تصاویر/ زندگی "ننت‌ها" در سرمای طاقت‌فرسا

تصاویر/ زندگی "ننت‌ها" در سرمای طاقت‌فرسا

"اگر که خون گرم و گوشت تازه نخوری، به طور قطع در سرددشت (توندرا) محکوم به مرگ هستی"

کد خبر : ۴۱۹۶۹
بازدید : ۷۷۷۹

فرادید | جیمی نلسون، عکاس انگلیسی و متولد ۱۹۶۷ است. در سال ۲۰۱۰، او یک پروژه مستند هنری نمادین را با عنوان "قبل از آنکه آن‌ها از دنیا بروند" آغاز نمود. او با سفر به نقاط مختلف دنیا، از ۳۵ قببله بومی عکس‌های شگفت انگیزی گرفت و در ابتدای سال ۲۰۱۴ آن‌ها را منتشر کرد. عکس هایی که تحسین جامعه جهانی عکاسان را در پی داشت و جوایز فراوانی را برای او به ارمغان آوردند.

به گزارش فرادید ، از ابتدای سال ۲۰۱۶، او بار دیگر سفرهای خود به اقصی نقاط جهان را آغاز کرده است. این پروژه که او از آن با عنوان "قبل از آنکه آن‌ها از دنیا بروند، قسمت دوم" یاد می‌کند، باعث شده است که از آغاز پروژه تا به حال، او به ۷ نقطه مختلف در جهان سفر کند. برنامه او برای این پروژه، عکسبرداری از ۳۵ قبیله بومی است. او بنا دارد که عکس‌های حاصل از این پروژه را در کتاب جدیدش در پاییز سال ۲۰۱۸ منتشر نماید. در ادامه با یکی از سفر‌های او همراه می‌شوید.
دنبال کنید:
سیبری - شبه جزیره یامال، ننت‌ها: کوچ نشینانی هستند که بیش از هزار سال است که در شبه جزیره یامال در حال کوچ کردن هستند. شغل اصلی این مردمان، گله داری گوزن‌های شمالی است. آن‌ها در حین کوچ‌های خود، از دامنه دمایی ۵۰ - درجه سانتیگراد در زمستان تا ۳۵ + درجه سانتیگراد در تابستان را تجربه می‌کنند. آن‌ها سالی یکبار کوچ می‌کنند و در طی آن بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر سفر می‌کنند، سفری که ۴۸ کیلومتر آن بر روی آب‌های یخ زده رودخانه اب است.

با کشف ذخایر نفتی و گازی در دهه ۷۰ میلادی و به دنبال آن با گسترش زیرساخت‌های مربوط به آن‌ها در این شبه جزیره، سبک زندگی بومی این مردمان نیز به چالش کشیده شد. از اواخر دوره استالین، تمامی کودکان این قوم مجبور شدند که در مدراس رسمی شوروی ثبت نام کنند، هر چند که پس از فروپاشی شوری نیز این رویه ادامه دارد.
ننت‌ها همیشه می‌گویند:
"اگر که خون گرم و گوشت تازه نخوری، به طور قطع در سرد دشت (توندرا) محکوم به مرگ خواهی بود"

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید