پنج ویژگی مشترک میان کارآفرینان بزرگ

پنج ویژگی مشترک میان کارآفرینان بزرگ

چه عواملی در موفقیت آن‌ها مؤثرند؟ چه چیزی استارت‌آپ موفق را از غیر موفق متمایز می‌کند؟

کد خبر : ۴۵۱۵۶
بازدید : ۲۳۳۰

پنج ویژگی مشترک میان کارآفرینان بزرگ

فرادید | امروزه استارت‌آپ‌ها با حمایت بهتر دولت و پذیرش بیشتر از سوی مردم روبرو هستند. به همین دلیل روند صعودی دارند و تعدادشان روزبه‌روز بیشتر می‌شود. اما چه عواملی در موفقیت آن‌ها مؤثرند؟ چه چیزی استارت‌آپ موفق را از غیر موفق متمایز می‌کند؟ نگاهی به پنج ویژگی مشترک شماری از کارآفرینان موفق بیندازیم:

1. ADHD (اختلال کم‌توجهی- بیش‌فعالی)

کسب‌وکارهای جوان تمایل دارند نوعی خودرایی و خودشیفتگی افراطی از خود نشان دهند. اما افراد دارای ADHD اغلب خلاق و راه گشای مشکلات هستند و توانایی انجام چند کار را دارند. آن‌ها خلاق‌ترین متفکرانی هستند که شکست را به‌منزله فرصتی تازه تفسیر می‌کنند.

اخیراً مطالعات ژنتیک در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا نشان داد که ADHD رابطه نزدیکی با کارآفرینی دارد. بنابراین جای تعجب نیست که افرادی مانند "سر ریچارد برانسون" و "دیوید نیلمن" بنیان‌گذار (JetBlue) وجود این اختلال در خود را تأیید می‌کنند.

2. بی‌شرمی

افرادی که نگران قضاوت‌های شخصی دیگران هستند باید حرفه‌ای با فشار و شهرت کمتر پیدا کنند. شما به‌عنوان مدیر یک شرکت هر روز با کارمندان، سرمایه‌گذاران، مشتریان، خبرنگاران، پیمانکاران، شرکا و رقبا سروکار دارید. آنچه برای استارت‌آپ‌ها به‌ویژه در مراحل ابتدایی حیاتی است، درک واقعیت است. معمولاً بنیان‌گذاران قاطع و عاری از شرم بیشترین بازده سرمایه‌گذاری را نصیب خود می‌کنند. بسیاری از کارآفرینان این صفت خود را خصوصیتی "بی‌رحمانه" می‌دانند. درست هم می‌گویند. متقاعد کردن سرمایه‌گذاران به حمایت از محصولتان و متقاعد کردن مشتریان به خرید اتفاقی است که یک‌شبه رخ نمی‌دهد.

3. شخصیت معتاد گونه

اعتیاد با موفقیت حرفه‌ای رابطه مستقیم دارد. پیروزی‌های کوچک آن‌قدر برایشان خوشایند می‌شود که برای رسیدن دوباره به آن‌ها هر کاری می‌کنند. مدیریت این رفتار و ایجاد رابطه سالم با کار برای دستیابی به موفقیت نهایی ضروری است. "بن هوروویتز" گفت: "در اوایل کار مثل یک بچه می‌خوابیدم. هر دو ساعت یک‌بار بیدار می‌شدم و گریه می‌کردم. کار سختی است و تمام توانتان را می‌گیرد. پس به یاد داشته باشید هر جا که فرصت شد، خوش‌گذرانی کنید."

4. عقده ناپلئونی

عقده ناپلئونی به افرادی اشاره دارد که بر اثر تحقیر و توهین‌های اطرافیان مصمم به راه‌اندازی کاری بزرگ‌شده‌اند. این حوزه سرشار از افرادی است که با ترکیبی از عزم و اراده، حسادت و حس انتقام‌جویی موانع را از سر راه خود کنار زدند.

5. کله شقی

بخش عمده‌ای از نوآوری‌های جهان به یک ویژه ساده و غالباً بدخیم گره‌خورده است: کله شقی. اکثر افراد ایده‌ای برای کسب‌وکار دارند، اما با استناد به منطق رایج و مفروضات عامه خود را از ادامه مسیر منصرف می‌کنند. درنهایت به این نتیجه می‌رسند که ایده‌هایشان راه به‌جایی نمی‌برد.این افکار طبیعی است. اما کارآفرینان موفق به این می‌اندیشند که چگونه و با چه راه‌هایی ایده خود را عملی کنند.

ترجمه: وب‌سایت فرادید


۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید