تصاویر/ قتل عام مجرمان مواد مخدر در فیلیپین

تصاویر/ قتل عام مجرمان مواد مخدر در فیلیپین
کد خبر : ۴۱۸۶۰
بازدید : ۴۳۶۸
فرادید | پلیس فیلیپین طی سه روز گذشته در عملیات‌های متعدد در مانیل، پایتخت این کشور 80 نفر از قاچاقچیان، خرده فروشان و مصرف کنندگان مواد مخدر را کشته است.

به گزارش فرادید، مقامات پلیس اعلام کرده اند تنها در یک روز چهل عملیات با هدف دستگیری و متلاشی کردند باندهای قاچاق مواد مخدر به مرحله اجرا درآمده است. پلیس طی 14 ماه گذشته یعنی از زمان روی کار آمدن رودریگو دوترته، رییس جمهوری فیلیپین، حدود 3 هزار و 500 نفر را که ادعا شده از جمله مهره‌های مهم کارتل‌های قاچاق مواد مخدر و یا افراد مرتبط با این گروهها بودند، از پا درآورده است.

رودریگو دوترته، رییس جمهوری فیلیپین در مبارزه با قاچاق مواد مخدر دست پلیس این کشور را در ارتکاب این قتل‌ها باز گذاشته است. وی در زمان مبارزات انتخاباتی متعهد شده بود ده‌ها هزار نفر از قاچاقچیان و مصرف کنندگان مواد مخدر را از بین می برد. وی هدف خود را جلوگیری از نفوذ قاچاقچیان به بدنه دولت عنوان کرده بود.

رییس جمهوری فیلیپین در آخرین موضع گیری پس از عملیات روز چهارشنبه پلیس که به مرگ 32 تن انجامید ضمن تشکر از نیروهای انتظامی تصریح کرد: «اگر بتوانیم روزی 32 نفر را بکشیم به راحتی می توانیم مشکلاتی که در کشور وجود دارد را حل کنیم.»

رودریگو دوترته در جریان مبارزات انتخاباتی به مردم توصیه کرده بود تا شرکتهای ارائه دهنده خدمات کفن و دفن و تشییع جنازه تاسیس کنند. او گفته بود: «این شرکتها جای سوزن انداختن نخواهند داشت. من برای آنها جنازه می فرستم.» مقامات پلیس فیلیپین نیز تاکید دارند که نیروهای انتظامی در وضعیت دفاع مشروع مظنونین به قاچاق مواد مخدر را کشته‌اند.


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید