10 شهید ایرانی در ناصریه عراق

10 شهید ایرانی در ناصریه عراق

حوالی عصر پنجشنبه بود که پلیس عراق از کشته شدن دست‌کم ۵۰ نفر در حمله چندین نفر به رستورانی در شهر ناصریه و انفجار‌های انتحاری در یک ایست بازرسی خبر داد.

کد خبر : ۴۲۸۹۰
بازدید : ۱۲۱۹
10 شهید ایرانی در ناصریه عراق
حوالی عصر پنجشنبه بود که پلیس عراق از کشته شدن دست‌کم ۵۰ نفر در حمله چندین نفر به رستورانی در شهر ناصریه و انفجار‌های انتحاری در یک ایست بازرسی خبر داد.
به گزارش شهروند، خبرها لحظه‌به‌لحظه تکمیل شد و حکایت از کشته شدن ۵۰ نفر و دست‌کم ۸۰ مجروح داشت. در پی انتشار این خبر بود که پلیس عراق اعلام کرد چندین فرد مسلح وارد رستورانی در شهر ناصریه شدند و شروع به تیراندازی به طرف مردم کردند.
در همان زمان منابع محلی اضافه کردند که چهار شهروند ایرانی در میان کشته‌شدگان این حمله قرار دارند و محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت هم این خبر را تأیید کرد. اما تعداد شهیدان ایرانی این حمله تروریستی که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت لحظه‌به‌لحظه افزایش یافت و تا لحظه تنظیم این گزارش، تعداد این شهیدان ١٠ نفر و مجروحان هم ١٠ نفر اعلام شد.
براساس اعلام محسن نظافتی، ۸ نفر از این شهیدان از کاروان آزاد شهرستان کوار استان فارس و دو تن دیگر مربوط به کاروان سازمان حج و زیارت بوده‌اند. مدیرکل عتبات سازمان حج افزود: «۹ نفر از این مجروحان با آمبولانس‌های عراقی برای ادامه درمان در ایران، ‌امروز به مرز شلمچه منتقل می‌شوند و درمان یکی از مجروحان همچنان در بیمارستان عراق ادامه خواهد داشت.» به گفته‌ او، هلال‌احمر و اورژانس استان خوزستان آماده امداد هوایی به آسیب‌دیدگان این حادثه هستند و مجروحان در صورت تشخیص کادر درمانی در خوزستان، برای ادامه درمان به شیراز و تهران انتقال داده خواهند شد. نظافتی همچنین گفت: «پیکر شهدای این حادثه تروریستی درحال آماده شدن برای انتقال به کشور است و کنسولگری ایران در بصره، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، ستاد شرکت شمسا در عراق (حج و زیارت) و مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق درباره امدادرسانی به آسیب‌دیدگان و پیگیری این حادثه تلاش جدی داشته‌اند.»
همچنین منعم شمشادی، نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در عراق اعلام کرده که برای انتقال مجروحان به داخل کشور با مرکز هماهنگی و کنترل عملیات‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر و سازمان امداد و نجات این جمعیت تماس گرفته شده که به محض حاصل شدن نتیجه، مجروحان به داخل کشور منتقل خواهند شد.

اسامی شهدای ایرانی حمله تروریستی عراق
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درحالی از انجام مقدمات برای انتقال پیکرهای شهدا و مجروحان حادثه تروریستی ناصریه عراق به کشور از مرز شلمچه خبر داده که اسامی شهدا و مجروحان این حادثه براساس اعلام نظافتی به این شرح است: شهدای کاروان آزادشهر کوار استان فارس: شهریار نیازی فرزند نگهدار، محمدحسن سرفرازی فرزند غلامحسین، جهان‌شیر روستا فرزند ملک‌حسین، الله‌داد چراغی فرزند محمدحسین، حسین کشاورز فرزند غلامعلی، رضا برنده فرزند جعفر، مائده کشاورز فرزند حسین، میثم کوه‌کن، جهان رمضانی.

شهدای کاروان تحت نظر سازمان حج و زیارت از استان هرمزگان: محمدیاسین روشی ۱۰ساله (اعزام شده به ایران)

لاریجانی: این وقایع ناشی از درماندگی و استیصال تروریست‌ها و حامیان آنهاست
رئیس مجلس شهادت جمعی از مردم عراق و زوار ایرانی را تسلیت گفت و از مسئولان امر پیگیری فوری موضوع و رسیدگی به مداوای مجروحان را درخواست کرد. او خطاب به سلیم الجبوری، رئیس مجلس نمایندگان جمهوری عراق نوشت: «وقوع حمله تروریستی در استان
ذی قار و شهادت جمعی از مردم بیگناه عراق و زوار ایرانی عتبات عالیات را دریافت کردم. اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت تروریستی، از درگاه خداوند متعال برای شهدای حادثه علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل مسألت می‌نمایم. همچنین مراتب همدردی خود را با خانواده‌های ایرانی بازمانده این حادثه تروریستی ابراز نموده و از مسئولان امر می‌خواهم که نسبت به پیگیری فوری موضوع و رسیدگی به مداوای مجروحان اقدام کنند.
جای تردید وجود ندارد که این وقایع ناشی از درماندگی و استیصال تروریست‌ها و حامیان آنها بوده و به دلیل پیروزی و موفقیت‌های بزرگ و پی‌درپی دولت، ملت، نیروهای مسلح و حشدالشعبی عراق در صحنه سیاسی و میدانی در مبارزه با تروریسم تکفیری است، توفیقات مهمی که با عنایت الهی و مرجعیت معظم دینی آینده‌ای درخشان را برای ملت بزرگ عراق رقم زده است. با اغتنام از فرصت، بار دیگر تأکید می‌نمایم که تقویت و تحکیم امنیت، حفظ حاکمیت و وحدت ملی و تمامیت ارضی عراق سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید