال همه منتظر تصمیم نهایی مرد پرتغالی درباره شجاعی و حاج‌صفی هستند. اگر آنها به تیم‌ملی دعوت شوند،‌ فشارها برای محروم شدن حاج‌صفی و شجاعی قطعا با تعلیق فوتبال ایران از سوی فیفا همراه خواهد شد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید