کارهایی که افراد موفق قبل از خواب انجام می‌دهند

کارهایی که افراد موفق قبل از خواب انجام می‌دهند

شما هر شب قبل از خواب چه کار می‌کنید؟ تلویزیون تماشا می‌کنید؟ صفحات اینترنتی را بالا و پایین می‌کنید؟ یا اینکه اوقات خوب و با کیفیتی را با خانواده‌تان سپری می‌کنید؟ افراد موفق چطور؟ آنها قبل از خواب چه می‌کنند؟

کد خبر : ۴۳۴۸۰
بازدید : ۲۸۴۸
شما هر شب قبل از خواب چه کار می‌کنید؟ تلویزیون تماشا می‌کنید؟ صفحات اینترنتی را بالا و پایین می‌کنید؟ یا اینکه اوقات خوب و با کیفیتی را با خانواده‌تان سپری می‌کنید؟ افراد موفق چطور؟ آنها قبل از خواب چه می‌کنند؟

۱. روزی که گذشته را به پایان می‌رسانند
تصمیم بگیرید که روز پشت سر گذاشته را به پایان برسانید و آماده‌ی ورود به روز دیگری شوید. اگر تا ساعت ۶ بعدازظهر کار می‌کنید، حتما تا همین زمان، مسائل مربوط به کار را تمام کنید تا بتوانید روی بخشی دیگر از زندگی‌تان تمرکز کنید. اگر به خانواده‌تان قول داده‌اید با آنها شام بخورید، حتما به قول‌تان عمل کنید. وقتی ساعت ۶ شد، کار را متوقف کنید و باقی روز را صرف سایر فعالیت‌های مهم زندگی‌تان کنید.

۲. کتاب می‌خوانند
خیلی از افراد موفق در دنیا، ولع کتاب خواندن دارند. آیا می‌دانستید که مطالعه و یاد گرفتن می‌تواند مسیر شما به سمت موفقیت را میان‌بُر بزند؟ خیلی از افراد بزرگ و موفق مانند بیل گیتس، آنقدر کتاب می‌خوانند و مطالعه می‌کنند تا احساس خستگی کرده و بخوابند.

کارهایی که افراد موفق قبل از خواب انجام می‌دهند

۳. با خانواده و دوستان خود اوقات خوبی را سپری می‌کنند
شما باید اوقات خوب و با کیفیتی را با خانواده و دوستان خود سپری کنید تا ارتباطات خود را حفظ کنید. می‌توانید یک روز در هفته را برای وقت گذراندن و معاشرت با دوستان خود تعیین کنید و سایر روزها را فقط در کنار خانواده‌ی خود باشید.

۴. برای روز بعد، برنامه ریزی می‌کنند و آماده می‌شوند
این یکی از مهمترین کارهایی است که باید قبل از خواب انجام دهید: برنامه ریزی برای فردا، نوشتن کارهایی که باید انجام دهید و آماده شدن برای روزی که در پیش دارید. اگر از شب قبل، برای فردا مهیا باشید، صبح که از خواب بیدار می‌شوید دقیقا می‌دانید چه کار می‌خواهید بکنید و در نتیجه موثرتر و کارآمدتر خواهید بود. اگر آماده‌ی شروع روز بعد نباشید، ممکن است مثلا دیر از خواب بیدار شوید، لباس‌های‌تان را نتوانید پیدا کنید یا چروک خورده و کثیف باشند و فراموش کنید برای قرار امروزتان چه مدارک و پرونده‌هایی را باید همراه داشته باشید و روزتان بهم ریخته خواهد بود.

کارهایی که افراد موفق قبل از خواب انجام می‌دهند

۵. با دنیا قطع ارتباط می‌کنند!
به نظر شما الان که وقت استراحت‌تان رسیده، ارتباط با دنیای شلوغ و رسانه‌ها و اخبار و ... کافی نیست؟ مخصوصا در دنیای امروز که همه می‌توانند در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ دردسری با تمام دنیا ارتباط برقرار کنند و حواس‌شان پرت این شلوغ بازی‌ها شود، واقعا لازم است با اراده‌ی خودتان همه‌ی آنها را کنار بگذارید. زمان‌هایی هست که واقعا نیاز دارید تنها باشید و در سکوت بمانید. مطالعات زیادی هم نشان داده زمانی که شما تنها هستید، بهتر می‌توانید در مورد خودتان فکر کنید.

۶. مدیتیشن می‌کنند
یک کار بسیار خوب دیگری که می‌توانید شب قبل از خواب انجام دهید، مدیتیشن است. مدیتیشن، هم برای سلامت روحی‌تان مفید است و هم برای سلامتی جسم‌تان. مدیتیشن به عنوان شارژ روحی و تزریق انرژی عمل می‌کند که به شما تمرکز خوبی برای انجام کاری که در پیش دارید خواهد داد. بعد از یک روز پرمشغله‌ی کاری می توانید با مدیتیشن، عمیقا احساس آرامش کنید. پس تمرین کنید و یاد بگیرید و هر شب قبل از خواب مدیتیشن کنید. می‌توانید با ۵ تا ۱۰ دقیقه شروع کنید.

۷. فردا را تجسم می‌کنند
یکی از بهترین راههای آماده شدن برای روزی که در پیش دارید، تجسم آن است. وقتی روزی ایده‌آل را پیش چشم‌تان می‌آورید، آمادگی بیشتری داشته و اعتماد بنفس بیشتری برای مواجهه شدن با فردا کسب خواهید کرد.

حداقل پنج دقیقه وقت بگذارید و قبل از خواب به فردای‌تان فکر کنید و در ذهن تجسمش کنید. تصور کنید چه کار قرار است انجام دهید و چگونه از پس آن برخواهید آمد. تجسم کنید با چه کسی قرار است گفتگو کنید و چطور می‌خواهید با او وارد مذاکره شوید. البته نباید دچار رویاپردازی شوید، با نگرشی کامل و خوشبینانه جلو بروید و همه‌ی جوانب را مدنظر داشته باشید، حتی به تمام مشکلاتی که قرار است توسط شما حل شوند فکر کنید تا روزی خلاق‌تر و مفیدتر با اعتماد بنفسی بیشتر پیش روی‌تان باشد.

کارهایی که افراد موفق قبل از خواب انجام می‌دهند

۸. دست آوردهای روزی که پشت سر گذاشته‌اند را یادداشت می‌کنند
در طول روز چه کارهایی انجام دادید؟ خیلی‌ها وقتی قلم در دست می‌گیرند، چیزی برای نوشتن ندارند چون فکر می‌کنند روز مفیدی نداشته‌اند. اگر بابت ناهار یا شام مناسبی که خورده‌اید یا انجام کارهای خانه و یا گذراندن اوقاتی خوش با خانواده، عمیقا احساس لذت و رضایت دارید، پس یادداشت کنید. اگر احساس کنید بابت چیزهایی که دارید نمی‌توانید قدردان باشید، دچار استرس و تنش و کمبود خواهید کرد، حتی اگر در حال حاضر از نگاه دیگران، همه چیز داشته باشید.

پس، خدقل سه تا پنج مورد از چیزهایی را که بابت داشتن‌شان می‌توانید سپاسگزار باشید یا کارهایی هرچند کوچک را که در آن روز انجام داده‌اید بنویسید و موقع برنامه ریزی برای فردا به آنها نگاه کنید. هیچ موفقیت ظاهرا بی اهمیتی را از قلم نیندازید. حتی یک تماس پنج دقیقه‌ای با یک دوست صمیمی یا خواندن یک پاراگراف از کتاب. عادت کنید داشتنی‌های‌تان را دوست بدارید.

۹. کارهای آن روز را ناتمام نمی‌گذارند
آیا جزو افرادی هستید که کارتان را نیمه کاره رها کرده به رختخواب می‌روید؟ آیا با وجود اینکه می‌دانید هنوز کاری مانده که باید انجامش دهید، رهایش می‌کنید و می‌خوابید؟ خب، این بستگی به نوع شخصیت شما دارد و اینکه آن کار، چقدر زمان می‌برد. بیشتر افراد موفق، قبل از رفتن به رختخواب کارهای‌شان را تمام می‌کنند. آنها با احساس مسئولیتی که دارند، خود را مقید می‌کنند که کاری را نیمه کاره رها نکنند.

دست کم سعی کنید با تنش و استرس ناشی از تمام نکردن کار، روز را به پایان نبرید، اگر ساعت کاری‌تان تمام شده و هنوز مشتریانی هستند که جواب ایمیل‌شان را نداده‌اید، بهتر است با فرستادن یک ایمیل به آنها اطلاع دهید که روز بعد، حتما پیگیر کارشان خواهید بود تا دست کم، استرس نداشته باشید و مشتری‌تان هم بداند که شما او را نادیده نگرفته‌اید.

۱۰. به اندازه‌ی کافی می‌خوابند
خوب و کافی می‌خوابید؟ آیا می‌دانید که خواب کافی و با کیفیت، یکی از مهمترین منابع انرژی برای صبح روز بعد است؟ اگر کسر خواب داشته باشید، احساس ناتوانی و بی‌انرژی بودن کلافه‌تان خواهد کرد و نمی‌توانید روزی مفید و کارآمد را طی کنید.
کارهایی که افراد موفق قبل از خواب انجام می‌دهند
منبع: برترین‌ها
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید