گروگانگیری مسلحانه خواستگار سمج

گروگانگیری مسلحانه خواستگار سمج

پسر جوان که عشق دختری را در دل می‌پروراند، در راه رسیدن به او دوبار به زندان افتاد و کینه خانواده‌اش را به دل گرفت. کینه‌ای که باعث شد او پس ازآزادی، دست به اسلحه شود و شبانه دست به گروگانگیری مسلحانه‌ای بزند.

کد خبر : ۴۲۶۰۹
بازدید : ۱۳۳۸
گروگانگیری مسلحانه خواستگار سمج
پسر جوان که عشق دختری را در دل می‌پروراند، در راه رسیدن به او دوبار به زندان افتاد و کینه خانواده‌اش را به دل گرفت. کینه‌ای که باعث شد او پس ازآزادی، دست به اسلحه شود و شبانه دست به گروگانگیری مسلحانه‌ای بزند.

به گزارش «ایران»، چند سال قبل خانواده دختر جوانی به نام «لیلا» از پسری به نام «امیر» که خواستگار دخترشان بود شکایت کرده و او را به خاطرایجاد مزاحمت به زندان انداختند. پسر جوان که کینه این خانواده را به دل گرفته بود پس از آزادی، با راه ‌اندازی صفحات جعلی مجازی به نام برادر «لیلا» تصمیم گرفت از طریق فضای مجازی انتقام بگیرد.
اما با شکایت خانواده دختر مورد علاقه‌اش و ورود کارآگاهان پلیس فتا به ماجرا، «امیر» دستگیر شد و بار دیگر به زندان افتاد. مدتی بعد خانواده جوان زندانی به سراغ پدر، مادر و برادر دختر جوان رفتند و با اصرار و تعهد مبنی بر پایان مزاحمت‌های فرزندشان، بالاخره رضایت گرفتند و بدین‌ترتیب پسر عاشق پیشه آزاد شد.

اما این پایان کار نبود و امیر با وجود تعهد خانواده‌اش همچنان با تهدیدها و مزاحمت‌هایش آرامش خانواده دختر جوان را به هم زد. تا اینکه «اردلان» -برادر لیلا- و شوهر خواهرش برای مذاکره جدی با پسر جوان دست به کار شدند و شامگاه 12 شهریور با او در محله ولنجک -شمال شهر- قرار ملاقات گذاشتند. اردلان سوار بر خودرو پژو پرشیا در محل حاضر شد و شوهر خواهرش با خودرویی دیگر در چند متری آنها توقف کرد. دو مرد جوان که در انتظار «امیر» بودند برای هر واکنشی خودشان را آماده کرده بودند اما هرگز تصور نمی‌کردند امیر تصمیم به گروگانگیری مسلحانه داشته باشد.

لحظات وحشت
ساعت 23:30 یکشنبه 12 شهریور مردی هراسان با پلیس تماس گرفت و از گروگانگیری مسلحانه‌ای خبر داد. او گفت: لحظاتی قبل من و برادر زنم به محل قرار با پسری به نام امیر رفتیم. ما سوار دو خودرو بودیم. امیر-گروگانگیر- سوار خودروی برادرزنم شد و به راه افتادند. بعد از طی مسافتی با برادر زنم تماس گرفتم اما او به تلفن جواب نداد.
چندین بار تماس گرفتم اما بی‌فایده بود تا اینکه ناگهان اسلحه‌ای را روی سر اردلان دیدم. ترس عجیبی داشتم که ناگهان پیامکی از امیر روی صفحه گوشی‌ام دیدم. او نوشته بود برای آزادی برادر زنم باید ملاقاتی با «لیلا» داشته باشد. با این تهدید من هم که جان برادر زنم را در خطر دیدم با پلیس تماس گرفتم.»

با این گزارش، مأموران کلانتری 163 ولنجک با حضور در خیابان ایثارگران شمالی در حالی پژو پارس سفید را شناسایی کردند که یکی از سرنشینان اسلحه‌ای در دست داشت. مرد مسلح با دیدن خودروی مأموران بلافاصله پیاده شد و پا به فرار گذاشت.
تعقیب و گریز آغاز شد و مرد جوان برای اینکه فرصت فرار پیدا کند چندین بار با نشانه گرفتن اسلحه به سمت مأموران تهدید به شلیک کرد و سرانجام مأموران پس از شلیک چند تیر هوایی، متهم را که به سمت تپه‌ها فرار کرده بود دستگیر کردند. در بازرسی بدنی‌اش علاوه بر کلت کمری و 9 تیر جنگی، دو چاقو نیز کشف شد.

پس از دستگیری متهم پرونده‌ای در شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران تشکیل شد. متهم جوان در بازجویی گفت: گروگانگیری در کار نبود، من اسلحه‌ای به سمت شاکی نگرفته بودم. من فقط به خاطر اختلاف و کینه‌ای که داشتم در فضای مجازی صفحاتی را به نام برادر دختر مورد علاقه‌ام درست کردم. صفحاتی که عصبانیت او را برانگیخت و بار دیگر مرا روانه زندان کرد.
با وساطت خانواده‌ام آزاد شدم و شب حادثه برای صحبت به محل قرار با او رفتم. از آنجا که او با دامادشان آمده بود و از آنها می‌ترسیدم اسلحه‌ای را که مدت‌ها قبل از غرب کشور خریداری کرده بودم، با خودم بردم. اما داخل ماشین نه از اسلحه استفاده و نه کسی را تهدید کرده‌ام.»شاکی پرونده نیز به مأموران گفت خواهرش 10 سال قبل برای تحصیل به اروپا رفته و مدت هاست که در ایران زندگی نمی‌کند،اما خواستگار سمج همچنان بر ازدواج با او پافشاری می‌کند.»!

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهم با قرار بازداشت موقت روانه بازداشتگاه شد و تحقیقات تخصصی در این خصوص ادامه دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید