متضررشدن ایران از تغییرات رشته‌های بازی‌های آسیایی

حذف رشته کامپوند از مسابقات تیراندازی با کمان، آخرین تغییری است که در رابطه با فهرست رشته‌های بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی انجام شده است.

کد خبر : ۴۵۱۳۵
بازدید : ۱۱۷۰
تغییر مداوم رشته‌های بازی‌های آسیایی باعث نارضایتی کمیته ملی المپیک خیلی از کشورها و ازجمله کمیته ملی المپیک ایران شده است.

حذف رشته کامپوند از مسابقات تیراندازی با کمان، آخرین تغییری است که در رابطه با فهرست رشته‌های بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی انجام شده است؛ این در حالی است طبق صحبت‌های مطرح‌شده، احتمال قرارگرفتن دوباره این رشته در این بازی‌ها بعید هم نیست. این ابهامات و جابه‌جایی‌ها، در شرایطی که تنها ۹ ماه به آغاز بزرگ‌ترین رویداد ورزشی قاره باقی مانده، خوشایند کشورها نیست و انتقاد آنها را از عملکرد برگزارکنندگان این بازی‌ها که در رأس آن شورای المپیک آسیا است، به دنبال داشته است.

اصغر رحیمی، رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در کمیته ملی المپیک، دراین‌باره می‌گوید: «بولتن رشته‌های بازی‌های آسیایی ٢٠١٨ چند وقت پیش برای نمایندگان کشورها نمایش داده شد.

ما خیلی از برنامه‌ریزی‌هایمان را بر اساس این کتابچه انجام دادیم؛ اما این تغییرات باعث می‌شود برنامه‌ها دچار اخلال و بی‌نظمی شود.

کره‌ای‌ها در تیر‌و‌کمان تبحر دارند؛ به ‌همین ‌دلیل چهار سال پیش که میزبان بازی‌های آسیایی بودند، کامپوند را هم در فهرست بازی‌ها قرار دادند؛ اما از آنجا که این رشته المپیکی نیست، برای این دوره بازی‌ها حذف شده است».

در بازی‌های آسیایی ٢٠١٤ اینچئون کره‌جنوبی، اسماعیل عبادی برای ایران مدال طلای کامپوند این رقابت‌ها را به دست آورد که ارزش و اعتباری خاصی به نتایج کاروان داد. حالا در صورت حذف قطعی این رشته، قطعا این تصمیم‌گیری به ضرر ایران خواهد بود.

رحیمی ادامه می‌دهد: «با توجه به مدال‌آوریمان در کامپوند، استقبال می‌کنیم که این ماده به بازی‌های آسیایی اضافه شود. فدراسیون تیروکمان رایزنی‌هایی با فدراسیون جهانی این رشته انجام داده و موافقت اولیه نیز گرفته شده است و برهمین‌اساس امکان اضافه‌شدن کامپوند وجود دارد».

البته در رابطه با تکواندو نیز تغییراتی ایجاد شده است. همیشه از مجموع هشت وزن، کشورها در شش وزن می‌توانستند نماینده داشته باشند؛ اما برای این دوره از بازی‌های آسیایی، فقط چهار وزن المپیکی لحاظ شده و از آن طرف، پومسه را نیز به فهرست بازی‌ها اضافه کرده‌اند. کم‌شدن اوزان مسابقات تکواندو نیز باعث متضررشدن ایران در کسب مدال‌های طلای بیشتر خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید