نمایش رسوایی فوتبال!

نمایش رسوایی فوتبال!

این قسمت از برنامه نود،‌ به خوبی پرده از بسیاری از واقعیت‌های پنهان باشگاه استقلال بر‌می‌دارد! برای این‌که یک‌بار دیگر فجایع تلخ رخ‌داده را مرور کنیم،‌ باید ابتدا به این صحبت‌ها با دقت تمام براساس اتفاقاتی که افتاده، توجه کنیم.

کد خبر : ۴۳۰۷۴
بازدید : ۱۵۲۲
نمایش رسوایی
این قسمت از برنامه نود،‌ به خوبی پرده از بسیاری از واقعیت‌های پنهان باشگاه استقلال بر‌می‌دارد! برای این‌که یک‌بار دیگر فجایع تلخ رخ‌داده را مرور کنیم،‌ باید ابتدا به این صحبت‌ها با دقت تمام براساس اتفاقاتی که افتاده، توجه کنیم.

منصوریان: آقای ملکی برادر عزیزم! شما که ٥٠‌سال هوادار استقلال بودید! آیا شما دو روز پیش به من گفتید که ما از مهدی رحمتی عکس‌هایی داریم که همه دیده‌اند، او درحال خندیدن بوده است یا خیر! شما گفتید یا نه؟

ملکی: ببین اینو باید جواب بدین! شما گفتین مهدی قهر کرد و نیومد و کیا رو فرستادم دم اتاقش؟

منصوریان: بله آقا! آقای رحمتی الان اون‌ور خطه! طبیعیه یک بازیکن بزرگ وقتی بیرون میشینه، عکس‌العمل داره! من به شما هم گفتم! گفتم وقتی خواستیم بیاریمش تو اتاق، من رفتم دم اتاقش گفتم باید بیای جلسه فنی بشینی، رقیبت میره داخل! بپرسین از مهدی!

رحمتی: علی آقا شما اینو به من نگفتی! شما بعد از جلسه...

- در این لحظه صدای قهقهه و خنده ملکی عضو هیأت‌مدیره استقلال بلند می‌شود

منصوریان: آقا چرا می‌خندی؟

فردوسی‌پور سرش را روی میز می‌گذارد و می‌خندد. سیدرضا افتخاری هم در سکوت کامل لبخند به لب دارد!

رحمتی: علی آقا بعد از جلسه من خودم اومدم جلسه فنی! شما بعد از جلسه فنی...

منصوریان: خدا پدرت را بیامرزد یک سوالی ازت دارم! شما دم در اتاق من اومدی...

رحمتی: من گفتم اگر نمی‌تونم به تیم کمک کنم، بابام مریضه برم زودتر تهران!

منصوریان: خدا پدرتو بیامرزه! آقای ملکی! شما که الان می‌‌خندید! من گفتم مهدی رحمتی بعد از باخت می‌خندید؟

- ملکی درمیان صدای بلند منصوریان آرام و شمرده‌شمرده صحبت‌هایی را مطرح می‌کند که کسی متوجه آن نمی‌شود و فقط معلوم است که افتخاری را شاهد می‌گیرد.

فردوسی‌پور: آقای منصوریان! شما اگر از همان اول همه چیز را می‌گفتید، خیلی بهتر بود! یک‌سری چیزها را شما نگفتید!

منصوریان بعد از هجمه‌ها عقب‌نشینی کرد؟

علیرضا منصوریان از زمانی که سرمربی استقلال شده،‌ اشتباهات نابخشودنی زیادی مرتکب شده است، اما بزرگترین اشتباه او این بود که در این مقطع حساس و در شرایطی که توضیح قانع‌کننده‌ای برای ارایه‌کردن نداشت،‌ سکوت یک‌ماهه خود را شکست. کاری که خیلی‌ها نام خودکشی را روی آن گذاشته‌اند! بدون هیچ تردیدی اگر این مربی سکوت خود را ادامه می‌داد و نتایج ضعیف استقلال را که حاصل عملکرد بد کادرفنی است، بر گردن هیأت‌مدیره نمی‌انداخت، هیچ‌وقت عضو هیأت‌مدیره روی خط برنامه نود نمی‌آمد تا آن افشاگری‌های بزرگ را انجام بدهد. منصوریان مدعی است که خواهان حضور بازیکنان بزرگ تیمش بر سر تمرینات شده است.
او تأکید کرد؛ مخالف این تصمیم بوده و با دستور ملکی عضو هیأت‌مدیره جباری و رحمتی از حضور در تمرینات منع شده است. منصوریان در شرایطی این صحبت‌ها را مطرح کرد که ابتدا سیدرضا افتخاری تلویحا به همه اعلام کرد، این تصمیم در جلسه‌ای گرفته شد که منصوریان هم در آن حضور داشته است.
پس این مسأله به خوبی به همه ثابت می‌کند دو روز بعد و زمانی که کارشناسان و هواداران انتقادهای زیادی را از منصوریان به خاطر کنارگذاشتن کاپیتان‌های استقلال مطرح کردند،‌ این مربی از تصمیم خود عقب‌نشینی کرد و تقصیر را بر گردن هیأت‌مدیره انداخت. درچنین شرایطی انتظار تمام اهالی فوتبال و هواداران این بود که منصوریان در حمایت از بازیکنان بزرگ تیم خود از سمت خود استعفا بدهد! اما منصوریان فقط در لفظ افتخاری را قسم داد که چنین تصمیمی داشته اما در عمل او سر تمرین تیمش رفت.

پشت پرده جنجالی اخراج جباری و رحمتی
از زبان عضو هیأت‌مدیره!!

- در مورد جباری آقای افتخاری گفتند من به رختکن رفتم و جباری به زمین اعتراض کرد. آقای افتخاری به ایشان گفتند که این‌جا قطر نیست. همچنین آقای جباری به افتخاری گفتند، من به استقلال آمدم که پول‌هایم را بگیرم. این موضوع را آقای افتخاری در هیأت‌مدیره گفتند و بارها اشاره کردند که مخالف حضور جباری در تیم بودند.

- درباره رحمتی هم آقای منصوریان زمانی که از بازی پارس‌جنوبی برگشتند، پیش ما آمدند. ما سوال کردیم تیم چه مشکلی دارد؟ منصوریان گفت، تیم در استرس است و دلیل آن این است که شما به من اولتیماتوم دادید.
من از ایشان سوال کردم در این دو بازی چرا به پدیده و نفت آبادان باختیم. ایشان درباره رحمتی هم گفتند به دلیل بازی با ذوب‌آهن و اختلاف رحمتی و قلعه‌نوعی این تصمیم را گرفتم، چون نمی‌شد ناگهانی این تصمیم را گرفت، حسینی در این بازی حضور پیدا کرد تا سابقه بازی داشته باشد.
منصوریان گفت رحمتی بعد از این موضوع قهر کرد، در جلسه فنی نیامد و در صحنه پنالتی پارس‌جنوبی هم خوشحالی کرد. ما هم به‌عنوان هیأت‌مدیره این افراد را خواستیم. منصوریان گفت ما چند نفر را به اتاق رحمتی فرستادیم اما نیامد. ما به ایشان گفتیم، اگر این دونفر معضل استقلال هستند، ما به شما کمک می‌کنیم.

ملکی کار درستی کرد؟
هنوز هم برای هیچ‌کسی قابل باور نیست که عضو هیأت‌مدیره استقلال با صحبت‌های صریح و قابل تأمل خود این باشگاه را به خاک و خون بکشد! اما وقتی سرمربی عضو هیأت‌مدیره را متهم کرد،‌ ملکی روی خط آمد و عملا برای رابطه علیرضا منصوریان و هواداران استقلال و احترامی که بین آنها بود،‌ نقطه پایان گذاشت. حالا خیلی‌ها معتقدند ملکی کار اشتباهی انجام داد که اسرار باشگاه را برملا کرد،‌ خیلی‌‌ها نیز بر این باورند صراحت کلام او قابل ستایش است که یک‌بار برای همیشه شرایطی را فراهم کرد تا هواداران واقعا بفهمند در باشگاه محبوبشان چه خبر است و چه کسانی حقیقت را می‌گویند و چه کسانی دروغ!

وقتی سرمربی ناکام استعفا نمی‌دهد
علیرضا منصوریان به هیچ عنوان حاضر نیست جایگاه خود در استقلال را از دست بدهد. او با شگردهای منحصربه‌فرد تاکنون بعد از این همه ناکامی و افتضاحات به بارآمده حاضر نشده از سمت خود استعفا بدهد. به‌ هرحال او قرارداد مالی قابل توجهی هم با استقلال دارد. درست است که خودش تأکید کرد، در همین استقلال تبدیل به یک برند شده است و پول برایش اهمیتی ندارد. منتهی حقیقت اینجاست که شایعاتی درباره وام ٤میلیاردی او از استقلال بر سر زبان‌ها افتاد که تکذیب شد.
صحبت‌های این مربی در واکنش به فشارهای مختلف خطاب به افتخاری در برنامه نود هم به خوبی به همه ثابت کرد منصوریان فقط می‌خواهد که بماند و اگر قرار به جدایی‌ اوست، باید از سمت خود اخراج شود. منصوریان می‌داند که هیأت‌مدیره و بسیاری از هواداران دیگر دوست ندارند او سرمربی استقلال باشد اما به کار خود ادامه می‌دهد و در توجیه شرایط موجود می‌گوید: «آقای افتخاری سر جدت من چندبار به شما نگفتم منو بردار؟». این صحبت به خوبی نشان می‌دهد که منصوریان به دنبال برکنارشدن است تا استعفادادن و همین استعفاندادن او زمینه‌ساز ورود استقلال به ایران بحران و فاجعه‌ای شد که هیچ‌کسی فراموشش نخواهد کرد.

کالبدشکافی آنچه همه به دنبالش هستند
هنوز هم میلیون‌ها نفر هوادار استقلال دوست دارند رسما بفهمند که چه کسی دروغ بزرگ را می‌‌گوید. البته پاسخ این سوال برای خیلی‌ها تقریبا روشن شده است. درحال حاضر همه باور کرده‌اند که دروغ‌گویی در باشگاه استقلال حرف اول و آخر را می‌زند، اما برای این‌که به خوبی مشخص شود چه کسی گزارش خندیدن رحمتی را به هیأت‌مدیره داده، باید به اتفاقات آخر برنامه نود اشاره کرد. در چنین شرایطی برای رسیدن به پاسخ این سوال بزرگ که چه کسی حقیقت را از هواداران پنهان می‌کند، باید به آخرین صحبت‌های افتخاری در برنامه نود توجه کرد.
وقتی علیرضا منصوریان بارها و بارها افتخاری را به جان پسرانشان و جدش قسم داد و تهدید کرد، اگر حقیقت را نگوید، از فردا (امروز) سر تمرین نمی‌رود، مدیرعامل باشگاه استقلال تأیید کرد که هیأت‌مدیره بحث عکس خنده رحمتی را مطرح کرده اما تأکید کرد: «آقای ملکی با نقل‌قولی از یک شخص دیگر در جلسه با شما به این موضوع اشاره کرد.»
به این ترتیب برای همه واضح و مبرهن است که گزارش خندیدن رحمتی روی نیمکت از طرف عوامل تیم و کسانی که روی نیمکت بودند، به باشگاه و مدیریت ارسال شده است. به ‌هرحال خود منصوریان هم تأیید کرده که در جلسه با افتخاری و دو عضو هیأت‌مدیره از رفتارهای رحمتی گلایه کرده است! مسأله قابل ذکر دیگر اینجاست که اصولا هیأت‌مدیره وقتی درباره رحمتی و جباری اقدام به تصمیم‌گیری کرد که از سوی کادر فنی و مدیریت باشگاه گزارش‌هایی علیه این دو بازیکن دریافت کرد، وگرنه دلیلی نداشت که به یک‌باره ملکی و دیگر اعضای هیأت‌مدیره بخواهند این دو بازیکن را کنار بگذارند.
به هرصورت وقتی اخبار روزهای اخیر درباره اخراج یکی از دستیاران منصوریان و همچنین احتمال رفتن بعضی دیگر از افراد کادر فنی را در رسانه‌ها مرور می‌کنیم،‌ به خوبی مشخص خواهد شد که نمایندگانی از کادرفنی زمینه‌ساز ایجاد این مشکلات بزرگ بودند و به همین ترتیب هنوز همه چیز به شکلی شفاف به مردم گزارش نشده است و همین اتفاق در آینده‌ای نزدیک زمینه‌ساز تغییراتی بزرگ در استقلال خواهد بود.

ضعف‌های بزرگ فنی فراموش شد
تمام این اتفاقات دوست‌نداشتنی در شرایطی رخ داد که مشکل استقلال و نتایج ضعیف این تیم،‌ ربطی به خندیدن یا نخندیدن رحمتی روی نیمکت نداشت! علیرضا منصوریان به گفته خودش بعد از سی و دو، سه روز سکوتش را شکست اما درباره مسائل فنی تیم پرمهره و پرستاره‌اش هیچ حرفی نزد! او در ابتدای صحبت‌‌هایش تأکید کرد؛ در نظرسنجی برنامه نود رأی به ضعف کادر فنی به خاطر نتایج استقلال می‌دهد، اما در طول برنامه تمام تقصیرها و مشکلات را گردن اعضای هیأت‌مدیره انداخت. یک جمله تاریخی دیگر در برنامه نود هم البته تحت‌تأثیر حاشیه‌های مورد اشاره مورد توجه قرار نگرفت.

دل مردم شکست!
تحلیل‌کردن شرایط زشت امروز استقلال راحت است. از بین منصوریان و ملکی یک‌نفر متهم به دروغ‌گویی شده است! به این ترتیب با توجه به شکسته‌شدن حرمت‌ها در تلویزیون و مقابل مردم،‌ به ‌زودی همه چیز شفاف خواهد شد. درچنین وضعیتی همه می‌دانند که استقلال یا جای منصوریان خواهد بود یا ملکی و سایر اعضای هیأت‌مدیره! حتی سیدرضا افتخاری که به‌عنوان مدیرعامل نتوانسته تعامل و آرامش را بر باشگاه برقرار کند و مقابل او و تمام مردم از بین منصوریان و عضو هیأت‌مدیره یک‌نفر حقیقت واقعی را کتمان می‌کند و از او می‌‌خواهند حقیقت را بگوید و آقای مدیرعامل که خودش زمینه‌ساز اخراج مجتبی جباری شده است، ترجیح می‌دهد سکوت کند.
نکته قابل تأمل اینجاست که دل هواداران در این نمایش بد شکست و آنها عملا به اتفاقات باشگاه محبوب خود و آدم‌های مشغول در آن بی‌اعتماد شدند. این بی‌اعتمادی اما زمینه‌ساز قهری خواهد بود که حالاحالاها به آشتی منجر نخواهد شد، حتی اگر در یک تصمیم انقلابی زمینه‌سازی اخراج تمام اعضای مدیریت و کادر فنی فراهم شود!

توییت استقلالی
فکر کنید منصوریان و افتخاری و ملکی با هم برن دزدی و بعد بازداشت بشن! همه همدیگرو لو می‌دن!

استقلال رو هیچ‌وقت آن‌قدر حقیر و کوچیک ندیده بودم! منصوریان و افتخاری اگه باشگاه رو قهرمان آسیا هم بکنن، دیگه برام ارزشی نداره! چون هویت باشگاه منو زیر سوال بردن.

ملکی از اونایی بود که تو مدرسه معلم می‌گفت کی بود ملکی سریع میگه این بود، آقا این بود.

حال و روز استقلال این روزا منو یاد اون دیالوگ معروف فیلم ابدویک روز میندازه که گفت: «خراب شه خونه‌ای که بزرگتر نداره!‏»

ولی باور کنید خنده‌های قبل از ملکی سوءتفاهم بود.

نود فقط اونجاش که منصوریان گفت تصویر رو بگیر روی افتخاری عادل گفت دکوپاژم می‌کنی! قشنگ یه لحن «مربیگری‌رو خراب کردی به تصویربرداری ما گند نزن» توش بود.

ای کاش یک‌نفر کنار منصوریان بود که بهش می‌گفت قسم‌دادن به عالم و آدم نشونه شعف و راست نگفتن آدماس!

اونجا که منصوریان گفت؛ پرده حیا افتاد،‌ بابام کنترل‌رو برداشت می‌خواست خاموش کنه تلویزیون رو!

فردوسی‌پور: کی منصرفتون کرد که استعفا ندید؟ -منصوریان: کادر فنی تیمم- فردوسی‌پور: خب این‌که طبیعیه اونا دوست ندارن چون شما استعفا بدی، اونا از کار بیکار میشن!

‏چشمانت خنده‌های ملکی و دل من علی منصوریان.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید