پس‌گردنی مدیر، دانش‌آموز بجنوردی را راهی بیمارستان کرد

حوادث چند هفته گذشته مدارس ایران، اگر چه برخورد سریع آموزش‌و‌پرورش با معلمان خاطی را به‌ همراه داشت، اما ادامه‌دار بودن آنها کم‌تأثیری این نوع برخورد را نشان می‌دهد و دست‌کم این برخوردها تاکنون نتوانسته مانع از تکرار این تخلفات شود.

کد خبر : ۴۵۲۳۹
بازدید : ۱۱۹۷
مدرسه خیام در شوش، دبستان سرسماد روستای شمیل در بندرعباس و حالا دبستان امیرکبیر بجنورد در خراسان شمالی؛ تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان توسط مدیران و معلمان مدرسه همچنان خبرساز است. پس از پاره‌شدن پرده گوش دانش‌آموز شوشی با سیلی ناظم و همچنین آسیب جدی ۵ دندان دانش‌آموز دیگری در بندرعباس با لگد رئیس مدرسه، حالا پس‌گردنی مدیر مدرسه امیرکبیر، دانش‌آموز بجنوردی را راهی بیمارستان کرده است. حوادث چند هفته گذشته مدارس ایران، اگر چه برخورد سریع آموزش‌و‌پرورش با معلمان خاطی را به‌ همراه داشت، اما ادامه‌دار بودن آنها کم‌تأثیری این نوع برخورد را نشان می‌دهد و دست‌کم این برخوردها تاکنون نتوانسته مانع از تکرار این تخلفات شود.
ماجرای بجنورد
تنبیه بدنی دانش‌آموز بجنوردی اواخر هفته گذشته اتفاق افتاد و بلافاصله روابط‌عمومی آموزش‌و‌پرورش استان از عزل مدیر خاطی خبر داد. دانش‌آموز تنبیه‌شده در گفت‌و‌گو با رسانه‌های استانی خراسان شمالی جزییاتی درباره این تنبيه می‌دهد: «معلم من را به‌عنوان نماینده کلاس تعیین و خودش برای دقایقی کلاس را ترک کرد و گفت هر کسی شلوغ کرد اسمش را بنویس. من تلاش می‌کردم کلاس را آرام کنم اما دانش‌آموزان سروصدا می‌کردند. پس از به هم ریختن میزها شروع به مرتب‌کردن آنها کردم اما ناگهان یکی محکم پشت سرم زد؛ وقتی برگشتم دیدم مدیر مدرسه است.»
برادر این دانش‌آموز هم می‌گوید: «ظهر چهارشنبه مادرم زنگ زد و با گریه گفت به منزل بروم. زمانی که به منزل رسیدم، دیدم برادرم بیهوش افتاده است بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم و او را به بیمارستان منتقل کردیم.» آن‌طور که پدر این دانش‌آموز می‌گوید از سر فرزندش عکسبرداری شده و بعد از بررسی پزشک مشخص می‌شود آیا ضربه به سر مشکل خاصی برای او به وجود آورده است یا نه.
پنجشنبه هفته گذشته هم مدیر آموزش‌وپرورش بجنورد در این‌باره گفت: «آخر وقت اداری روز چهارشنبه از دبیرستان مد نظر این موضوع را به من اطلاع دادند و بلافاصله مأموران حراست را فرستادم تا صحت و سقم این ادعا را پیگیری کنند. هیچ‌ یک از دبیران و مدیران مدارس حق تنبیه بدنی دانش‌آموزان را ندارند، ما در دوره‌های آموزشی ضمن خدمت مدام این موضوع را به دبیران و مدیران مدارس گوشزد می‌کنیم.»
عزل مدیر متخلف
در ادامه بررسی این موضوع، دیروز روابط‌ عمومی آموزش‌وپرورش استان خراسان شمالی از عزل مدیر متخلف خبر داد. در خبری که این پایگاه خبری منتشر کرده، آمده است: «در پی انعکاس خبر تنبیه دانش‌آموز بجنوردی و پس از تحقیقات مسئولان آموزش‌و‌پرورش، مدیر دبیرستان عزل شد.»
مشابه این برخورد در پرونده‌های گذشته تنبیه بدنی دانش‌آموزان هم رخ داده و مدیران با عزل یا انتقال از مدرسه روبه‌رو شدند. پیش از این رئیس‌ آموزش‌و‌پرورش شوش از تعلیق موقت ناظمی که با سیلی پرده گوش یک دانش‌آموز را پاره کرده بود خبر داد و در بندرعباس هم پرونده‌ای برای مدیر متخلف تشکیل شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید