تصاویر/ جشن‌سالگرد سلطنت پادشاه ثروتمند برونئی

تصاویر/ جشن‌سالگرد سلطنت پادشاه ثروتمند برونئی
کد خبر : ۴۳۶۹۸
بازدید : ۲۷۳۰
فرادید | شهروندان برونئی پنجاهمین سالگرد به قدرت رسیدن "حسن البلکیا" سلطان ثروتمند کشورشان را جشن گرفتند.

به گزارش فرادید، سلطنت در برونئی، این کشورقطره ای جنوب شرق آسیا در حالی به نیم قرن عمر خود می رسد که حسن البکیا پادشاه 71 ساله این کشور، از اکتبر 1967 تاکنون حکومت را در اختیار دارد.

البکیا حاکم یکی از طولانی ترین سلطنت های مطلق جهان است که استقلال کامل این کشور از بریتانیا وتقویت استانداردهای زندگی مردم این کشور به دلیل ذخایر و منابع فراوان ذخایر نفت و گاز را در کارنامه خود دارد. البکیا طولانی ترین دوره زمامداری سلطنت را بعداز ملکه الیزابت در 1952 به خود اختصاص داده است.

البکیا از ثروتمندترین پادشاهان جهان هم به شمار می رود؛ بطوری که مجله آمریکایی فوربز در سال 2008، ارزش دارایی های پادشاه برونئی را 20 میلیارد دلار برآورد کرد.

کاخ سلطان برونئی، در "بندر سری بگاوان" پایتخت کشور سلطان نشین برونئی قرار دارد. این کاخ دارای 1788 اتاق است و برخی وسایل آن از طلا و الماس تشکیل شده است. این کاخ دارای 650 تابلوست که ارزش هر تابلوی آن کمتر از 150 هزار یورو نیست. این کاخ همچنین دارای دریاچه کوچکی بوده که دارای دلفین های گوناگونی است. خودروی ویژه سلطان برونئی نیز منحصر به فرد است؛ بطوری که شرکت رولزرویس طراحی ویژه ای بین خودروی رولزرویس و خودروی پورشه کرده است.


۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    اين چه مسلماني كه زنش با مرد دست ميده !!!(عكس 5)

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید