فضای مجازی مهم‌ترین عامل خودکشی دانش‌آموزان آمریکایی

براساس نتایجی که از بررسی بیش از نیم‌میلیون دانش‌‌آموز آمریکایی به‌دست آمده، استفاده از فضای مجازی مهم‌ترین عامل خودکشی دانش‌آموزان این کشور است.

کد خبر : ۴۶۰۴۶
بازدید : ۱۳۸۹
براساس نتایجی که از بررسی بیش از نیم‌میلیون دانش‌‌آموز آمریکایی به‌دست آمده، استفاده از فضای مجازی مهم‌ترین عامل خودکشی دانش‌آموزان این کشور است. نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، فضای مجازی مهم‌ترین عامل افزایش خودکشی میان دانش‌‌‌آموزان آمریکایی است. براساس آمار و ارقام به‌دست‌آمده، پس از دو دهه کاهش متوالی، از سال ٢٠١٠ همراه با ورود فضای مجازی به زندگی دانش‌آموزان و نوجوانان شمار خودکشی در میان این قشر پیوسته افزایش داشته است و به‌طورکل می‌توان گفت، ما هر روز با روند صعودی تعداد دانش‌آموزانی که در ایالات متحده آمریکا خودکشی می‌کنند، روبه‌رو هستیم.

کارشناسان بهداشتی درباره مضرات بی‌شمار استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای این گروه سنی هشدار می‌دهند و می‌گویند: «اگر تغییری در رویه استفاده دانش‌آموزان از شبکه‌های اجتماعی و به‌طورکل فضای مجازی ایجاد نکنیم، باید منتظر چندبرابرشدن آمار خودکشی در این قشر باشیم». محققان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، با بررسی بیش از نیم‌میلیون دانش‌آموز دریافتند، میزان استفاده آنها از شبکه‌های اجتماعی از سال ٢٠٠٩ تاکنون حداقل دو برابر افزایش یافته است. پژوهش‌ها همچنین نشان داده است، ٨٧ درصد دانش‌آموزان ١٢ساله در ایالات متحده آمریکا، روزانه حداقل پنج ساعت از فضای مجازی استفاده می‌کنند. ویکتوریا، متخصص روانشناسی در دانشگاه نیومکزیکو، می‌گوید: «مطالعه جدید نشان‌دهنده بروز افسردگی و خودکشی در نوجوانان، در پی استفاده آنها از فضای مجازی است».
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید