هشت تک نیست!

هشت تک نیست!

به اتفاقات روزهای اخیر توجه کنید! بعد از انتشار مصاحبه جنجالی و نقدهای جدی علی کریمی به عملکرد مدیران فدراسیون فوتبال، در اتفاقی کم‌سابقه حتی طرفداران دوآتشه باشگاه استقلال هم به حمایت از این ستاره پرسپولیسی فوتبال ایران پرداخته‌اند و ضمن تشکر و قدردانی از افشاگری‌ها و انتقادها، خواهان طی‌کردن ادامه این راه در جهت روشن‌شدن حقایق برای مردم هستند.

کد خبر : ۴۵۷۱۳
بازدید : ۱۰۴۲
به اتفاقات روزهای اخیر توجه کنید! بعد از انتشار مصاحبه جنجالی و نقدهای جدی علی کریمی به عملکرد مدیران فدراسیون فوتبال، در اتفاقی کم‌سابقه حتی طرفداران دوآتشه باشگاه استقلال هم به حمایت از این ستاره پرسپولیسی فوتبال ایران پرداخته‌اند و ضمن تشکر و قدردانی از افشاگری‌ها و انتقادها، خواهان طی‌کردن ادامه این راه در جهت روشن‌شدن حقایق برای مردم هستند.

هشت تک نیست!

این‌که در فضای مجازی که گاهي شاهد بی‌اخلاقی‌هایی هستیم، یک اتحاد مثال‌زدنی بین طرفداران پرسپولیس و استقلال و حتی سایر تیم‌های پرهوادار شهرهای دیگر کشور هستیم، به خوبی نشان می‌دهد وقتی پای تلاش برای اصلاح ساختار فوتبال ایران در میان باشد، رنگ‌ها و کری‌های هواداری جای خود را به حمایت از چهره‌ای می‌دهد که عده کثیری از مردم باور دارند، او همواره حرف دل آنها را می‌زند. صحبت‌های اخیر علی کریمی هم نقدی جدی به عملکرد مدیران فدراسیون فوتبال در یک دهه گذشته بوده که با حمایت بسیار بزرگ مردم مواجه شده است.

صدای مردم معترض!
«حقیقت» از هر چیزی مهمتر است و صدایی به دل مردم می‌نشیند که برای حقایق بلند شود! وقتی پای حقیقت در میان باشد، هر کسی آن را بیان کند جامعه از او حمایت خواهد کرد! حالا در چنین شرایطی کسی که همواره با رک‌گویی‌اش شناخته شده، حرف‌هایی را بیان کرد که رگه‌های حقیقت در آن دیده می‌شود. کاپیتان سابق تیم‌ملی ایران با شجاعتی که همیشه از او سراغ داشتیم، صحبت‌هایی را مطرح کرده که حرف دل بسیاری از مردم فوتبال‌دوست ایران بوده است. کریمی که همواره در حرف‌ها و عملش نشان داده دنبال مسائل پشت پرده نیست و منافع شخصی را در نظر نمی‌گیرد، امروز هم اعتراض به مشکلات را در دستور کار خود قرار داد تا بار دیگر به واسطه محبوبیتش حمایت بسیاری از طرفدارانش را پشت خود احساس کند.

مهر تأیید مردم روی حرف‌های کریمی
روی اصلی صحبت‌های کریمی با مهدی تاج، علی کفاشیان و محمدرضا ساکت و مدیران وابسته به آنهاست. او سران فوتبال کشور را به حضور در یک مناظره تلویزیونی دعوت کرده است. امروز وقتی عده زیادی از مردم و حتی چهره‌های شناخته‌شده فوتبالی از این چهره حمایت می‌کنند، معلوم می‌شود که آنها هم خواهان شفاف‌سازی در عملکرد و امور اقتصادی و مدیریتی فدراسیون فوتبال هستند.

حالا بسیاری از طرفداران علی کریمی شامل پرسپولیسی‌ها، استقلالی‌ها و... در فضای مجازی و به‌خصوص اینستاگرام کمپین‌هایی را تشکیل داده‌ و به تنها نبودن کریمی در افشای فساد اشاره کرده‌اند. در بین همه کامنت‌ها و حرف‌های مطرح‌شده در فضای مجازی یک مسأله واحد وجود دارد، این‌که مهدی تاج در مقام ریاست فدراسیون و همکارانش باید به جای بیانیه‌های بی‌اثر و کلی‌گویی، به صورت واضح پاسخ سوالات را بدهند!

همه در انتظار پاسخ شفاف!
سوالات که مشخص است، همه حالا منتظر پاسخ هستند. سوالاتی که کریمی در بیانیه‌ خود به آن اشاره کرده و حالا طرفداران فوتبال نیز به دنبال جوابش می‌گردند. مقامات فدراسیون باید بگویند در ١٠‌سال گذشته کدام ورزشگاه را ساخته‌اند؟ کدام زمین تمرین برای تیم‌ملی ساخته شد؟ بودجه فدراسیون فوتبال در کجا خرج شد؟ چه ساختمانی برای فدراسیون فوتبال ساخته‌ یا خریداری شده است؟

باید درباره قراردادهای پر از ابهام تبلیغات محیطی در دوره‌های متوالی، حق پخش تلویزیونی، ‌قرارداد آل اشپورت، ‌قرارداد جیووا، قرارداد بلیت‌فروشی، قرارداد آدیداس، قرارداد توپ‌های دربی استار، فساد فوتبال، مشکلات مدارس فوتبال پایه و... توضیحات قانع‌کننده به مردم ارایه شود؛ چون دانستن حق آنها به معنای صاحبان واقعی فوتبال است! باید بگویند چرا تا یک ‌سال قبل به ‌عنوان متولیان فوتبال اقدامی برای تسویه‌حساب باشگاه‌ها با طلبکاران داخلی و اجرای احکام انضباطی نداشتند؟ باید مشخص شود چرا نتوانستند از حقوق باشگاه‌ها و فوتبال ایران در مقابل زیاده‌خواهی عربستانی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا دفاع کنند؟

حقیقت تلخ بی‌اعتمادی مردم به مدیران فوتبال
صحبت‌های اخیر کریمی و کمپین‌های حمایتی به فوتبال ایران نشان داد كه مردم از عملکرد فدراسیون فوتبال رضایت کامل ندارند و دیوار بی‌اعتمادی بین آنها سر به آسمان کشیده است. به نظر می‌رسد گوش طرفداران فوتبال از توجیه‌های مختلف پر است و فقط پاسخ شفاف و قانع‌کننده می‌خواهند! حتی اگر مدیریت تلاش کند به هر شکل ممکن وضع کنونی را آرام و کریمی را ساکت کند، این فقط پاک‌کردن صورت‌مسأله و یک فرار رو به جلو خواهد بود!

ماه هیچ وقت پشت ابر نمی‌ماند و بالاخره یک روز باید مشخص شود كه اگر فدراسیون اعتقاد دارد کار خود را در ١٠‌سال اخیر درست انجام داده، درباره کارهای انجام‌شده و نشده گزارش عملکرد بدهد! به قول علی کریمی اگر هم چنین عقیده‌ای وجود ندارد باید بگویند چرا از قدرت کناره‌گیری نکرده‌اند. امروزه فوتبال کشور با بحران‌ها و مشکلات بسیار زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و این انتظار بیجایی از حاکمان قدرت در فوتبال نیست که ثابت کنند ماندن آنها به خاطر «شیفته میز و قدرت‌بودن» نبوده و‌ درباره تمامی مشکلات برای مردم شفاف‌سازی کنند.

حمایت همه‌جانبه از کریمی
یکی از انتقادهای جدی به مدیریت فدراسیون فوتبال این است که مقامات ارشد این مجموعه فاصله بسیار زیادی با مردم دارند و آن طور که انتظار می‌رود بین مردم محبوب نیستند. مردم کسی را دوست دارند که به تمام معنا از جنس خودشان باشد و در جایگاهی که قرار مي‌گيرد، خود را از مردم دور نکند و به معنای واقعی به آنها خدمت کند. به ‌هر حال همه می‌دانند کریمی با داشتن چنین جایگاه و محبوبیتی تا به امروز در هیچ برنامه زنده تلویزیونی برای مصاحبه برخلاف مسئولانی که شبکه‌ و رسانه‌های مختلف را قرق کرده‌اند، شرکت نکرده است.

همه می‌دانند او همیشه بدون ترس حرف‌هایش را می‌زند و به همین خاطر دوستش دارند. دیروز خداداد عزیزی، مهرداد میناوند، احمدرضا عابدزاده، عبدالله ویسی و چند چهره فوتبالی دیگر در مصاحبه‌هایی با قدرت از علی کریمی به‌ عنوان اسطوره فوتبال ایران مثل مردم حمایت کردند. خداداد اعلام کرده كه او دلسوز است و حرف دل مردم و واقعیت‌ها را می‌گوید و حاضر است در مناظره‌ای که کریمی خواهان برگزاری آن است، او را همراهی کند. عبدالله ویسی تأکید کرد كه کریمی هر چیزی درباره فوتبال بگوید به خاطر بزرگی و سوابق درخشانی که دارد، راست است و باید از او حمایت شود تا فوتبال به دست افراد فاسد نیفتد. در چنین فضایی به نظر می‌رسد کریمی تنها نیست و چون پشتوانه بزرگی پشت خود دارد، می‌تواند در مسیر روشن‌‌شدن حقایق با قدرت بیشتری جلو برود.


کریمی از منافع ملی می‌گوید
امیر حاج‌رضایی/کارشناس فوتبال
مردم علی کریمی را دوست دارند؛ قهرمان ملی آنهاست. حقیقت فضای مجازی را هم در روزهای اخیر ما می‌توانیم ببینیم. فضایی که بشدت ملتهب و مسموم است، اما وقتی علی کریمی آمد و نقدهایی جدی به حاکمان قدرت در فوتبال کشور مطرح کرد، تمام مردم در کنارش قرار گرفتند. اتفاق جالب توجه این بود که بسیاری از هواداران عزیز استقلال هم برای کریمی کمپین حمایتی راه‌اندازی کردند. برای آنها علی کریمی همان قدر دوست‌داشتنی و عزیز است که برای پرسپولیسی‌ها ناصر حجازی بزرگ و محترم بود.

اینها چهره‌های تکرارنشدنی فوتبال ایران و زبان و چشم و گوش و نماینده واقعی مردم هستند. اتحاد مردم در حمایت از علی کریمی و ایستادگی مقابل مدیرانی که فقط به فکر صندلی خود هستند، به خوبی نشان می‌دهد كه جایگاه علی کریمی و خواسته مردم کجاست! علی کریمی به ‌عنوان اسطوره ملی دارد از منافع ملی دفاع می‌کند. این فوتبال پر از فساد و مشکل و سوءمدیریت است و کسی نمی‌تواند آن را کتمان کند.

کریمی فرزند جامعه‌ای است که شعور و فهم بسیار بالایی دارد و رفتار و گفتار و عملکرد مدیران مختلف را به خوبی تحلیل و بررسی می‌کند. بیاییم این‌گونه فکر کنیم كه چرا کریمی با ناراحتی این حرف‌ها را می‌زند؟ آیا نمی‌توانست با چاپلوسی و تعریف و تمجید از افراد مختلف الان بیرون گود فوتبال نباشد؟! امیرالمومنین در حدیثی می‌گویند: «نگاه نکنید که می‌گوید. ببینید چه می‌گوید.»

آیا علی کریمی برای دیده‌شدن یا منفعت شخصی انتقاد می‌کند؟ آیا حرف‌هایی که می‌زند، دروغ است؟ همه ما قبول داریم حرف‌هایش درست است! همه ما قبول داریم مردم بعد از خداوند بهترین قاضی هستند و همواره پشت کسی برای حمایت قرار می‌گیرند که به تمام معنا احساس کنند، خادم آنهاست! بیاییم به علی کریمی و اعتماد و انتخاب مردم احترام بگذاریم و همه ما مثل این چهره صریح و دوست‌داشتنی برای شفاف‌سازی و بهبود مشکلات فوتبال ایران قدم برداریم.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید