از چهلستون تا نقش جهان؛ از پایتخت فرهنگی جهان اسلام دیدن کنید

اصفهان در سال 2006 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شد و در حال حاضر نیز توریستی‌ترین شهر ایران است. دیدنی‌های اصفهان بسیارند. این شهر که در طول تاریخ و به خصوص در عصر صفویه شکوفایی بسیاری را به خود دیده است.

کد خبر : ۴۲۷۲۱
بازدید : ۱۳۴۰

اصفهان در سال 2006 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شد و در حال حاضر نیز توریستی‌ترین شهر ایران است. دیدنی‌های اصفهان بسیارند. این شهر که در طول تاریخ و به خصوص در عصر صفویه شکوفایی بسیاری را به خود دیده است.

سفر به اصفهان سفری پربار و جذاب است اما شاید بهتر باشد که قبل از خرید بلیط هواپیما اصفهان یا بلیط قطار اصفهان با جاذبه‌های شهر بیشتر آشنا شوید.

علاوه بر انواع عمارت، کاخ و موزه از مهم‌ترین جاذبه‌های دیگر اصفهان یکی پل‌ها و دیگر آرامگاه‌های شهر است که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

برای خرید بلیط هواپیما اصفهان سیستمی و یا بلیط چارتر اصفهان از خدمات فلایتیو ( flightio ) استفاده کنید.

پل ها

و به دلیل اینکه در منطقه جی واقع شده است به آن پل جی نیز می‌گویند. پل مارنان نیز پلی دیگر است که ساخت آن به دوران صفویه بازمی‌گردد. پل خواجو نیز که می‌توان گفت پس از سی و سه پل معروف‌ترین پل اصفهان است، در زمان شاه عباس دوم ساخته شد و دارای 24 دهانه است. پل جویی یا پل چوبی نیز پل تاریخی دیگری است که بین سی و سه پل و خواجو واقع شده و تاریخ ساخت این پل نیز به دوران شاه عباس دوم بازمی‌گردد.
اصفهان و زاینده رودش شهرت جهانی دارند. این رودخانه زیبا -هرچند که مدتی است از رمق افتاده- اما هنوز وقتی در کنار زاینده رود قدم برمی‌داریم، شکوهش چشم را به خود خیره می‌کند. شاید معروف‌ترین پل روی این رودخانه پل الله وردی خان یا همان سی و سه پل باشد. اما جز سی و سه پل چندین پل تاریخی دیگر نیز روی این رودخانه واقع شده‌اند. قدیمی‌ترین پل زاینده‌رود «شهرستان» نام دارد؛ پلی که در دوره ساسانیان ساخته شده

آرامگاه‌ها

اصفهان در طول تاریخ شهر مشاهیر بوده است؛ چهره‌هایی که اکنون از آن‌ها آرامگاه‌هایی تاریخی برجای مانده و تبدیل به جاذبه گردشگری برای این شهر شده است. آرامگاه سلطان بخت آقا برادرزاده شیخ ابواسحاق، آرامگاه بابا رکن‌الدین از عرفای ایران، آرامگاه بیدآبادی عارف و حکیم، آرامگاه شعرا، ادبا و اندیشمندانی همچون صائب و خواجه نظام‌الملک، آرامگاه میرعماد خوشنویس نامدار ایران، آرامگاه میرفندرسکی از حکمای صفویه و بسیاری آرامگاه دیگر از آن جمله هستند.

شیخ ابومسعود رازی چهره دیگری است که محدثین اصفهان بوده و در ارامگاهی به نام بقعه مسعودیه دفن شده. همچنین علامه مجلسی که از مهم‌ترین چهره‌های فقهی ایران است نیز در اصفهان دفن شده و مقبره وی از مشهورترین مقبره‌های اصفهان به شمار می‌آید. جدای از این‌ها قبرستان تاریخی تخت فولاد نیز مجموعه‌ای از گورهای تاریخی را در خود جای داده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید