٢٣تکه از پازل جام‌جهانی تکمیل شد

٢٣تکه از پازل جام‌جهانی تکمیل شد

بعد از پایان مرحله گروهی مسابقات مقدماتی جام‌جهانی در تمام قاره‌ها به جز آفریقا، تکلیف ٢٣ تیم حاضر در جام‌جهانی روسیه مشخص شده و ماه آینده ٩ تیم دیگر هم رونمایی می‌شوند تا ١٠ آذر ماه ٣٢ تیم حاضر در جام‌جهانی ٢٠١٨حریفان خود را بشناسند.

کد خبر : ۴۴۰۶۴
بازدید : ۹۸۷
٢٣تکه از پازل جام‌جهانی تکمیل شد

بعد از پایان مرحله گروهی مسابقات مقدماتی جام‌جهانی در تمام قاره‌ها به جز آفریقا، تکلیف ٢٣ تیم حاضر در جام‌جهانی روسیه مشخص شده و ماه آینده ٩ تیم دیگر هم رونمایی می‌شوند تا ١٠ آذر ماه ٣٢ تیم حاضر در جام‌جهانی ٢٠١٨حریفان خود را بشناسند.

صعودهای لحظه آخری
چهارشنبه، شب سرنوشت‌سازی برای خیلی از تیم‌های فوتبال جهان بود تا تکلیف صعود خود به جام‌جهانی را یک‌سره کنند. پرتغال که در رده دوم جدول B قاره اروپا قرار داشت، با شکست سوییس در گام آخر صرفا به دلیل تفاضل گل بهتر در شبی که رونالدو موفق به گلزنی نشد، بلیت حضور در روسیه را گرفت.

فرانسه هم که پیش‌بینی می‌شد کار سختی مقابل بلاروس نداشته باشد، از سد این تیم گذشت تا به‌عنوان تیم اول این گروه به جام‌جهانی برسد. هلند هم که پیش‌بینی می‌شد نتواند ٧ گل به سوئد بزند، با وجود برتری ٢ بر صفر جام‌جهانی را از دست داد در آمریکای جنوبی اروگوئه و آرژانتین با پیروزی در گام آخر مستقیما به جام‌جهانی صعود کردند و کلمبیا و پرو هم به تساوی رضایت دادند تا یاران فالکائو مستقیما به جام‌جهانی رفته و پرو راهی پلی‌آف شود. حذف شیلی را می‌توان مهمترین اتفاق در بازی‌های این قاره دانست.

در آمریکای شمالی شاید اتفاقاتی رقم خورد که هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد. با وجود قطعی‌شدن صعود مکزیک و کاستاریکا پیش از بازی‌های بامداد دیروز، رقابت بر سر ٥/١سهمیه باقیمانده بین ٣ تیم وجود داشت. آمریکا در اتفاقی عجیب به ترنیداد و توباگو باخت تا حذف شود. هندوراس با شکست مکزیک راهی پلی‌آف شد و پاناما هم با برتری مقابل کاستاریکا جواز صعود را به ‌عنوان تیم سوم این منطقه دریافت کرد.

٢٣تیم حاضر در جام‌جهانی را بشناسید
بعد از بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی ٢٠١٨ در قاره‌های مختلف که سه‌شنبه شب و بامداد چهارشنبه برگزار شد، صعود ٢٣ تیم به جام‌جهانی قطعی شده است. روسیه (میزبان)، ایران، عربستان، کره و ژاپن(آسیا)، مصر و نیجریه(آفریقا)، برزیل، اروگوئه، آرژانتین و کلمبیا (آمریکای جنوبی)، مکزیک، کاستاریکا و پاناما (آمریکای شمالی) و انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایسلند، فرانسه، بلژیک، لهستان، صربستان و پرتغال (اروپا) تیم‌هایی هستند که بلیت روسیه برای آنها رزرو شده است و تنها در انتظار قرعه‌کشی یک دسامبر در کاخ کرملین مسکو هستند تا حریفان خود را در دور گروهی جام‌جهانی بشناسند.

٩ تیم باقیمانده کدام‌ها هستند؟
در قاره آفریقا با توجه به این‌که تیم‌ها به صورت مستقیم از هر گروه به جام‌جهانی صعود می‌کنند، پلی‌آف برگزار نمی‌شود. به همین دلیل یک دیدار از بازی‌های گروهی این قاره باقی مانده و از میان ٥ تیم صعودکننده، فعلا ٢تیم صعود خود را قطعی کرده‌اند. نیجریه و مصر قبل از بازی هفته پایانی که ١٥آبان‌ برگزار می‌شود، صعودشان قطعی شده و تونس، مراکش و سنگال بیشترین شانس را برای کسب ٣ سهمیه دیگر دارند.

در سایر قاره‌ها تیم‌های راه‌یافته به پلی‌آف مشخص شدند. ٨ تیم سوئد،‌ سويیس، ایتالیا،‌ ایرلند شمالی، جمهوری ایرلند، دانمارک، یونان و کرواسی به‌عنوان تیم دوم گروه خود در قاره اروپا به پلی‌آف راه یافتند و اسلواکی که ضعیف‌ترین نتیجه را در میان تیم‌های دوم گروه‌ها داشت، حذف شد. ٢٥مهرماه قرعه‌کشی پلی‌آف اروپا برگزار شده و ٢بازی رفت و برگشت در تاریخ ١٨ و ٢٣ آبان مشخص‌کننده تیم‌های راه یافته به جام‌جهانی خواهد بود.

هندوراس به‌عنوان تیم چهارم آمریکای شمالی با استرالیا به‌عنوان تیم پنجم آسیا دیدار می‌کنند. نیوزلند نیز به‌عنوان نماینده قاره اقیانوسیه باید به مصاف پرو، تیم پنجم آمریکای جنوبی برود تا برنده ٢ بازی رفت و برگشت به جام‌جهانی برسد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید