تصاویر/ کلاس مربیگری کشتی بانوان

تصاویر/ کلاس مربیگری کشتی بانوان

کلاس‌های مربیگری کشتی کلاسیک در راستای توسعه این رشته نوپا در ایران و در ادامۀ دوره‌های قبلی در چندین مرحله به صورت پیش‌نیاز و استاژ از اردیبهشت 96 آغاز شد.

کد خبر : ۴۵۴۴۶
بازدید : ۴۱۰۸
اصلی‌ترین تفاوت کشتی کلاسیک با کشتی آزاد در نوع پوشش آن است و هیچ تفاوتی در فنون آن با کشتی آزاد وجود ندارد. پوشش کشتی کلاسیک، پوشش مصوبی است که در آن از یک لباس یک‌تکه که کلاهی به آن وصل است، استفاده می‌شود که به طور کامل تمام بدن ورزشکار را پوشش می‌دهد و از همه مهمتر، استفاده از گوشبندی است که روی کلاه قرار می‌گیرد و نقش محافظتی را برای جلوگیری از آسیب گوش ورزشکار و همچنین محافظت از سر ورزشکار دارد.

کلاس‌های مربیگری کشتی کلاسیک در راستای توسعه این رشته نوپا در ایران و در ادامۀ دوره‌های قبلی در چندین مرحله به صورت پیش‌نیاز و استاژ از اردیبهشت 96 آغاز شد و اصلی‌ترین سنجش‌ها در مهر امسال با هدایتِ «گانا واسلینکو» از اوکراین (دارنده مدال‌های قهرمانی جهان و اروپا) در خانه کشتی شماره 2 انجام شد.

در این دوره‌ها حدود ۴۰۰ نفر شرکت‌کننده ثبت‌نام کردند و در نهایت ۵۰ نفر انتخاب شدند. این 50 نفر، مربیانی هستند که تقریباً در تمام استان‌ها می‌توانند با دفترچه مربیگری خود شاگردانشان را تعلیم دهند.

در پیش‌نیاز اول، مختص تهران، 23 نفر و در پیش‌نیاز دوم حدود 38 نفر شرکت کردند. بعد از چهار روز تمرینِ شش‌ساعته، در روز آخر امتحان استاژ که طی سه روز برگزار شد، شرکت‌کننده‌ها در امتحانات عملی کشتی، آمادگی جسمانی و تئوری رقابت کردند.

نخستین دوره رقابت‌های کشتی کلاسیک بانوان قهرمانی کشور در روزهای 23 و 24 آذرماه در محل خانه کشتی شماره 2 مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود.
عکاس: منا هوبه‌فکر/ ایسنا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید