تصاویر/ سناتور جنجالی با برقع وارد پارلمان شد

تصاویر/ سناتور جنجالی با برقع وارد پارلمان شد
کد خبر : ۴۱۸۲۳
بازدید : ۳۹۹۶
فرادید | "پائولین هنسن" رهبر حزب راستگرای "ملت واحد" روز پنجشنبه با برقع در پارلمان استرالیا حاضر شد.

به گزارش فرادید، برقع پوششی است که زنان افغانستان از آن به عنوان حجاب استفاده می کنند و با پوشیدن آن از نوک سر تا نوک پایشان پوشیده می شود. هنسن بیست دقیقه تمام برقع را از سر برنداشت و در نهایت، دلیل انتخاب این پوشش را شیوه‌ای برای اعتراض و تقاضای ممنوع کردن برقع در استرالیا بیان کرد.

رهبران سنا و حزب کارگر به شدت این رفتار هنسن را سرزنش کرده و او را به سخره گرفتن مسلمانان متهم کردند.

هنسن در حالی که برقع را از سر بر می داشت گفت: «خوشحالم که این را از سر بر می‌دارم، چون این پوششی نیست که به پارلمان تعلق داشته باشد. تاکنون ۱۳ تهدید تروریستی علیه استرالیا صورت گرفته‌ است. از این بین، سه حمله با موفقیت انجام شده و شهروندان استرالیایی جان خود را در این رخدادها از دست داده اند. تروریسم یک تهدید واقعی برای کشورماست. استرالیایی‌های زیادی با وحشت از تروریسم زندگی می کنند. خواسته من از طرف مردم استرالیاست. بخش اعظم مردم استرالیا، خواهان ممنوع شدن پوشیدن برقع هستند.»

«جورج براندیس» یکی از وزرای دولت که سال‌ها یکی از تاثیرگذارترین اعضا حزب لیبرال استرالیا بوده است، در جواب به هنسن با قاطعیت گفت: «نه خانم هنسن، ما برقع را ممنوع نخواهیم کرد. به شما هشدار می‌دهم و توصیه می کنم مراقب رفتارهایی باشید که ممکن است حساسیت مذهبی استرالیایی‌ها را تحریک کند. حدود نیم میلیون مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند و بخش اعظم آنها، شهروندان مطیع قانون و استرالیایی‌های محترمی هستند ».

در ادامه، براندیس اظهار کرد که این رفتار هنسن به جز به استهزا گرفتن جامعه مسلمانان و منزوی کردن شان، نتیجه و معنای دیگری نخواهد داشت.

هنسن یکی از اولین سیاستمدارهای استرالیایی بود که در سال های ۱۹۹۰ مخالفت خود را با پذیرش مهاجران و پناهندگان آسیایی اعلام کرد و طی سال های اخیر به شکل مداوم با پوشش اسلامی و ساخت مساجد، مقابله کرده است.


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید