مرگ تدریجی یک «قبیله»

مرگ تدریجی یک «قبیله»

قبایل اتیوپیایی از قحطی و دیگر بلایای طبیعی جان سالم به در بردند، اما «زندگی مدرن» تهدیدی جدید و جدی برای آن‌ها محسوب می‌شود.

کد خبر : ۴۵۴۹
بازدید : ۱۴۵۵۹
فرادید | قبایل اتیوپیایی از قحطی و دیگر بلایای طبیعی جان سالم به در بردند، اما «زندگی مدرن» تهدیدی جدید و جدی برای آن‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش فرادید به نقل از دیلی میل، تاریخ بارها زندگی اجتماعی قبایل را از طریق فجایع طبیعی تحت تاثیر قرار داده است. قبایل کشور اتیوپی نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌اند؛ البته قبایل اتیوپیایی به سبک زندگی سنتی خود ادامه دادند و سر جلوی هیچ یک از تهدیدات خم نکردند.

جهان اسلام اتیوپی را با نام حبشه می‌شناسد. واژه اتیوپی از زبان یونانی گرفته شده و به معنای «چهره سوخته» است.

دیگو آرویو مندِز، عکاس اسپانیایی، به اتیوپی سفر کرده تا تصاویری زیبا را از این قبایل ثبت کند. نکته‌ی مهمی که در مورد این قبایل وجود دارد این است که فرهنگ به همان شکل سنتی حفظ شده و سنت‌های قدیمی نیز گرامی داشته می‌شوند.

ناگفته نماند که قبایل این کشور دستخوش تغییرات گسترده شده و در حال حاضر دوره گذار را طی می‌کنند. زندگی قبایل ساکن دره‌ی «اومو» تحت تاثیر تکنولوژی‌های روز شده، ولی آقای مندز تلاش کرده در عکس‌های خود به همان جنبه سنتی زندگی قبایل اتیوپی بپردازد.

او می‌‎گوید که قصد داشته به ظرافت‌ها و احساسات زندگی قبیله‌ای اتیوپی بپردازد تا از این طریق بتواند وقایع زندگی آن‌ها را برای دیگران بازگو کند. او در ادامه می‌گوید: «سال‌ها است تصمیم داشتم از زندگی قبایل دره اومو در اتیوپی عکس بندازم، چرا که ارزش‌های منحصر به فردِ انسانی و زیبایی در این منطقه موج می‌زند. سفر به اتیوپی سرگرم کننده و چالش برانگیز بود. من تجارب زیادی در طول این سفر کسب کردم و البته برای درک میراث فرهنگیِ قبایل باستانی این منطقه بسیار تحقیق کردم.»

آقای مندز از سبک زندگی این قبایل و نحوه تعامل آن‌ها با یکدیگر خوشش آمده بود. این قبایل بیش از هر چیز به سنت‌های خود احترام می‌گذاشتند. آقای مندز از مراسم سنتی این قبیله به وجود آمده بود. زنان قبایل اتیوپی از روسری برای اثبات وفاداری به شوهرشان استفاده می‌کنند. او می‌گوید: «اگر یک پسر جوان پشت سر هم سوار تمام گاوهای نر شود، می‌گویند که دیگر مرد شده است. همچنین ترکیبی عجیب از خون و لذت در مراسم وجود داشت که باعث شد سرگرم شوم.»

برای دیدن ابعاد بزرگتر تصاویر بر روی آن‌ها کلیک کنید


منبع: Dailymail
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    واقعا عالی بود. بیشتر از این دست خبرا بذارین

  • ناشناس ارسالی در

    جالب بوود

  • ناشناس ارسالی در

    جالب بوود

  • ناشناس ارسالی در

    من نمي فهمم اگه اينها اينجوري با قيافه وحشيانه زندگي كنن خوبه؟ خوب انها هم بايد پيشرفت كنن لازمه ان هم كنار گذاشتن اداب و سنن غط و ابلهانه است

  • خلیج پارس ارسالی در

    بیست

  • ناشناس ارسالی در

    مظاهر زندگی مدرن کجا بود ما که ندیدیم

  • نابشناس ارسالی در

    دختراش چه خشگلن !

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید