جوان‌گرایی و آفت ژن‌های خوب

جوان‌گرایی و آفت ژن‌های خوب

سن مدیران کشور افزایش یافته است و به‌تدریج لزوم جایگزینی آنها با نیروهای جوان‌تر بیش از پیش احساس می‌شود.

کد خبر : ۴۳۱۳۸
بازدید : ۱۳۲۷
جوان‌گرایی و آفت ژن‌های خوب

دکتر مهدی نصرتی در دنیای اقتصاد نوشت:

1- سن مدیران کشور افزایش یافته است و به‌تدریج لزوم جایگزینی آنها با نیروهای جوان‌تر بیش از پیش احساس می‌شود.

2- همزمان انبوهی از خبرها از انتصاب وابستگان و فرزندان مقامات به پست‌های مدیریتی در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود که موجی از ناامیدی و سرخوردگی را در بین جوانان ایجاد کرده است.

3- دکتر روحانی عنوان کرده‌اند که به صراحت از وزرا خواسته‌ام که حداقل از دو نیروی جوان به‌عنوان مشاور و دستیار استفاده کنند.

4- دولت قبلی نیز در ابتدای کار خود در سال 84 طرحی با عنوان مشاوران جوان را مطرح کرد که هرچند ظاهری جذاب و امیدبخش داشت، اما عملا صرفا سکوی پرتابی شد برای افرادی که هرچند جوان بودند، اما ویژگی اصلی‌شان این بود که جزو وابستگان نسبی، سببی و سیاسی دولت قبل بودند!

5- حدودا دو سال قبل دولت یازدهم طرحی را با عنوان «دستیاران ستادی» کلید زد. یکی از اهداف اصلی این طرح این بود که نیروهای جوان و توانمند بتوانند در یک فرآیند رقابتی و شفاف، به‌عنوان مشاور و دستیار جوان مدیران ارشد فعالیت کنند. عملا بعد از گذشت دو سال و طی انواع و اقسام آزمون‌ها و مصاحبه‌ها تقریبا هیچ یک از نیروهای یاد شده در دستگاه‌های ذی‌ربط مشغول به کار نشده‌اند.

6- متاسفانه تجربه ثابت کرده در بازار کار ایران نیروهایی که از طریق آزمون‌های استخدامی استاندارد، سختگیرانه، شفاف و منصفانه گزینش شوند نیروهایی بدون حامی و پشتیبان خواهند بود؛ زیرا کسی که به چنین آزمون‌هایی تن داده است و در یک رقابت منصفانه و شفاف بالا آمده است مشخص است که هیچ ژن خوبی نداشته است و اصولا ژن‌های مرغوب خود را در معرض چنین آزمون‌هایی قرار نمی‌دهند.

7- دولت دکتر روحانی اگر می‌خواهد از جوانان به‌عنوان دستیار و مشاور برای وزرا و مدیران بهره ببرد و در عین حال به آفت ژن‌های خوب مبتلا نشود باید به سازوکاری که خود تعریف کرده است، متعهد باشد. اما بعید نیست که بسیاری از وزرا تا به حال حتی عنوان «دستیاران ستادی» را نیز نشنیده باشند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید