١٠ پدیده‌ای که در لیگ هفدهم ظهور کردند

١٠ پدیده‌ای که در لیگ هفدهم ظهور کردند

شاید از نظر پول، ‌امکانات، ‌برنامه‌ریزی، ‌مدیریت و علم و دانش، فوتبال ما یکی از فقیرترین کشورهای قاره آسیا باشد،‌ منتهی آن چیزی که فوتبال ایران دارد و به وسیله آن بسیاری از مشکلات بزرگ خود را حل می‌کند،‌ داشتن استعدادهای ناب فوتبالی در سرتاسر کشور است.

کد خبر : ۴۳۴۵۱
بازدید : ۲۰۸۳
گمنام‌ها علیه ستاره‌سالاری
شاید از نظر پول، ‌امکانات، ‌برنامه‌ریزی، ‌مدیریت و علم و دانش، فوتبال ما یکی از فقیرترین کشورهای قاره آسیا باشد،‌ منتهی آن چیزی که فوتبال ایران دارد و به وسیله آن بسیاری از مشکلات بزرگ خود را حل می‌کند،‌ داشتن استعدادهای ناب فوتبالی در سرتاسر کشور است.
نیروی انسانی با تکنیک و فیزیک بسیار خوب همواره باعث شده در فوتبالی که مدیریت هیچ برنامه درستی برای جوانگرایی و پرورش استعدادها ندارد، هر‌ سال شاهد ظهور چند فوتبالیست جوان در سطح اول فوتبال کشور باشیم.
به دلیل بی‌برنامگی و همچنین جولان‌دهی مافیای دلالی البته فوتبالیست‌های جوان زیادی پشت درِ ورود به لیگ برتر می‌مانند اما در بین آنهایی که به تیم‌های لیگ برتری راه پیدا می‌کنند،‌ هر‌ سال چند فوتبالیست بیشتر از بقیه خودشان را به فوتبال ایران نشان می‌دهند تا مردم فوتبالدوست به خاطرشان به آینده امیدوار باشند.
در این گزارش ١٠ بازیکن جوان حال حاضر لیگ برتر تا پایان هفته هشتم را به شما معرفی می‌کنیم که توانسته‌اند عملکردی خیره‌کننده در ترکیب تیم‌های خود داشته باشند. ستاره‌هایی که در آینده می‌توانند حرف‌های بسیار زیادی در فوتبال ایران برای گفتن داشته باشند؛ مثل سعید عزت‌اللهی، مهدی طارمی،‌ سردار آزمون،‌ میلاد و مهرداد محمدی‌، احسان حاج‌صفی،‌ سروش رفیعی، پیام صادقیان،‌ محسن مسلمان و ...

آقای نیمار!
درست است که استقلال بدترین دوران خود را پشت سر می‌گذارد اما در تمام این روزهای سخت هم هواداران از حضور تکنیکی‌ترین ستاره جوان فوتبال ایران در این تیم رضایت دارند. آنها هنوز نیامده به مهدی قائدی لقب نیمار آسیا داده‌اند.
فوتبالیستی سرعتی، تکنیکی بسیار جوان و ریزنقش که هر لحظه بوی گل و ایجاد موقعیت خطرناک روی دروازه حریفان را می‌دهد و بدون هیچ تردیدی در سال‌هایی نه چندان دور،‌ به یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های ایران و تیم‌ملی تبدیل خواهد شد که قطعا مورد توجه تیم‌های اروپایی قرار خواهد گرفت، البته اگر تا آن موقع مثل خیلی‌های دیگر به حاشیه نرود!

ستاره آینده‌دار سپاهان
رضا میرزایی، بازیکن جوان سپاهان متولد ٢٦/١/٧٥ است که شواهد و قراین و فوتبال او نشان می‌دهد که بدون‌شک با ادامه این روند فوتبال اصفهان یک ستاره بزرگ دیگر را به فوتبال ایران تقدیم خواهد کرد. میرزایی که در زمان عبدالله ویسی به‌عنوان یک بازیکن خیلی جوان به سپاهان آمد‌، هنوز نتوانسته خودش را به‌عنوان یکی از بازیکنان ثابت برای تمام بازی‌ها به کادرفنی ثابت کند، اما هر وقت که وارد بازی می‌شود، اوضاع برای سپاهان با عملکرد خیره‌کننده و خوب او در خط حمله بهتر می‌شود. میرزایی در ابتدای فصل حتی این فرصت را داشت به تیم مالمو سوئد ترانسفر شود که این اتفاق منتفی شد.

مدافع مستحکم مثل مهران درخشان‌مهر
امیر قلعه‌نوعی یک تیم خوب و آماده را ساخته و بدون تردید ذوب‌آهن در فصل جاری فوتبال ایران حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. پرافتخارترین مربی لیگ برتر در این تیم اما از ستاره‌های جوان زیادی هم بهره می‌برد که یکی از آنها پدیده بی‌چون و چرای مسابقات تا به این‌جا یعنی مهران درخشان‌مهر بوده است. مدافعی که سابقه حضور در تمام تیم‌های ملی - به‌جز بزرگسالان - را در کارنامه دارد و با این‌که متولد ١٩/٥/١٣٧٧ است،‌ به یکی از مدافعان ثابت ترکیب ذوب‌آهن تبدیل شده است! او در ١٩سالگی از همین حالا به همه ثابت کرده که می‌تواند خیلی زود به ترکیب تیم‌ملی هم برسد. در ذوب‌آهن محمد ستاری هم جوانی است که عملکرد خوبی داشته و می‌تواند به یکی از بهترین بازیکنان این تیم تبدیل شود.

قلی‌زاده،‌ پدیده جدید سایپا
یکی از ویژگی‌های علی دایی در مربیگری بازی دادن او به بازیکنان جوان است. امسال هم در سایپا ستاره‌های آینده‌داری توپ می‌زنند که در بین آنها تا به این‌جا علی قلی‌زاده که به‌عنوان مهاجم یا ‌هافبک هجومی فوتبال بازی می‌‌کند، توانسته نظر مثبت کادر فنی و کارشناسان را به خود جلب کند. او در ترکیب سایپا تا پایان هفته هفتم دو گل هم زده و از بهترین بازیکنان لیگ برتر بوده است که حالا در اردوی تیم‌ملی نیز حضور دارد.

آینده روشن مصلح بی‌حاشیه
شایان مصلح بدون هیچ تردیدی یکی از بهترین بازیکنان سپیدرود رشت در لیگ یک بود که توانست کمک زیادی به صعود این تیم به لیگ برتر کند. عملکرد خوب او در لیگ یک باعث شد برانکو ایوانکوویچ تصمیم بگیرد مصلح پرسپولیسی شود و این اتفاق هم رخ داد. حالا مصلح با این‌که هنوز نتوانسته به‌ بازیکن ثابت تیم برانکو تبدیل شود،‌ اما رفته‌رفته دارد خودش را به بهترین تیم حال حاضر فوتبال ایران تحمیل می‌کند و قطعا در آینده به یکی از تاثیرگذار‌ترین بازیکنان پرسپولیس و فوتبال ایران تبدیل خواهد شد. مصلح در زندگی خصوصی خود هم هیچ حاشیه خاصی ندارد و زندگی‌اش بشدت حرفه‌ای است. او متولد ٤/٤/٧٢ است.

محمدرضا آزادی؛ ‌از او بیشتر خواهیم شنید
محرومیت باشگاه تراکتورسازی از فعالیت در دو پنجره نقل و انتقالاتی درست است که ضربه‌های زیادی به این تیم زد،‌ اما بهترین فرصت برای جوانگرایی در این تیم ریشه‌دار و پرطرفدار بود. یحیی گل‌محمدی در تراکتورسازی این تهدید بزرگ را به فرصت تبدیل کرد و حالا بازیکنان بسیار جوان و آینده‌داری توانسته‌اند خودشان را به او ثابت کنند. محمدرضا آزادی که متولد ١٦/٦/٧٨ است یکی از آنهاست که گل‌محمدی و مجتبی حسینی سرمربی و مربی تراکتورسازی هم به اطرافیان خود گفته‌اند اگر او قدر خودش را بداند، می‌تواند به فوتبالیست بزرگی تبدیل شود. آزادی در هفته‌های اول به‌عنوان بازیکن ذخیره برای تراکتور به میدان می‌رفت اما حالا به بازیکن ثابت تیم یحیی تبدیل شده و عملکرد خوبی هم داشته است.

میعاد یزدانی،‌ بازیکنی که منصوریان او را نخواست
سپیدرود تیم پرطرفدار رشت نتوانسته تا به این‌جای لیگ رضایت هواداران این تیم را جلب کند اما میعاد یزدانی، فوتبالیست جوانی است که همه نگاه‌ها را به خود با فوتبال خوبی که بازی می‌کند، خیره کرده است. میعاد ‌سال گذشته در استقلال حضور داشت اما فرصت بازی به او داده نشد و درنهایت آخر فصل هم در لیست خروج منصوریان قرار گرفت و راهی تیم تازه صعودکرده شهر خود به لیگ برتر شد. یزدانی بدون هیچ تردیدی از جوان‌های خوش‌آتیه فوتبال ایران به حساب می‌آید که با ادامه این روند‌ سال آینده این امکان وجود دارد او را با پیراهن تیم‌های بزرگتر لیگ ببینیم.

ستاره جدید در فوتبال آبادان،‌ رضا جبیره
رضا جبیره یکی از پدیده‌های فوتبال ایران است که توانسته درخشش قابل توجهی در ترکیب تیم خوب صنعت نفت آبادان در لیگ امسال داشته باشد. این بازیکن متولد ١٦/٤/٧٦ است و سابقه حضور در تیم‌ملی نوجوانان، جوانان و امید را در کارنامه دارد. جبیره در شهر فوتبالیست‌پرور آبادان توانسته خودش را به رویای تبدیل شدن به یکی از بازیکنان بزرگ فوتبال کشور نزدیک کند و برای تحقق این رویا فقط باید به‌دور از حاشیه همین روند صعودی خود را طی کند.

دشتی؛ پدیده تأثیرگذار شگفتی‌ساز لیگ
پارس جنوبی جم در نخستین فصل حضور خود در لیگ برتر شگفتی‌ساز بزرگ مسابقات تا به این‌جا بوده است که بدون شکست بالاتر از پدیده و پرسپولیس در صدر جدول رده‌بندی حضور دارد. از آن‌جایی که در این تیم شگفتی‌ساز ستاره‌های جوان و آینده‌داری هم توپ می‌زنند باید به علی دشتی اشاره کنیم که بدون تردید جزو بهترین نفرات تیم صدرنشین لیگ تا به این‌جا بوده است. دشتی متولد ٢٩/١٠ /١٣٧٢ است و بدون تردید تا پایان لیگ تمام دقایق بازی‌های او زیر ذره‌بین کارشناسان و مربیان سایر تیم‌ها قرار خواهد گرفت. دشتی هم از آن دسته نام‌هایی است که قطعا در آینده‌ای بسیار نزدیک بیشتر از او در فوتبال ایران خواهیم شنید.

ارجمندیان؛ خوب در تیمی که بد نتیجه می‌گیرد
گسترش فولاد تبریز نتایج بسیار بدی تا به این‌جا در لیگ برتر کسب کرده و از همین حالا خیلی‌ها بر این باورند که این تیم از اصلی‌ترین کاندیداهای سقوط به دسته پایین‌تر خواهد بود. جدایی بسیاری از بازیکنان تأثیرگذار گسترش در فصل نقل و انتقالات البته باعث شده زمینه بازی کردن فوتبالیست‌های جوان فراهم شود تا حالا کارشناسان از علیرضا ارجمندیان و آینده روشن این فوتبالیست جوان حرف بزنند که در تاریخ ٦/٢/٧٥ متولد شده است. این بازیکن با وجود نتایج بد تیم، خودش عملکرد بسیار خوبی داشته و قطعا اسم و رسم بزرگتری برای خود دست و پا خواهد کرد.

بهاروند: فضا را برای جوانان باز کردیم
حیدر بهاروند، نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ درباره ظهور ستاره‌های جدید در لیگ برتر به «شهروند» می‌گوید: «با سیاست‌هایی که در سازمان لیگ مصوب کردیم،‌ خوشبختانه فضا برای جذب بازیکنان جوان توسط باشگاه‌ها بیشتر شد. برای لیگ برتر هفدهم سهمیه بازیکنان رده سنی جوانان و امید را هم افزایش دادیم تا شاهد ظهور پدیده‌های بیشتری در فوتبال کشور باشیم. به‌هرحال باید فضایی فراهم شود که باشگاه‌ها به استعدادهای جوان خود بهای بیشتری بدهند.
خیلی‌ جریان‌ها در فصل نقل و انتقالات تلاش داشتند مقدماتی را فراهم کنند تا سهمیه جذب بازیکن بزرگسال به دلیل منافعی که خودشان در نقل و انتقال بازیکنان داشتند، بیشتر شود اما ما پای قانون ایستادیم و با افزایش سهمیه جذب بازیکن جوان و امید به باشگاه‌ها گفتیم اگر نیاز به بازیکن بیشتر دارید از جوان‌ها استفاده کنید. این اتفاق باعث پوست‌اندازی فوتبال کشور هم خواهد شد و قطعا در سال‌های آیده ستاره‌های جوان بزرگی به فوتبال ایران معرفی خواهند شد که می‌توانند به تیم‌ملی ما هم کمک کنند.»
رئیس سازمان لیگ در بخش پایانی صحبت‌های کوتاه خود تأکید کرد: «این نکته را هم فراموش نکنیم که سازمان لیگ نمی‌تواند برای بازی کردن بازیکنان در ترکیب تیم‌ها قانونی وضع کند و به باشگاه‌ها فشار بیاورد. ما تنها می‌توانستیم باشگاه‌ها را با این افزایش سهمیه به عقد قرارداد با بازیکنان جوان ترغیب کنیم که این اتفاق با نتایج مثبتی همراه بود. من شخصا معتقدم باشگاه‌ها به هیچ عنوان از اعتماد کردن به جوان‌ها ضرر نخواهند کرد. هر تیمی که در سال‌های اخیر به جوان‌های خود اعتماد کرده نتایج خوبی گرفته است و از این پس همین‌طور خواهد بود.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید