حمله یوزها به پدیده جام‌جهانی

حمله یوزها به پدیده جام‌جهانی

سومین بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ٢٢ پنجشنبه در شهر وین برگزار می‌شود. این بار تیم ملی پاناما رقیب شاگردان کارلوس کی‌روش است تا آنها مقابل این حریف صعود کرده به جام‌جهانی محکی جدی بخورند.

کد خبر : ۴۵۵۳۸
بازدید : ۱۰۶۷
سومین بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ٢٢ پنجشنبه در شهر وین برگزار می‌شود. این بار تیم ملی پاناما رقیب شاگردان کارلوس کی‌روش است تا آنها مقابل این حریف صعود کرده به جام‌جهانی محکی جدی بخورند.
حمله یوزها به پدیده جام‌جهانی
شکست طلسم صعود به جام جهانی
منتقدان کارلوس کی‌روش و تیم ملی فوتبال ایران، پاناما را رقیب مناسبی برای محک خوردن تیم ملی ایران نمی‌دانند. این در حالی است که پاناما جواز حضور در جام جهانی روسیه را به دست آورده و با توجه به محدودیت مالی فدراسیون حریفی مطلوب برای تیم ملی خواهد بود. پاناما کشوری در آمریکای مرکزی است که برای نخستین‌بار حضور در جام جهانی را تجربه می‌کند.
این تیم بعد از مکزیک و کاستاریکا در رتبه سوم گروه خود قرار گرفت و توانست طلسم رسیدن به مهمترین تورنمنت فوتبالی در دنیا را بشکند. پانامایی‌ها در مسابقات مقدماتی جام جهانی عملکرد قابل قبولی داشتند و با یک امتیاز بیشتر از آمریکا باعث حذف این تیم شدند. صعود به جام‌جهانی برای پانامایی‌ها به اندازه‌ای با ارزش بود که رئیس‌جمهوری پاناما این اتفاق را عید ملی اعلام کرد. ایران و پاناما پیش از این تنها یک بار برابر هم به میدان رفته‌اند که ایران با تک گل علی دایی موفق به شکست حریف شد.
لژیونرهای ناشناس
تیم ملی پاناما در حالی مقابل ایران قرار می‌گیرد که بازیکنان لژیونر زیادی در کشورهای دیگر دارد. البته این بازیکنان چندان مشهور نیستند اما بازیکنانی باکیفیت و باتجربه هستند که نقش زیادی در صعود تیمشان به جام جهانی داشتند. نکته جالب درباره تیم ملی پاناما خط حمله قدرتمند این تیم است. اغلب بازیکنان تاثیرگذار پاناما در خط حمله این تیم حضور دارند که از تجربه بازی در اروپا بهره می‌برند. با توجه به تفکرات تدافعی کارلوس کی‌روش به نظر می‌رسد در بازی پنجشنبه‌شب ایران و پاناما تقابل جالبی میان سد دفاعی تیم ملی ایران و مهاجمان پاناما را شاهد باشیم.
پاناما؛ تیمی مسن و باتجربه
در حال حاضر هرنان داریو گومز کلمبیایی، سرمربی تیم ملی پاناما است. پاناما تیمی ناشناخته در عرصه جهانی است اما در رقابت‌های جام ملت‌های آمریکای شمالی و مرکزی نایب قهرمانی در سال‌های ٢٠٠٥ و ٢٠١٣ را تجربه کرده است. آنچه بیشتر از هر چیز درباره پاناما جالب به نظر می‌رسد، حضور ١٠ بازیکن بالای ٣٠ سال در ترکیب این تیم است. مسن‌ترین بازیکن پاناما بلاس پرس ٣٦ ساله و بهترین گلزن این تیم است که بعد از فیلیپه به الوی ٣٦ ساله ،کاپیتان دوم این تیم به شمار می‌رود.
غیبت لژیونرها در بازی با ایران
در حالی که دو روز تا برگزاری دیدار دوستانه ایران و پاناما باقی مانده، سایت پانامایی diaadiaهرنان داریو گومز، سرمربی پاناما برای این بازی هشت بازیکن کلیدی‌اش را در اختیار ندارد. ٨لژیونر این تیم برای بازی دوستانه با ایران غایب هستند که قطعاً این موضوع تأثیر زیادی روی کیفیت این تیم می‌گذارد.
آرامش یوزها در اتریش
با اضافه شدن لژیونرها به اردوی تیم ملی در اتریش، تیم کی‌روش تکمیل شد. کی‌روش که این بار هم سورپرایزهای زیادی در لیست تیم ملی داشت به دنبال این است که بازیکنان جوان را محک بزند و در صورت لزوم آنها را به عنوان کاندیدای تعویض روی نیمکت بنشاند.
به نظر می‌رسد در روزهای دوری تیم ملی از ایران، آرامش بیشتری در این مجموعه دیده می‌شود. دوری از حواشی که معمولاً در جریان تمرینات تیم ملی در ایران رخ می‌دهد و با دیسیپلین کی‌روش تناقض دارد، همواره باعث ایجاد حاشیه برای تیم ملی می‌شود اما این روزها شاگردان کی‌روش با آرامش در وین تمرین می‌کنند تا به بهترین شکل برای حضور در جام جهانی روسیه آماده شوند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید