دژاگه؛ خاص‌ترین کاپیتان دنیا

دژاگه؛ خاص‌ترین کاپیتان دنیا

اشکان دژاگه در بدبینانه‌ترین تصوراتش هم شرایط این‌ روزهای خود را پیش‌بینی نمی‌کرد.

کد خبر : ۴۴۶۷۲
بازدید : ۱۰۳۴
دژاگه؛ خاص‌ترین کاپیتان دنیا
اشکان دژاگه در بدبینانه‌ترین تصوراتش هم شرایط این‌ روزهای خود را پیش‌بینی نمی‌کرد.
او در حالی ‌که بازوبند کاپیتانی برترین تیم قاره آسیا را به بازو بسته، در یک‌‌سال‌و‌نیم اخیر نتوانسته در هیچ تیم باشگاهی به میدان برود.
این روزها سوال اهالی فوتبال درباره این ستاره سابق این است که آیا نداشتن تیم منجر به حذف او از ترکیب تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی می‌شود؟

آغاز بدشانسی‌های اشکان
اشکان دژاگه تا زمانی که در فولام بازی می‌کرد، شرایط بسیار خوبی داشت. او از مهره‌های موثر تیم‌ملی بود اما حضور در فوتبال قطر همان‌طور که باعث پسرفت و ضعف بقیه بازیکنان ایرانی شد، برای دژاگه هم اتفاقی ناکام بود. او به دلیل مصدومیت و اختلاف با باشگاه العربی قطر از لیست این تیم کنار گذاشته شد و نزدیک به یک نیم‌فصل روی نیمکت نشست.
دژاگه برای پیوستن به یک تیم دیگر به حل‌شدن مشکلاتش با العربی نیاز داشت. او بعد از فسخ قراردادش با العربی به وولفسبورگ رفت اما کارشکنی قطری‌ها و صادرنشدن کارت بازی دژاگه باعث شد او نتواند به ترکیب اصلی وولفسبورگ برسد.
مصدومیت در تمرینات تیم آلمانی هم برای دژاگه دردسر جدیدی درست کرد و او نتوانست در این تیم به میدان برود. دژاگه برای فصل جدید هم در پیداکردن تیم باشگاهی ناکام بود تا نگرانی‌های زیادی درباره آینده او ایجاد شود.

اعتماد کی‌روش ادامه دارد؟
اشکان دژاگه نزدیک به یک‌سال‌ونیم است که نتوانسته برای هیج باشگاهی به میدان برود. با وجود این او پای ثابت اردوهای تیم‌ملی است. شرایط نامتعارف دژاگه بسیار تعجب‌برانگیز است؛ چون او صرفا به صورت انفرادی تمرین می‌کند و تمرینات گروهی او مختص به اردوهای تیم‌ملی می‌شود.
درواقع دژاگه همواره انفرادی تمرین می‌کند تا دوباره در اردوی تیم‌ملی حضور پیدا کند و تمرینات گروهی خود را از سر بگیرد.
با این‌که دژاگه در یک‌سال‌و‌نیم اخیر نتوانسته تیم داشته باشد، در نظر مثبت کی‌روش به او تغییری ایجاد نکرده است. کی‌روش همچنان نظر مثبتی به دژاگه دارد و بازوبند کاپیتانی را هم به او داده اما آیا با ادامه این روند، اشکان شانسی برای حضور در جام‌جهانی ٢٠١٦ دارد؟ قطعا دژاگه با سابقه بازی در بوندس‌لیگا و لیگ برتر انگلیس و کاپیتانی بهترین تیم آسیا، می‌تواند به تیمی درجه چندم در اروپا بپیوندد و خود را از بلاتکلیفی خارج کند؛ اما انگار خودش هم تمایلی به خروج از این وضع ندارد یا ظاهرا هیچ تیمی در اروپا خواهان او نیست.
تاکنون در فوتبال ایران سابقه نداشته کاپیتان این تیم مدت‌ها برای هیچ باشگاهی بازی نکرده باشد؛ اما اشکان توانسته با وجود نداشتن تیم در تیم‌ملی بماند. بعید است که خود دژاگه هم نسبت به آینده‌اش در تیم‌ملی نگرانی نداشته باشد؛ چون ممکن است کی‌روش دیگر به او فرصت ندهد و به دلیل نداشتن تیم، او را از حضور در جام‌جهانی روسیه محروم کند تا رویای این کاپیتان بلاتکلیف تعبیر نشود.

قاسم‌پور: وضع دژاگه قابل پیش‌بینی نیست
ابراهیم قاسم‌پور، مربی و بازیکن سال‌های دور تیم ملی، درباره سرنوشت دژاگه می‌گوید: «کی‌روش بارها نشان داده قابل پیش‌بینی نیست. او برخی کارهای خود را از روی لجبازی انجام می‌دهد؛ مثلا وقتی برانکو رامین رضائیان را کنار گذاشت، کی‌روش از او به صورت فیکس بازی می‌گرفت و همین نشان می‌دهد تصمیمات او قابل ‌پیش‌بینی نیست. وضع این روزهای دژاگه هم جوری است که فقط خود کی‌روش می‌تواند درباره آن اظهارنظر کند.
فوتبالیست‌های ایرانی فاصله زیادی با هم ندارند و قطعا ما بازیکنان خوبی برای جانشینی دژاگه داریم اما سلیقه کی‌روش این است که از این بازیکن حتی در صورت تیم نداشتن استفاده کند.»
قاسم‌پور در این‌باره ادامه می‌دهد: «ما به سلیقه کی‌روش به‌ عنوان سرمربی تیم‌ملی احترام می‌گذاریم؛ اما باید یک نکته را هم در نظر بگیریم، قطعا بازیکنی که در طول ‌سال انفرادی تمرین کند و فقط هنگام اردوهای ملی تمرین گروهی داشته باشد، از نظر فنی افت می‌کند. باید دید این وضع برای اشکان هم ادامه پیدا می‌کند یا نه.
فعلا نمی‌توان درباره حضور داشتن یا نداشتن اشکان در جام‌جهانی حرف بزنیم چون تا آن زمان اتفاقات زیادی رخ می‌دهد و حتی ممکن است دژاگه به یک تیم باشگاهی برود و در روسیه هم از بازیکنان موثر تیم‌ملی باشد. به اعتقاد من کی‌روش هم منتظر همین اتفاق است تا تصمیم بهتری درباره کاپیتان تیمش بگیرد.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید