تلفن ثابت هم پیامک می‌فرستد؟

تلفن ثابت هم پیامک می‌فرستد؟

شاید اگر برای شما پیامکی ارسال ‌شود که پیش‌شماره تلفن ثابت را دارد تعجب کنید، اما سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت مدت زیادی است که راه‌اندازی شده و امکان تبادل تلفن ثابت با شبکه سیار را ممکن ساخته است.

کد خبر : ۴۳۸۲۶
بازدید : ۱۲۱۹
تلفن ثابت هم پیامک می‌فرستد؟
سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت، ارسال پیام‌های کوتاه متنی را در شبکه‌های تلفن ثابت و هم‌چنین امکان تبادل با شبکه سیار را ممکن می‌کند و باعث می‌شود خدمات متنوعی از طریق دستگاه‌های تلفن ثابت قابل عرضه باشند.

با راه‌اندازی سرویس ارسال پیامک در شبکه تلفن ثابت (Fix SMS) ارسال و دریافت پیام متنی از شبکه تلفن ثابت به ثابت و ثابت به سایر اپراتورها (همراه اول، ایرانسل، رایتل و ...) و بالعکس امکان‌پذیر است. هر پیامک فارسی ۶۹ کاراکتر و پیامک انگلیسی ۱۵۹ کاراکتر است و در صورتی که متن پیام بیشتر از حداکثر حروف تعیین‌شده باشد، هزینه آن دو برابر می‌شود.

سرویس ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت از نظر امکانات فنی از سال ۱۳۹۰ آماده است و در اکثر مراکز استان‌های کشور این امکان وجود دارد. با وجود این به نظر می‌رسد استقبال از سرویس ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت علی‌رغم اینکه چند سالی از راه‌اندازی آن می‌گذرد، همچنان بسیار محدود است.

این قابلیت به چند روش قابل استفاده است. ابتدا از طریق گوشی‌هایی که استاندارد بوده و قابلیت ارسال و دریافت پیامک (SMS) را دارا باشند. تمام مشترکان تلفن ثابت می‌توانند با تهیه این گوشی‌ها و وارد کردن شماره ۹۷۱۷۰۰۰ به عنوان (SMS Center) از این سرویس بهره‌مند شوند. در این روش نیاز به ثبت‌نام و پرداخت وجه اولیه نیست.

روش دوم، ارسال و دریافت پیامک انبوه با مراجعه به سایت asanak.ir است. برای ثبت‌نام در این سایت و خرید سرویس دلخواه، در این حالت ارسال و دریافت پیامک‌ها با شماره تلفن ثابت متقاضی و یا هر شماره خاص دیگر با پیش شماره ۰۲۱، از طریق اینترنت و با استفاده از صفحه‌ای که در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد انجام خواهد شد.

ارسال پیامک تلفن ثابت برای متقاضیان حقیقی و حقوقی امکان‌پذیر است. مدارک مورد نیاز متقاضیان حقیقی کپی کارت ملی و آخرین قبض پرداختی تلفنی که قصد فعال‌سازی آن وجود دارد و برای متقاضیان حقوقی، کپی آگهی تاسیس و آخرین روزنامه رسمی شرکت، کپی شناسنامه یا کارت ملی نماینده شرکت و معرفی رسمی نماینده شرکت به آسانک است. همچنین در صورتی که خط تلفن در اجاره متقاضی باشد (متقاضی سرویس، مالک خط تلفن نباشد) ارایه کپی اجاره‌نامه‌ای که دارای کد رهگیری است، نیز الزامی است.

بنابراین اگرچه ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت برای مشترکان سرویس‌های خانگی چندان مورد استقبال قرار نگرفته است، اما کسب‌وکارهای مختلف که کاربری اعتباری دارند و می‌توانند به صورت نامحدود از ارسال پیامک بهره‌ ببرند، از این امکان استفاده‌های زیادی کرده و برای تبلیغات خود به جای ارسال پیامک با شماره‌های همراه، از تلفن ثابت استفاده می‌کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید