لایه‌بردار طبیعی پوست صورت!

لایه‌بردار طبیعی پوست صورت!

لایه برداری پوست صورت یک راه کار عا‌لی ست برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست تا شما بتوانید پوستی درخشان و جوان داشته باشید. این دقیقا همان چیزی است که اسکراب شکر خانگی برای شما انجام می‌دهد.

کد خبر : ۴۳۳۴۴
بازدید : ۷۹۹۰
اسکراب شکر خانگی به همراه نارگیل، عسل و پرتقال

فرادید | لایه برداری پوست صورت یک راه کار عا‌لی ست برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست تا شما بتوانید پوستی درخشان و جوان داشته باشید. این دقیقا همان چیزی است که اسکراب شکر خانگی برای شما انجام می‌دهد.

به گزارش فرادید به نقل از دکتر اکس ، با توجه به این موضوع که ما روزانه در آلودگی‌های زیست محیطی فراوانی قرار می‌گیریم، این اسکراب می‌تواند راه حلی فوق العاده برای پا کسازی پوست ارائه دهد. این فرآیند پاکسازی باعث کاهش تولید باکتری هایی می‌شود که می‌توانند وارد منافذ پوست شوند؛ و زمانی که این اتفاق بیوفتد می‌تواند سلامت پوست را به خطر بیاندازد و باعث شکنندگی اش شود.

لایه برداری پوست بسیار مفید است، اما تن‌ها در صورتی که از مواد تشکیل دهنده اسکراب صورت استفاده شود. اسکرابی که توسط خودتان درست می‌شود بسیار بهتر از اسکراب‌های دیگر عمل می‌کند. اگر می‌خواهید از مواد شیمیایی دوری کنید، اسکراب شکر خانگی را با مواد طبیعی نارگیل، عسل و اسانس پرتقال تهیه کنید. بیایید این را امتحان کنیم!


اسکراب شکر خانگی

احتمالا شما تمام چیز هایی را که جهت ساخت این اسکراب صورت نیاز است را دارید، اما اگر این اقلام را موجود ندارید، به سادگی می‌توانید تهیه کنید، مواد تشکیل دهنده این اسکراب برای شما پوستی نرم، لطیف و درخشان را به مدت طولانی برای شما به ارمغان می‌آورد.

حال بیایید آن را بسازیم! من توصیه می‌کنم اسکراب شکر خانگی را اگر قصد دارید ذخیره کنید در ظرفی دردار بریزید، و حتی می‌توانید آن را در کاسه‌ای کوچک ساخته و در نهایت آن را در ظرف دیگری بریزید و نگه داری کنید.

در یک شیشه کوچک، روغن نارگیل و عسل را اضافه کنید. روغن نارگیل، ویژگی‌های ضد قارچ و ضد میکروبی شگفت انگیزی دارد که کمک می‌کند پوست تازه بماند و علاوه بر آن به حفظ باکتری‌های آزاد پوست که برای مرطوب ماندن پوست مورد نیاز هستند، کمک می‌کند.

عسل خام، شفا دهنده‌ای شگفت انگیز برای پوست است. علاوه بر اینکه پوست را نرم و لطیف نگه می‌دارد به حفظ رطوبت پوست نیز کمک می‌کند، چیزی که برای داشتن پوستی سالم مورد نیاز است!

مرحله بعد _ شکر! شکر را اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید. در حالی که خوردن مقدار زیادی شکر مفید نیست، استفاده از آن برای کمک به حذف سلول‌های مرده پوست راه کار خوبی ست. من شکر قهوه‌ای را پیشنهاد می‌کنم، زیرا نرمتر است، که انتخاب خوبی برای استفاده‌ی پوست صورت نیز می‌باشد. اما چرا شکر برای پوست خوب است؟ زیرا یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست به شمار می‌رود. این بدان معنی ست که پوست را هیدراته می‌کند.

شکر همچنین یک منبع طبیعی اسید گلیکولیک است که معمولا برای درمان پوست‌های خشک، پوست هایی که بر اثر تابش آفتاب آسیب دیده اند و جلوگیری از پیری پوست استفاده می‌شود. ممکن است عنصر آلفا هیدروکسی اسید (AHA) را دیده باشید. این عنصر به پوست کمک بسیاری می‌کند و گردش خون را سرعت می‌بخشد که باعث می‌شود تا پوست تازه‌تر و جوان‌تر به نظر برسد.

مرحله بعد، اجازه دهید روغن‌های ضروری را اضافه کنیم. اسانس پرتقال، یک ضد عفونی کننده و ضد التهاب طبیعی ست که از دیگر مواد تشکیل دهنده‌ی اسکراب شکر خانگی می‌باشد و می‌تواند به افراد مبتلا به آکنه کمک کند، همچنین در جذب ویتامین C. و تولید کلاژن تاثیر گذار می‌باشد که هر دو برای کاهش اثرات پیری مفید هستند.

حالا روغن چای را اضافه کنید. روغن درخت چای یکی از محبوب‌ترین موادی است که برای کمک کردن به داشتن پوستی سالم و بدون آکنه کمک چشمگیری می‌کند. خواص ضد باکتریِ که ترپن (دسته از مواد آلی) نام دارند، بسیار شفا دهنده و نرم کننده هستند. تمام این مواد را با هم مخلوط کنید و آماده کنید تا اسکراب شکر خانگی به دست آید!


چگونه لایه بردای کنیم

با پوست تمیز شروع کنید. صورت خود را بشویید. هنگامی که پوست را تمیز کردید، به آرامی آن را خشک کنید، کمی رطوبت بر روی پوست باقی بگذارید. برای کشیدن اسکراب به صورت از یک قاشق یا چوب کوچک استفاده کنید - هرگز از انگشتان دست خود استفاده نکنید تا باکتری‌ها وارد ظرف شوند.

من معمولا در هنگام دوش گرفتن یا زمانی که در مقابل سینک ایستاده ام از آن استفاده می‌کنم تا هر گونه آشفتگی را به حداقل برسانم. به آرامی اسکراب شکر را بر روی صورت و گردن تان بمالید و از آن برای تسکین دادن پوستتان استفاده کنید. مراقب باشید که نزدیک چشمتان نزنید.

هنگامی که صورت و گردنتان را با اسکراب پوشانده اید، اجازه دهید برای چند دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند. سپس با آب گرم شستشو دهید. پوست خود را خشک کنید. با دستتان ضرباتی آرام بر روی صورت بزنید و روغن نارگیل، روغن زیتون و یا اسطوخودوس را بر روی پوستتان امتحان کنید. برای داشتن پوستی نرم و درخشان، این کار را یک یا دوبار در هفته انجام دهید!


مواد مورد نیاز

۱ - دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل
۲ - یک قاشق چای خوری عسل خام
۳ - چهار قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای
۴ - شش قطره روغن اسانس پرتقال
۵ - شش قطره روغن اسانس چای

زمان مورد نیاز: ۲۰ دقیقه


منبع: draxe
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید