مرگ ٢ کودک اهوازی در سقوط یک تخته بزرگ

مرگ ٢ کودک اهوازی در سقوط یک تخته بزرگ

ریزش کوه و حرکت تخته‌سنگ بزرگ به سمت ٢ خانه در اهواز، صحنه مرگباری را رقم زد و جان دو کودک را گرفت.

کد خبر : ۴۴۶۰۷
بازدید : ۱۲۶۵
مرگ ٢ کودک اهوازی در سقوط یک تخته بزرگ
ریزش کوه و حرکت تخته‌سنگ بزرگ به سمت ٢ خانه در اهواز، صحنه مرگباری را رقم زد و جان دو کودک را گرفت.

عقربه‌ها ساعت ٧ صبح روز گذشته ٣٠ مهرماه امسال را نشان می‌داد که ناگهان صدای مهیبی سکوت را در منطقه کوی رمضان اهواز شکست و آواری روی سر اعضای دو خانواده فرو ریخت. اهالی منطقه به سرعت از خانه‌هایشان بیرون آمدند و با صحنه عجیبی روبه‌رو شدند. تخته‌سنگ بزرگ از روی کوه به پایین حرکت کرده و روی دو خانه فرود آمده بود.
خیلی زود ماجرای سقوط تخته‌سنگ بزرگ به تیم‌های امدادی مخابره شد. تیم‌های هلال‌احمر، آتش‌نشانی و امدادگران اورژانس در محل حاضر شدند و در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد که ٦نفر از اهالی این دو خانه زیر آوار گرفتار شده‌اند.
تیم‌های نجات در گام نخست عملیات جست‌وجو را برای پیداکردن اهالی دو خانواده آغاز کردند و در همان لحظات ابتدایی موفق شدند یک دختر ٤ساله و مادرش را از زیر آوار بیرون بکشند. تیم‌های امدادی این مادر و دختر را به بیمارستان منتقل کردند اما در میان راه مشخص شد که دختربچه به نام شقایق تسلیم مرگ شده است.

در ادامه تیم جست‌وجو موفق شدند مرد ٣٢ساله‌ای به نام عباس کاظمی را که زیر آوار مصدوم شده بود، نجات دهند. این مرد نیز به بیمارستان منتقل شد و دقایقی بعد امدادگران جسد یک پسربچه ٦ساله‌ای را پیدا کردند. یک زن و پسربچه ٩ساله هم که زیر آوار گرفتار شده بودند، نجات پیدا کردند و به بیمارستان منتقل شدند.

ارسلان جعفری‌شهنی شهردار منطقه ٧ اهواز زمانی که در جریان این حادثه مرگبار قرار گرفت، برای بررسی موضوع در محل حاضر شد و در این صحنه درگیری‌هایی رخ داد که ماموران پلیس با حضور در محل آرامش را به منطقه بازگرداندند.

اهالی این منطقه در اعتراض به شهرداری اهواز اعلام کردند که بارها به شهرداری منطقه مراجعه کردند و خواستار جابه‌جایی خانه‌های ساخته‌شده در حاشیه کوه شدند اما کسی به این خواسته‌ها رسیدگی نکرده و حالا جان دو کودک به خاطر سهل‌انگاری مسئولان گرفته شده است.

رمضان احدی قائم‌مقام حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز درخصوص این حادثه مرگبار گفت: «چهار مصدوم از یک خانواده که زیر آوار گرفتار شده بودند، از سوی امدادگران اورژانس به بیمارستان منتقل شدند که ٣نفر از آنها در بیمارستان گلستان و یک‌نفر در بیمارستان امام خمینی(ره) تحت‌ درمان قرار گرفتند.»

وی افزود: «٣بیمار تحت درمان در بیمارستان گلستان؛ یک زن و مرد بودند که پس از درمان ترخیص شدند و دختربچه ٥ساله تحت‌نظر پزشکان قرار گرفته است.»رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: «زهره حیدری ۲۵ساله، عباس کاظمی ۳۲ساله، مرضیه کاظمی ۵ساله، مهرشاد مسعودیانی ۹ساله مصدومان این حادثه هستند و شادمهر منصوریان ۶ساله و شقایق کاظمی ۴ساله در این حادثه به کام مرگ فرو رفتند.»
همچنین بازپرس شعبه یک دادسرای اهواز در رابطه با تخته‌سنگی که باعث تخریب‌شدن بخشی از خانه‌های مسکونی منطقه منبع آب اهواز و کشته و مجروح‌شدن ساکنان این خانه‌ها شده، به میزان گفت: «پس از انجام تحقیقات قضائی با مقصران حادثه برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد.»

وی از دستور ویژه مدعی‌العموم برای رسیدگی به مشکلات مردم منطقه منبع آب این شهرستان خبر داد و گفت: «در این رابطه دستورات لازم به نیروی انتظامی و هلال‌احمر برای اسکان مردم منطقه داده شده که محلی را برای جابه‌جایی ساکنان منطقه در نظر بگیرند.»

محمدجعفر فلسفی استاندار خوزستان نیز جلسه ستاد بحرانی را تشکیل داد و در این جلسه گفت: «اگر دولت امکان همکاری در ساماندهی خانه‌های حاشیه کوه را ندارد، اعلام کند تا از خیران و عموم مردم کمک گرفته شود.»

وی با بیان این‌که فقر امکان جابه‌جایی را از مردم گرفته، افزود: «می‌توان به صورت بلاعوض مبالغی را در اختیار این خانوارها برای رهن منزلی در منطقه‌ای دیگر از اهواز در نظر گرفت.»فرامند ‌هاشمی‎زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان نیز در این جلسه گفت: «این حادثه فقط به همین امروز تعلق ندارد و در گذشته نیز تکرار شده است، از این‌رو باید راهی برای جلوگیری از تکرار این حوادث انتخاب شود. در گذشته برخی از خانوارها جابه‌جا شدند ولی افرادی مجدد از این بیغوله‌ها استفاده کردند، از این‌رو باید شرکت عمران منطقه را با اولویت ٨٤ خانوار به تدریج جابه‌جا کند.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید