برانکو و چالش ترک پرسپولیس

برانکو و چالش ترک پرسپولیس

پیشنهاد تیم‌ملی کرواسی و احتمال جانشینی کی‌روش، سرمربی کروات را وسوسه کرده است...

کد خبر : ۴۴۰۸۹
بازدید : ۱۳۷۵
برانکو و چالش ترک پرسپولیس
باخت ٤ بر صفر با بدترین عملکرد تیم درون زمین مقابل الهلال هم دلیلی بر این نمی‌شود که ذره‌ای از اعتماد باشگاه پرسپولیس و هوادارانش به برانکو ایوانکوویچ کم شود! این مربی کروات همچنان حرف اول و آخر را در پرسپولیسی رویایی می‌زند که خودش معمار آن بوده است. نکته قابل توجه درباره رابطه او با پرسپولیس همان مثال معروف «هر آمدنی رفتنی دارد» است! همه می‌دانند برانکو یک روز خواهد رفت، منتهی فعلا هیچ‌کسی آمادگی هضم این واقعیت را ندارد! در شرایط فعلی که پرسپولیس بهترین دوران خود را سپری می‌کند که شوخی‌رفتن برانکو هم برای هواداران ناراحت‌کننده ‌است! چه برسد به شرایط فعلی که آقای سرمربی نه‌تنها هنوز به پیشنهاد تمدید قرارداد پاسخ شفافی نداده،‌ بلکه با اعلام رسمی رئیس فدراسیون فوتبال کرواسی،‌ یکی از جدی‌ترین گزینه‌های سرمربیگری تیم‌ملی کشورش به حساب می‌آید!
پیشنهاد کرواسی به سرمربی پرسپولیس
اظهارنظر اخیر رئیس فدراسیون فوتبال کرواسی زیاد به مذاق هواداران پرسپولیس خوش نیامده و تعریف و تمجید او از سرمربی تیم محبوب آنها،‌ موجی از نگرانی را به راه انداخته است. پرسپولیسی‌ها امروز نمی‌خواهند به هیچ‌وجه باور کنند که برانکو بیشترین شانس برای هدایت تیم‌ملی کشور خود را دارد. زدراوکو مامیچ رئیس فدراسیون فوتبال کرواسی با تأکید روی این موضوع گفته است: «درحال‌ حاضر برانکو ایوانکوویچ و اسلوان بیلیچ سرمربی وستهام بهترین مربیان کرواسی هستند که شانس زیادی برای برعهده‌گرفتن هدایت تیم‌ملی کرواسی در آینده دارند». البته درشرایط کنونی که کرواسی به مرحله پلی‌آف جام‌جهانی در قاره اروپا راه پیدا کرد، فدراسیون فوتبال این کشور هدایت تیم را به دالیچ واگذار کرد. با این وجود گفته می‌شود که دالیچ گزینه نهایی و اصلی فدراسیون کرواسی برای سرمربیگری تیم‌ملی این کشور نیست و احتمالا در آینده‌ای نزدیک باز هم نیمکت این تیم با تغییراتی مواجه خواهد شد.
برانکو می‌توانست جای دالیچ سرمربی شود
شایعه جدی مطرح‌شده در رسانه‌ها این است که فدراسیون فوتبال کرواسی اخیرا مذاکراتی با برانکو انجام داده بود تا این مربی صاحب‌نام و شناخته‌شده در فوتبال این کشور به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی این کشور برای مرحله پلی‌آف انتخاب شود اما شرایط حساس پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا و اعتماد هواداران پرسپولیس به برانکو باعث شد این مربی این پیشنهاد را رد کند. شایعات حکایت از این مسأله دارد که در جریان سفر اخیر برانکو به کرواسی مذاکرات رسمی در رابطه با این فعل و انفعال صورت گرفته و ایوانکوویچ بعد از این‌که پیشنهاد سرمربیگری تیم‌ملی کشورش را رد می‌کند، از انتخاب دالیچ به‌عنوان سرمربی در مقطع فعلی حمایت می‌کند. این ارتباط بسیار صمیمانه برانکو با فدراسیون فوتبال کرواسی هم البته تأثیر زیادی در اظهارنظر رئیس فوتبال این کشور برای سرمربیگری احتمالی او داشت.
احتمال جانشینی کی‌روش
مسئولان باشگاه پرسپولیس اخیرا مذاکرات جدی با برانکو برای تمدید قرارداد انجام داده‌‌اند که این مربی به دلایلی نامعلوم هنوز پاسخ شفاف و روشنی به این پیشنهاد جدی باشگاه نداده است. در وضع کنونی پرسپولیس با حکم فیفا از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم است و قرارداد ٨ بازیکن این تیم هم در پایان فصل مثل برانکو و همکارانش تمام می‌شود و به همین ترتیب، از همین حالا پیش‌بینی زلزله چند ریشتری خانه خراب‌کن در پرسپولیس با جدایی سرمربی موفق آنها اصلا سخت نیست. برانکو البته در شرایطی قراردادش به پایان می‌رسد که بعد از پایان کار تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه قرارداد کارلوس کی‌روش با تیم‌ملی هم به پایان می‌رسد و مدت‌هاست که در محافل ورزشی این شایعه مطرح شده؛ اگر کی‌روش نخواهد به کارش ادامه بدهد، برانکو نزدیک‌ترین مربی به نیمکت تیم‌ملی ایران با توجه به کارنامه موفق و شناخت خوبش از فوتبال ایران به حساب می‌آید.
اعتراف برانکو: پیشنهاد دارم!
برانکو ایوانکوویچ اخیرا درباره موضوع جدایی‌اش از تیم و مذاکرات با مسئولان پرسپولیس صحبت‌های جالبی انجام داده و گفته بود: «من با پرسپولیس قرارداد دارم و متعهد هستم که در این تیم بمانم، اما ٢٤ساعت قبل از بازی کرواسی با اوکراین با من تماس گرفتند تا سرمربی این تیم شوم اما پاسخ منفی دادم و همه چیز فعلا منتفی است اما هرچیزی امکان دارد. در این‌که من و پرسپولیس با هم به توافق رسیده‌ایم و تمایل به همکاری داریم، درست است اما من پیشنهادهای دیگری هم دارم که در آینده مشخص خواهد شد که چه تصمیمی خواهیم گرفت. می‌توانم بگویم که در آینده هرچیزی امکان دارد اما فعلا تمام فکر و تمرکزم را روی موفقیت پرسپولیس گذاشته‌ام تا هوادارانمان را خوشحال کنیم».
کار سخت باشگاه!
درشرایط کنونی تمام هواداران خواهان روشن‌شدن تکلیف قرارداد برانکو قبل از تمامی بازیکنانی هستند که در پایان فصل قراردادشان تمام می‌شود. همان مربی که آنها را از قعر جدول و روزهای سیاه،‌ به روزهای رویایی امروز رسانده است، اما امروز شرایط برای تمدید قرارداد پیچیده است. باشگاه باید اول تمام حق و حقوق عقب‌افتاده این مربی را پرداخت کند. مشکلات نقل‌وانتقالاتی تیم را تا جایی که امکان دارد، رفع کند. سپس با این مربی هرطور که شده، به توافق برسد. البته به قول برانکو تا آن زمان هرچیزی امکان دارد!



۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید