سرپنجه با حسرت به دل‌ها

سرپنجه با حسرت به دل‌ها

تیم‌ملی فوتبال ایران در سومین بازی تدارکاتی خود از ساعت ١٧:٣٠ امروز با ونزوئلا تیمی از آمریکای‌جنوبی دیدار می‌کند. تیمی که در زمره تیم‌های ضعیف دنیا قرار دارد و نتوانست از میان ١٠ تیم منطقه آمریکای‌جنوبی به جام‌جهانی ٢٠١٨ صعود کند.

کد خبر : ۴۵۸۰۱
بازدید : ۱۴۹۳
تیم‌ملی فوتبال ایران در سومین بازی تدارکاتی خود از ساعت ١٧:٣٠ امروز با ونزوئلا تیمی از آمریکای‌جنوبی دیدار می‌کند. تیمی که در زمره تیم‌های ضعیف دنیا قرار دارد و نتوانست از میان ١٠ تیم منطقه آمریکای‌جنوبی به جام‌جهانی ٢٠١٨ صعود کند.

سرپنجه با حسرت به دل‌ها

حسرت صعود به جام‌جهانی
ونزوئلایی‌ها تاکنون نتوانسته‌اند جواز حضور در جام‌جهانی را به دست بیاورند. رقابت فشرده در منطقه آمریکای جنوبی باعث شده این تیم همواره در راه رسیدن به جام‌جهانی ناکام باشد. ونزوئلا در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی روسیه، از ۱۸ بازی خود فقط دو برد به دست آورد و در بین ۱۰ تیم در رده دهم جای گرفت. این تیم درحالی مقابل ایران به میدان می‌رود که سرمربی آن در فهرست ٢٠ نفره خود از ١٦ لژیونر دعوت کرده و ترجیح داده از نفراتی که در لیگ ونزوئلا بازی می‌کنند، استفاده نکند. البته ونزوئلا لژیونرهای معروفی ندارد و شناخته‌شده‌ترین بازیکن این کشور سالومون روندون است که در وست برومویچ انگلیس به میدان می‌رود.

شکست‌ناپذیران آمریکای جنوبی و آسیا
ونزوئلا در ٦ بازی رسمی پایانی خود در دور برگشت مقدماتی جام‌جهانی در آمریکای جنوبی شکستی در کارنامه‌اش ثبت نشده تا از این حیث رکورد جالب توجهی از خود برجا بگذارد. این تیم بعد از ٥ تساوی در روز پایانی مسابقات مقدماتی در دیداری کاملا تشریفاتی موفق شد با یک گل از سد تیم‌ملی پاراگوئه بگذرد. جالب اینجاست که تیم‌ملی ایران هم با کارلوس کی‌روش آمار فوق‌العاده‌ای در نباختن به نام خود ثبت کرده است. قطعا هر دو تیم علاقه زیادی به حفظ رکورد خود دارند و این موضوع می‌تواند جذابیت‌های این دیدار دوستانه را افزایش دهد.

دیدار تدارکاتی پشت درهای بسته
کارلوس کی‌روش اغلب اوقات ترجیح می‌دهد تمرینات و بازی‌های دوستانه تیم‌ملی پشت درهای بسته برگزار شود. البته درحال حاضر و در شرایطی که رقیبان تیم‌ملی در جام‌جهانی مشخص نشده‌اند، کی‌روش هم اصراری برای بسته بودن تمرینات و بازی‌های تدارکاتی ندارد اما این‌بار هلندی‌ها تصمیم گرفته‌اند دیدار دوستانه ایران با ونزوئلا پشت درهای بسته برگزار شود. این دیدار در ورزشگاه اختصاصی باشگاه نایمخن «گوفراستادیون» برگزار خواهد شد. مقامات این باشگاه اعلام کرده‌اند این دیدار دوستانه به دلایل امنیتی بدون تماشاگر و پشت درهای بسته انجام می‌شود. شنیده می‌شود کی‌روش هم از این موضوع استقبال کرده و آن را پذیرفته است.

تازه‌واردها محک می‌خورند
بازی تدارکاتی ایران با ونزوئلا آخرین دیداری است که شاگردان کی‌روش پیش از قرعه‌کشی جام‌جهانی که قرار است ١٠ آذر برگزار شود، در آن به میدان می‌روند. بنابراین احتمال دارد بازیکنانی که در ماه‌های اخیر کمتر در ترکیب تیم‌ملی به میدان رفته‌اند، فرصت پیدا کنند تا مقابل ونزوئلا از ابتدا در ترکیب اصلی حضور داشته باشند. کی‌روش در بازی با پاناما هم برخی بازیکنان تازه دعوت شده به تیم‌ملی را از ابتدا به میدان فرستاد تا آنها را محک بزند.

ابهام در پخش مستقیم ایران - ونزوئلا
مناقشات فدراسیون فوتبال و صداوسیما درنهایت منجر به این شد که حق پخش دیدار دوستانه ایران و پاناما به فدراسیون پرداخت شود تا شبکه سه این دیدار را پخش کند. قرار بر این بود که چهارمین بازی دوستانه تیم‌ملی هم با پرداخت حق پخش به فدراسیون از شبکه‌های ٣ و ورزش روی آنتن برود، اما در این بین شایعاتی هم درباره پخش نشدن بازی منتشر شد. ظاهرا بی‌تماشاگر بودن بازی و نبود تبلیغات محیطی در کنار زمین به علاوه رقم درخواستی طرف هلندی برای فروش این مسابقه باعث شد تلویزیون برای خرید این دیدار اقدام نکند و از پخش آن منصرف شود. بعد از این اتفاق سایت اینترنتی آنتن که مدتی است بازی‌های مختلف ورزشی را به‌صورت زنده پوشش می‌دهد با خرید حق پخش این مسابقه آن را به‌صورت زنده پخش خواهد کرد و در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

مسئولان این سایت با برگزارکنندگان این دیدار به توافق رسیدند تا آن را پخش کنند. تا شب گذشته هم تکلیف پخش این بازی از صداوسیما مشخص نشد و همچنان درباره این موضوع ابهامات زیادی وجود داشت. البته پخش بازی دوستانه تیم‌ملی و ونزوئلا در کنداکتور شبکه سه قرار دارد اما این موضوع نشانه قطعی بودن پخش این دیدار نیست و طرفداران تیم‌ملی نمی‌توانند به‌طور قطع از تماشای بازی تیم‌ملی در شبکه سه و شبکه ورزش مطمئن باشند. این درحالی است که برخی رسانه‌ها هم از پخش این دیدار خبر دادند، اما خبر آنها هیچ منبع رسمی نداشت. با این وجود، انتظار می‌رود مثل دفعات قبل باز هم یکی از طرفین از مواضع خود کوتاه بیاید تا بازی تیم‌ملی از رسانه ملی پخش شود اما قطعا این ماجرا باید یک روزی تمام شود و در ایران هم مثل تمام کشورهای دنیا مبلغ حق پخش به فدراسیون و باشگاه‌ها پرداخت شود

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید