IQ دونالد ترامپ چقدر است؟

IQ دونالد ترامپ چقدر است؟

ترامپ در سال 2013 در توییتر خود نوشت که سطح آی‌کیواش از باراک اوباما و جورج دبلیو بوش خیلی بالاتر است. حتی ادعا کرد از "جان استوارت" مجری تلویزیون و "آلن شوگر" ستاره معروف انگلیسی نیز باهوش‌تر است. اما تابه‌حال هرگز سطح آی‌کیوی خود را فاش نکرده. آیا خودمان می‌توانیم تخمین بزنیم؟

کد خبر : ۴۴۰۰۹
بازدید : ۲۴۴۸۵

آیا دونالد ترامپ آی‌کیو بالاست؟

فرادید | ترامپ چه زمانی درباره آی‌کیو حرف می‌زند؟ پاسخ این سؤال مشخص است: همیشه.

به گزارش فرادید به نقل از بی‌بی‌سی، اخیراً دونالد ترامپ ادعا کرد که از"رکس تیلرسون" وزیر امور خارجه‌اش باهوش‌تر است. که البته این حرف کسی را متعجب نکرد.

ترامپ در سال 2013 در توییتر خود نوشت که سطح آی‌کیواش از باراک اوباما و جورج دبلیو بوش خیلی بالاتر است. حتی ادعا کرد از "جان استوارت" مجری تلویزیون و "آلن شوگر" ستاره معروف انگلیسی نیز باهوش‌تر است. اما تابه‌حال هرگز سطح آی‌کیوی خود را فاش نکرده. آیا خودمان می‌توانیم تخمین بزنیم؟

آیا دونالد ترامپ آی‌کیو بالاست؟

IQ چیست؟

آی‌کیو یا "بهره هوشی" روشی برای سنجش هوش انسان است که پس از گرفتن تست هوش مشخص می‌شود. بیش از 200 نوع آزمون برای سنجش هوش داریم. برخی از آن‌ها یک ساعت طول می‌کشند و برخی دیگر محدودیت زمانی ندارند.

دکتر "فرانکلین لوئیس" از انجمن "منسا" می‌گوید در این آزمون مهارت‌های فضایی، کمی و کلامی فرد مورد سنجش قرار می‌گیرند. بخش فضایی معمولاً درباره شکل و اندازه اجسام است. بخش کمی حاوی سؤالات ریاضی و بخش کلامی درباره کلمات است؛ مثلاً تشخیص اینکه کدام کلمات شبیه‌اند. منسا 2 درصد برتر را قبول می‌کند که تقریباً آی‌کیو ای برابر 130 دارند.

باهوش‌ترین روسای جمهور چه کسانی بودند؟

دکتر "باربارا پری" مسئول تحقیقات ریاست جمهوری در دانشگاه ویرجینیا گفت: "تابه‌حال به فهرستی از روسای جمهور و آی‌کیوهایشان برخورد نکردم. اما می‌توان نام آن‌ها را در انجمن "Phi Beta Kapa" دید."

این انجمن در سال 1776 تأسیس شد و "بهترین و بااستعدادترین فارغ‌التحصیلان از برترین دانشگاه‌های کشور در این انجمن عضو هستند. از میان 44 رئیس‌جمهور آمریکا، نام 17 نفر در اینجا دیده می‌شود؛ ازجمله بیل کلینتون، جورج دبلیو بوش و جیمی کارتر."

دکتر پری به "هربرت هوور" (دانشمند و زمین شناس بسیار بزرگ)، "وودرو ویلسون" (تنها رئیس‌جمهور با مدرک دکترا) و "ویلیام تفت" (وکیل بااستعداد) اشاره می‌کند. بااینکه سطح آی‌کیو هیچ رئیس‌جمهوری تابه‌حال اعلام‌نشده، اما دانشگاه کالیفرنیا در سال 2006 تخمین زد که "جان کوئینسی آدامز" باهوش‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا بود.

آیا دونالد ترامپ آی‌کیو بالاست؟

وینستون چرچیل، فرانکلین روزولت و جوزف استالین در "یالتا"، 1945


دکتر پری می‌گوید که برخی از رئیس‌جمهورها درزمینهٔ هوش بدآواز هستند که اصلاً منصفانه نیست: "جرالد فورد را دست‌وپا چلفتی می‌دانستند، زیرا مدام زمین می‌خورد. اما این قضاوت منصفانه نیست." پری همچنین اشاره می‌کند که هوش بالا تنها یکی از عواملی است که یک رئیس‌جمهور خوب به آن نیاز دارد.

و کدام‌یک هوش کمتری داشتند؟

دکتر پری می‌گوید: "وارن هاردینگ را در این فهرست قرار می‌دهم. او یک روزنامه‌نگار بود که به‌طور تجربی این حرفه را آموخته بود. البته منظورم این است که از دانشگاه‌های مطرح مانند هاروارد یا ییل فارغ‌التحصیل نشده بود و همچنین وکیل بااستعدادی هم نبود که سر از دادگاه عالی درآورد."

پس ترامپ کجا قرار می‌گیرد؟

دکتر پری می‌گوید:" حس می‌کنم هوش ترامپ بالاتر ازآنچه مردم تصور می‌کنند باشد، به‌خصوص که دائم تیلرسون را به چالش می‌کشد. افرادی که دوستش ندارند می‌گویند او یک احمق است. اما شرط می‌بندم باهوش‌تر ازآنچه فکر می‌کنیم باشد."

"پرفسور فرد گرینشتاین" استاد سیاست خارجه دانشگاه پرینستون، شش ویژگی را در عملکرد رئیس‌جمهور تأثیرگذار می‌داند: ارتباط عمومی، ظرفیت سازمانی، مهارت سیاسی، دیدگاه، سبک‌شناختی و هوش هیجانی.

پری می‌گوید: "ترامپ در هوش هیجانی، سبک‌شناختی، دیدگاه و ظرفیت سازمانی نمره بالایی نمی‌گیرد. اما در ارتباط عمومی و مهارت‌های سیاسی استعداد دارد که باعث پیروزی‌اش در انتخابات شدند."

دکتر پری اعتقاد دارد که ترامپ از سطح قابل قبولی از هوش ذاتی برخوردار است که توانسته در کسب‌وکارش موفق شود. همچنین فارغ‌التحصیل مدرسه وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا می‌باشد.

اما دکتر "لالیس" از انجمن منسا معتقد است آی‌کیو بیانگر همه‌چیز نیست: "اگر از شخص نابغه‌ای مانند انیشتین تست هوش گرفته شود، احتمالاً نمره خوبی نمی‌گیرد زیرا این افراد خارج از محدوده تعریف‌شده در ذهن ما فکر می‌کنند. چنین فردی احتمالاً برای یک سؤال ده‌ها پاسخ دارد. درهرصورت، زمان حدس و گمان به پایان رسیده است. منسا پیشنهاد داده از آقای ترامپ و تیلرسون تست هوش بگیرد."

منبع: BBC

ترجمه: گلناز یغمایی


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید