پیش به‌سوی معجزه مسقط

پیش به‌سوی معجزه مسقط

یک روز بد باعث شد تا رؤیای قهرمانی پرسپولیس در آسیا کم‌رنگ شود. آنها حالا تنها به یک معجزه نیاز دارند

کد خبر : ۴۴۳۱۵
بازدید : ۱۰۶۳
پیش به‌سوی معجزه مسقط
یک روز بد باعث شد تا رؤیای قهرمانی پرسپولیس در آسیا کم‌رنگ شود. آنها حالا تنها به یک معجزه نیاز دارند. قهرمان ایران با شایستگی خود را به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا رساند و این امیدواری به‌ وجود آمد که پس از سال‌ها طلسم ناکامی ایرانی‌ها در قاره شکسته شود؛ اما فوتبال روی بدش را به پرسپولیس نشان داد.
این تیم سه هفته پیش در بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا ٤ - صفر به الهلال عربستان باخت. پرسپولیس در غیاب سیدجلال حسینی، مهدی طارمی، محمد انصاری و کمال کامیابی‌نیا نتوانست خودی نشان دهد و در روز پراشتباه مدافعانش یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخش را متحمل شد.

خبر محرومیت طارمی ساعاتی قبل از بازی، شوک بزرگی به تیم وارد کرد و مقدمه آن با باخت ٤-صفر شد؛ شکست سنگینی که جبران آن بسیار سخت به ‌نظر می‌رسد، الهلال تیمی فراتر از آسیا نشان داده و زدن چهار گل به این تیم یک مأموریت غیرممکن به‌ نظر می‌رسد. این تیم در مرحله قبلی هم ٣- صفر العین امارات را شکست داده بود.

با‌وجود‌این، پرسپولیسی‌ها ناامید نیستند، در تاریخ فوتبال بارها معجزه رخ داده و پرسپولیس امیدوار است امروز در مسقط یکی از این معجزه‌ها برایش رخ دهد. برانکو ایوانکوویچ عنوان کرده تیمش اگر هم به صعود دست پیدا نکند، برای اعاده حیثیت نتیجه‌ای آبرومندانه خواهد گرفت. او دیروز امیدوارانه درباره بازی برگشت صحبت کرد.
«الهلال یکی از بهترین تیم‌های آسیاست و اگر به فینال صعود کند، مطمئنم قهرمان آسیا می‌شود؛ بااین‌حال اجازه بدهید ما ادعا کنیم که تیم خوبی داریم و حتی به خودمان این حق را می‌دهیم که امیدوار باشیم. تمام تلاش خود را خواهیم کرد که پیروز شویم. الان نتیجه خوبی برای الهلال به وجود آمده؛ اما این امکان وجود دارد که همه‌چیز تغییر کند».

برانکو در واکنش به این سؤال که در ۱۰ سال اخیر هیچ تیمی نتوانسته است به الهلال پنج گل بزند و آنها تیمی هجومی هستند، گفت: «در فوتبال هیچ‌چیز را نمی‌توان پیش‌بینی کرد؛ اما همیشه اولین‌هایی نیز وجود دارد». این بازی در مسقط برگزار خواهد شد؛ جایی که در مرحله گروهی دو بار دو تیم با هم مساوی کردند.
احتمالا این بار هم با اینکه پرسپولیس میزبان است، الهلال هواداران زیادی در ورزشگاه خواهد داشت. پرسپولیس اگر هم نتواند باخت سنگین بازی رفت را جبران کند، می‌خواهد با یک نتیجه خوب به کار خود در آسیا پایان دهد. این تیم در طول فصل روزهای شیرینی برای فوتبال ایران در آسیا رقم زد و حیف است که با تلخی کنار برود. به‌هرحال این تیم تا قبل از بازی رفت شایسته فینالیست‌شدن بود؛ اما یک روز فاجعه‌آمیز رؤیای قرمزها را تقریبا دور از دسترس کرد.
برانکو مطمئن است پرسپولیس اگر به فینال برسد، قهرمان می‌شود. پرسپولیس برای این بازی غایبانی دارد. محرومیت مهدی طارمی همچنان هست، حسین ماهینی هم به دلیل محرومیت بازی را از دست داده است.
فرشاد احمدزاده، بازیکن مورد علاقه ایوانکوویچ هم مصدوم شده است. بااین‌حال دست ایوانکوویچ نسبت به بازی رفت باز‌تر است. بازگشت زوج محمد انصاری و سید‌جلال حسینی ثبات را به خط دفاعی برمی‌گرداند. کمال کامیابی‌نیا هم می‌تواند در خط میانی صلابت ایجاد کند. ایوانکوویچ اگر به فکر معجزه است، باید در ترکیب تیم دست به خطر بزند.

چهاردهمین مصاف
بازی امروز مصاف قهرمانان ایران و عربستان است، تیم‌هایی که در این فصل هم شانس اول قهرمانی در لیگ کشورشان محسوب می‌شوند. الهلال در بازی رفت نشان داد کاملا شایستگی قهرمانی در آسیا را دارد. تیمی که دو بار قهرمان آسیا شده و حالا به دنبال سومین قهرمانی است.
این تیم چند بازیکن خارجی ممتاز دارد که در بازی رفت کیفیت خود را نشان دادند. عمر خربین، هافبک تیم ملی سوریه در بازی رفت سه گل به پرسپولیس زد و شمار گل‌های خود در لیگ قهرمانان را به هفت رساند. کارلوس ادواردوی برزیلی هم هفت گل در آسیا زده است. نیکولاس ملیسی و ماتیاس بریتوس اروگوئه‌ای دیگر بازیکنان مطرح الهلال‌اند.
پرسپولیس و الهلال تاکنون هفت بار در لیگ قهرمانان آسیا (فرمت جدید) به مصاف هم رفتند که پرسپولیس یک برد داشته، سه بار الهلالی‌ها برنده شدند و سه بازی هم مساوی شده است. این دو تیم در مجموع ۱۳ بار مقابل هم قرار گرفتند؛ چهار برد، پنج مساوی و چهار باخت، ۹ گل زده و ۱۵ گل خورده حاصل کار پرسپولیس برابر الهلال بوده است.
الهلال در این فصل لیگ قهرمانان پنج بار با تیم‌های ایرانی روبه‌رو شده که حاصلش سه برد و دو مساوی بوده است. الهلال در مرحله یک‌هشتم نهایی رفت و برگشت استقلال خوزستان را برد. در دیگر دیدار نیمه‌نهایی اوراوا ردز ژاپن با شانگهای چین بازی می‌کند. بازی رفت دو تیم یک-یک شد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید