شاگرد مهدوی‌کیا علیه ایران

شاگرد مهدوی‌کیا علیه ایران

تیم ملی نوجوانان ایران در دومین دیدار از رقابت‌های جام جهانی زیر ١٧ساله‌ها فردا باید به مصاف آلمان برود. تا اینجا، ایران صدر نشین گروه است.

کد خبر : ۴۳۸۳۲
بازدید : ۱۸۳۰
شاگرد مهدوی‌کیا علیه ایران

تیم ملی نوجوانان ایران در دومین دیدار از رقابت‌های جام جهانی زیر ١٧ساله‌ها فردا باید به مصاف آلمان برود؛ دو تیم بازی اولشان در این تورنمنت را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و ایران به لطف تفاضل گل بهتر صدرنشین گروه است.

شاگرد مهدوی‌کیا علیه ایران

سجاد فیروزی در روزنامه شرق نوشت: از آنجا که از هر گروه دو تیم به مرحله بعدی صعود می‌کند، پیروزی در این دیدار می‌تواند بار یکی از دو تیم برای رفتن به مرحله بعد را ببندد؛ هرچند با توجه به تفاضل گل بهتر ایران، این تیم با یک تساوی مقابل آلمان هم می‌تواند پیش از روز سوم این رقابت‌ها در صدر گروه C بایستد.

شاگرد مهدوی‌کیا علیه ایران
با این حال سؤال اصلی این است که آیا خط دفاعی ایران می‌تواند فردا مقابل خط حمله خطرناک آلمان و در رأس آن، جان فیته آرپ ایستادگی کند؟ ژرمن‌ها در اولین دیدارشان در جام جهانی مقابل کاستاریکا نمایش چندان درخشانی نداشتند ولی با این حال نشان دادند که با اتکا به توانایی مهاجم و کاپیتانشان می‌توانند از پس هر تیمی برآیند.

فیته آرپ در دیدار اول آلمان یک گل در کلاس جهانی زده و یک پاس گل هم داده تا بدون تردید مؤثرترین بازیکن تیمش لقب بگیرد؛ ضمن اینکه نباید فراموش کرد این مهاجم ١٧ساله بارها با موقعیت‌سازی شانس زدن گل‌های دوم و سوم به کاستاریکا را هم داشت که با درخشش نسبی دروازه‌بان رقیب میسر نشد.

آرپ، شاگرد مهدوی‌کیا
فیته آرپ در حالی در فوتبال آلمان بسیاری از تیم‌ها را شیفته خودش کرده که به‌تازگی ١٧ساله شده و چندسالی است که در تیم پایه‌های هامبورگ بازی می‌کند؛ این مهاجم قدرتی و بلندقامت که با قد یک‌مترو ٨٦ سانتی‌متری‌اش مهارت خوبی در سرزنی هم دارد، برای تیم‌های زیر ١٦ سال، زیر ١٧ سال و زیر ١٩ سال هامبورگ بازی کرده و رکوردهای متعددی را از خودش به جا گذاشته.

نکته قابل توجه اما اینکه آرپ به طور تخصصی دو سال زیر نظر مهدی مهدوی‌کیا، بازیکن و کاپیتان سابق تیم ملی ایران و باشگاه هامبورگ بازی کرده است. این بازیکن در رده نوجوانان باشگاه کاملا زیر نظر مهدوی‌کیا پرورش یافته و حالا تبدیل به یکی از ستاره‌های آینده‌دار بوندس‌لیگا شده است.

مهدوی‌کیا با اذعان به اینکه تیم ملی نوجوانان ایران کار دشواری مقابل آلمان در جام جهانی دارد، به «شرق» می‌گوید: «شناخت نسبی‌ای از آلمان دارم و می‌دانم تیم بسیار خوبی هستند. نباید فراموش کرد که بهترین بازیکن این تیم که به عنوان بهترین بازیکن نوجوانان اروپا هم انتخاب شد، آرپ است که دو سال به صورت کاملا تخصصی با خودم کار کرده است. او مهاجم بسیار خوبی است و آینده درخشانی در انتظارش است».

شاگرد مهدوی‌کیا علیه ایران

برای درخشش آرپ در تیم زیر ١٧ساله‌های هامبورگ همین بس که فصل پیش در ٢١ مسابقه که برای این تیم به میدان رفته موفق شده ٢٦ گل بزند. او در این فصل سه بازی هم برای تیم جوانان باشگاه هامبورگ انجام داده که با زدن هفت گل همه را مبهوت کرده است.

بهترین بازیکن زیر ١٧ سال اروپا
آرپ علاوه بر درخشش در تیم‌های پایه‌ای هامبورگ در تیم ملی زیر ١٦ سال و ١٧ سال آلمان هم به میدان رفته؛ هرچند اوج کار او به درخشش در جام ملت‌های اروپا در رده زیر ١٧ سال برمی‌گردد که هم توانست عنوان آقای‌گلی را به خودش اختصاص دهد و هم جایزه بهترین بازیکن زیر ١٧سال اروپا.

این تمام داستان نیست چون فیته آرپ فصل پیش به عنوان برترین بازیکن زیر ١٧ سال آلمان هم انتخاب شده تا برگ درخشانی در کارنامه مربیگری مهدی مهدوی‌کیا، مربی جوان ایرانی باشگاه هامبورگ ثبت شود.

یک دقیقه برای ورود به تاریخ
درخشش آرپ در تیم‌های پایه‌ای هامبورگ باعث شده این بازیکن روزهای درخشانی را در دوران حرفه‌ای‌اش تجربه کند؛ همین فصل او به جمع تیم بزرگ‌سالان و اصلی هامبورگ اضافه شده و با بازیکنان حرفه‌ای باشگاه مشغول تمرین کرده است.

آرپ در هفته هفتم و در تقابل با وردربرمن یک دقیقه فرصت حضور در بوندس‌لیگا را هم به دست آورد تا رکورد جدیدی به نام خودش بزند؛ او تنها بازیکن تاریخ بوندس‌لیگا لقب گرفته که بعد از سال ٢٠٠٠ به دنیا آمده است. البته هامبورگی‌ها برای اینکه فعلا بازیکن جوانشان «هوایی» نشود، دست به کار شده‌اند و با او قراردادی حرفه‌ای تا سال ٢٠١٩ بسته‌اند؛ قراردادی که بعید است توانایی زیادی در تمدید آن داشته باشند چون همین حالا تیم‌های بزرگ اروپایی از جمله چلسی که خود آرپ هم ابراز علاقه کرده در آن بازی کند، برای خریدن این جوان ١٧ساله دندان تیز کرده‌اند.

نه مسی، نه رونالدو؛ فقط هری کین!
برخلاف نسل جدید فوتبال که تقریبا همگی الگویشان مسی یا رونالدو است، جان فیته آرپ یک مهاجم انگلیسی را دوست دارد و می‌خواهد شبیه او شود: هری کین! مهاجم گل‌زن تاتنهام و کاپیتان این روزهای تیم ملی انگلیس ستاره‌ای است که آرپ می‌خواهد مثل او شود.

«توانایی‌هایش با توپ، راحت‌بازی‌کردنش و فضاسازی زمان‌هایی که توپ را در اختیار ندارد، خارق‌العاده است». این را آرپ در گفت‌وگوی کوتاهش با «گاردین» بیان می‌کند و ادامه می‌دهد: «قطعا دوست دارم یکی مثل او شوم ولی من هنوز در مرحله یادگیری هستم و باید روی ضربات پای چپم و بازی با سر تمرین کنم و بهتر شوم. باید هر روز تلاش کنم تا در فوتبال پیشرفت داشته باشم».

اتفاقا بعد از انتشار این گفت‌وگوی کوتاه که گاردین به بهانه معرفی ٦٠ فوتبالیست آینده‌دار آن را کار کرده بود، خبر رسید که تاتنهامی‌ها هم دست به کار شده‌اند و قرار است هری کین جدید را به جای هری کین فعلی که او هم مشتریان زیادی دارد، به خدمت بگیرند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید