خانواده بوکس روی رینگ انتخابات

روح الله حسینی، نایب‌رئیس فدراسیون بوکس که خود از پیش‌کسوتان این رشته است هم کاندیدای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون است. گفته می‌شود ورزشکاران و مربیان تمایل دارند حسینی که از جنس این ورزش است، ریاست فدراسیون را بر عهده بگیرد.

کد خبر : ۴۵۷۰۶
بازدید : ۱۰۳۴
جامعه بوکس ایران سال‌هاست که بر سر اداره این رشته در کشور با یکدیگر در مجادله و تنش هستند. احمد ناطق‌نوری در شرایطی ٢٨ سال، بدون وقفه، ریاست فدراسیون بوکس را بر عهده داشت که مدام از سوی بوکسورها و کارشناسان به سوء مدیریت متهم می‌شد.
درجازدن بوکس ایران در میادین بین‌المللی و قرارنگرفتن در جمع ١٠ کشور آسیایی دلیلی بود تا هر روز سیل انتقادات به سمت این مدیر ورزشی سالخورده بیشتر شود. در نهایت با وجود اینکه دو سال از ریاست چهارساله ناطق‌نوری در این فدراسیون باقی‌ مانده، مرداد‌ماه گذشته استعفای خود را تقدیم وزارت ورزش و جوانان کرد.
گرچه برخی‌ها معتقدند او مجبور به کناره‌گیری از این سمت شد اما خودش دلیل استعفایش را خستگی عنوان کرد و گفت: «باید اقدامی می‌کردیم که تحولی صورت بگیرد و نیروهای جدید وارد کار شوند».حالا بیشتر از سه‌ ماه از رفتن ناطق‌نوری از فدراسیون بوکس گذشته اما هنوز جنجال‌ها بر سر سپردن مسئولیت این فدراسیون به نفر بعدی ادامه دارد.
افشین داوری، رئیس پیشین فدراسیون دوومیدانی فردی است که از سوی وزارتی‌ها در سمت سرپرستی فدراسیون بوکس گمارده شده است. فردی که از بدو ورودش به این مجموعه حرف و حدیث‌های زیادی پشت سرش وجود داشته است.
این حرف و حدیث‌ها اما روز‌به‌روز در حال بیشترشدن است. دیروز جمعی از اهالی بوکس علیه سرپرست فدراسیون موضع گرفتند و در محل وزارت‌ ورزش و جوانان تجمع کردند. طبق قانون جدید که وزارت ورزش و جوانان برای فدراسیون‌های ورزشی وضع کرده، سرپرست‌های فدراسیون‌ها حق شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون‌ها را ندارند و تنها در یک دوره کوتاه‌مدت مسئول اداره فدراسیون مربوطه و برگزاری انتخابات ریاست آن را بر عهده دارند.
در این شرایط گفته می‌شود داوری با لابی‌هایی که از ابتدا با وزارت ورزش کرده، به این شرط حاضر شده سرپرستی فدراسیون بوکس را بپذیرد که فضا را برای ریاست چهارساله او در این فدراسیون مهیا کنند. مخالفان داوری معتقد هستند داوری در مدت حضور در سرپرستی این فدراسیون به دنبال مهندسی انتخاب است و با اقدامات غیرقانونی به دنبال رسیدن به هدف خود یعنی ریاست است.
نام‌نویسی از کاندیداهای شرکت‌کننده در انتخابات فدراسیون بوکس چندی‌پیش به پایان رسید و افشین داوری برخلاف قانون موجود برای انتخابات ثبت‌نام کرد!اگرچه هنوز زمان برگزاری انتخابات مشخص نشده اما شنیده می‌شود او در نظر دارد در فاصله یک ‌ماه مانده تا انتخابات از سرپرستی استعفا بدهد تا به این طریق بتواند روی قانون‌شکنی خود سرپوش بگذارد.
داوری دو‌ سال پیش نیز درحالی‌که ریاست فدراسیون دوومیدانی را بر عهده داشت، ناگهان ورزش را به حال خود رها کرد تا برای انتخابات مجلس کاندیدا شود. در تجمعی اعتراض‌آمیز، روز گذشته افرادی مانند علیرضا استکی، همایون‌ امیری، رضا مهدی‌پور، مرتضی سپهوند، مهدی هاشمی، محمد عاشری و بیژن باتمانی حضور داشتند و نامه‌ای نیز برای وزیر ورزش و جوانان تهیه کرده بودند.
علیرضا استکی، مربی سابق تیم ملی بوکس می‌گوید: «موضوع اعتراض این است که داوری سرپرست فدراسیون است و می‌تواند مستقیما با هیئت‌ها در ارتباط باشد و برای جمع‌کردن رأی لابی کند. فکر می‌کنم اگر به این ماجرا رسیدگی نشود قطعا این تجمعات با نفرات بیشتری مقابل وزارت ورزش و جوانان صورت خواهد گرفت».داوری دیروز بعد از تجمع بوکسورها به این حرکت واکنش نشان داد:
«من از همه خواهش می‌کنم منافع بوکس را در نظر بگیرند، علی استکی که در مقابل وزارت ورزش و جوانان حضور پیدا کرده، در مقطعی در تیم ملی بوکس به‌عنوان مربی فعالیت می‌کرده است. عملکرد آنها همین است که حالا می‌بینیم، لازم نیست من بگویم، ما یک برنز بیشتر نتوانستیم در بخش بزرگ‌سالان کسب کنیم، کاری به گذشته ندارم، اما باید همه همسو باشیم.
خیلی‌ها آمده‌اند به بوکس کمک کنند، اما این جریانی که دوستان به راه انداخته‌اند، پسندیده نیست و در واقع کودکانه است، این رفتارها آنهایی که به بوکس آمده‌اند را فراری می‌دهد. این تعداد قلیلی که مقابل وزارت ورزش و جوانان جمع شده‌اند به خانواده بزرگ بوکس بی‌احترامی کرده‌اند. بنده به‌خاطر کمک به این خانواده بزرگ در این مسیر حضور دارم و از این تعداد کمی که امروز رفته‌اند و این کارها را کرده‌اند می‌خواهم گوشه‌ای از این بوکس را بگیرند و به خانواده خود کمک کنند».
روح الله حسینی، نایب‌رئیس فدراسیون بوکس که خود از پیش‌کسوتان این رشته است هم کاندیدای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون است. گفته می‌شود ورزشکاران و مربیان تمایل دارند حسینی که از جنس این ورزش است، ریاست فدراسیون را بر عهده بگیرد.
از دیگر اتفاقات جالب توجه انتخابات فدراسیون بوکس، نام‌نویسی یک خانم برای حضور در انتخابات است. رشته‌ای که بانوان ایرانی در آن هیچ فعالیتی ندارند. بدرالملوک گهرنگی که سابقه نایب‌رئیسی بانوان فدراسیون‌های کشتی و ووشو را داشته، شجاعانه برای شرکت در این انتخابات ثبت‌نام کرده است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید