روايت جادوگر از ناگفته‌های فوتبال

روايت جادوگر از ناگفته‌های فوتبال

کريمی در اين متن خود به دو نکته مهم اشاره کرده؛ نخست اينکه دليل حضور پيدا نکردن علي کفاشيان در انتخابات رياست فدراسيون را وجود گزارشي درباره تخلفات فدراسيون عنوان کرده است. همچنین به گفته او اين گزارش مهم در وزارت ورزش موجود است و از مسئولان وزارت ورزش خواسته به اين گزارش رسيدگي کنند.

کد خبر : ۴۶۱۴۴
بازدید : ۱۰۸۹
روايت جادوگر از کناررفتن کفاشيان
داستان انتقادات علي کريمی، ستاره سال‌هاي نه‌چندان دور پرسپوليس و تيم ملي از فدراسيون فوتبال وارد فاز تازه‌تري شده است؛ کريمي که همواره به صراحت لهجه و رک‌بودن شهرت داشته، حالا يکي، دو هفته‌اي است که به‌جد از مسئولان فدراسيون فوتبال مي‌خواهد به جاي «سکوت» درباره اتفاقات مبهمي که در فدراسيون به‌ويژه براي قراردادهاي تجاري و مالي رخ داده، صحبت و به عبارتي «شفاف‌سازي» کنند.
کريمي که در فضاي مجازي، چه اينستاگرام و چه کانال تلگرامي‌اش، فالوئرهاي قابل توجهي دارد، در چندين مطلب مختلف به ابهامات موجود در قرارداد فدراسيون فوتبال پرداخته و از مسئولان اين نهاد و در رأس آنها از مهدي تاج، رئيس فدراسيون فوتبال خواسته نسبت به شفاف‌سازي اين قراردادها گام بردارد.
کريمي در اولين انتقادات جدي‌اش خواستار روشن‌شدن يک‌سري از ابهامات شد و در صفحه اينستاگرامش خطاب به رئيس فدراسيون فوتبال نوشت:
«لطف كنيد قراردادهايى كه در زمان دارودسته شما بسته شده را براى شفاف‌سازى منتشر كنيد؛ كمااينكه زودتر بايد اين کار را مي‌کرديد. قراردادهايي از قبيل قرارداد سرمربى تيم ملى، قرارداد توپ‌هاى ال‌اشپرت، قرارداد لباس‌هاى ال‌اشپرت، قرارداد تبليغ‌هاى محيطى، قرارداد توپ جديد دربى‌استار و ليست مسئولينى كه بابت جام جهانى ٢٠١٤ پاداش‌ گرفتن و مبلغ اين پاداش‌ها و غيره».
جريمه سنگيني که فدراسيون فوتبال پرداخت کرد
دومين موردي که علي کريمي اين بار با ذکر جزئيات بيشتر و به انتقاد از فدراسيون فوتبال پرداخت، مربوط به قرارداد اين نهاد با شرکتي است که تبليغات محيطي فوتبال را بر عهده داشت.
قرارداد عجيبي که دست آخر منجر به اين شد که فدراسيون فوتبال هزينه زيادي بابت خسارت به شرکت مذکور بپردازد. خسارتي که کريمي ادعا کرده رقم آن نزديک به ٦٩ ميليارد تومان است.
علي کريمي در اين مورد مي‌گويد: «باشگاه‌ها حق دارند بفهمند چرا براي قرارداد دوساله ١٦٠ ميليارد توماني که با شرکت ايران‌نوين توسط شخص آقاي تاج و رفقايش امضا شد،‌ فوتبال ايران مجبور شد ٦٩ ميليارد تومان به اين شرکت خسارت بدهد و تا الان هم نتوانسته بقيه پولش را بگيرد! آقاي تاج و آقاي ساکت! شما در آن زمان همه‌کاره سازمان ليگ بوديد و مجري اين قرارداد!
اگر براي سال اول نزديک ٢٣ ميليارد تومان به ايران‌نوين خسارت داديد،‌ به عنوان مسئول وظيفه داشتيد کاري کنيد براي سال دوم اگر هم مشکلاتي وجود دارد خسارت کمتري به اين شرکت داده شود نه اينکه ميزان خسارت به ٤٦ ميليارد تومان برسد!
شما بايد توضيح بديد چرا هيچ شفاف‌سازي کاملي درباره پشت پرده اين خسارت‌ها انجام نشد؟ چرا مسئوليني که مجري اين قرارداد بودند و با گاف‌هايشان فوتبال ايران و باشگاه‌ها را با خسارت ١٨ميليون‌دلاري رو‌به‌رو کردند عذرخواهي نکرده و استعفا ندادند؟
شما اگر کار خودتان را درست انجام داديد، الان بايد توضيح بدهيد چرا از اين شرکت ضمانت‌نامه‌هاي معتبر بانکي نگرفتيد که کار به اينجا کشيده نشود؟ اگر اين کار را انجام مي‌داديد راحت حق اين فوتبال گرفته مي‌شد اما نه‌تنها اين کار رو انجام نداديد بلکه ٦٩ ميليارد تومان پول بيت‌المال و سرمايه فوتبال رو حيف‌وميل کرديد!».
کريمي در ادامه بحث‌هايش به اين مورد اشاره مي‌کند که فدراسيون بعدها با شکايت از اين شرکت موفق به اخذ ٣٠ ميليارد تومان شده ولي همچنان بحثش اين است که چرا فدراسيون فوتبال بايد ٦٩ ميليارد تومان خسارت بدهد و هيچ توضيحي درباره اين اتفاق هم ذکر نشود.
کريمي براي اينکه حرف‌هايش را ثابت کند مي‌گويد: «اخيرا سازمان بازرسي ماجراي خسارت ٦٩ ميليارد توماني به ايران‌نوين را تأييد کرده و گفته به تخلفات احتمالي مسئولين هم رسيدگي خواهد شد! با اين حال ‌منتظر پاسخ آقايان تاج، کفاشيان و ساکت هم هستيم!».
کفاشيان تخلف کرد؟
موضوع تازه‌تري که ستاره فوتبال ايران در دهه گذشته به آن اشاره کرده، بحث عدم شرکت کفاشيان در انتخابات فدراسيون فوتبال است؛ او معتقد است کفاشيان به خاطر همين گزارش سازمان بازرسي تحت فشار قرار گرفت و نگذاشتند در انتخابات فدراسيون فوتبال شرکت کند.
کريمي البته درخواست جديدتري دارد و اين بار به سراغ مسئولان وزارت ورزش رفته تا درباره ابهامات و تخلفات فدراسيون فوتبال که سازمان بازرسي به آن اشاره کرده، رسيدگي کنند.
او روز گذشته محمدرضا داور‌زني، معاون قهرماني وزارت ورزش را خطاب قرار داد و گفت: «آقاى داورزنى، در زمان رياست فدراسيون واليبال، هميشه شما را به عنوان مديرى لايق و كاربلد تحسين مي‌كردم و به همين دليل حالا كه به سمت معاونت وزارت ورزش رسيديد، انتظارات از شما بالاتر رفته و اميدوارم مديريتتان در واليبال، حالا به ديگر رشته‌ها انتقال پيدا کند.
مردم از شما انتظار دارند كه از مديران لايق حمايت و كسانى كه در ورزش جز پركردن جيب خود و همدستان خود، كار ديگري انجام ندادند را از ورزش پاك كنيد. آقاى داورزنى، از شما خواهش مي‌كنم گزارشى كه هيئت نظارت وزارت ورزش از فدراسيون فوتبال تهيه كرده را هم شما و هم وزير محترم ورزش كه خوشبختانه ايشان هم دنبال شفاف‌سازى در ورزش است، مطالعه كنيد.
اين گزارش قبل از شما به دست معاون قبلى يعني دكتر سجادى رسيد اما اتفاق خاصى نيفتاد! فقط نتيجه گزارش اين بود كه آقاى كفاشيان ديگر براى دور جديد كانديدا نشود (اى كاش كفاشيان كانديدا مي‌شد) تا درباره اين گزارش ديگر صحبتى نشود.
در اين گزارش ريز تمام قراردادهاى بسته‌شده توسط فدراسيون موجود است!!! آقاى داورزنى از شما انتظار مي‌رود كه در اين مورد شفاف‌سازى كنيد. فدراسيون فوتبال كه پاسخ‌گو نبود، اميدوارم آقاى وزير و شما به عنوان متوليان ورزش پاسخ‌گو باشيد و نظر من نسبت به شما همانى كه بود، باشد؛ منتظريم».
کريمي در اين متن خود به دو نکته مهم اشاره کرده؛ نخست اينکه دليل حضورپيدانکردن علي کفاشيان در انتخابات رياست فدراسيون را وجود گزارشي درباره تخلفات فدراسيون عنوان کرده است. کاپيتان سابق تيم ملي همچنين عنوان کرده اين گزارش مهم در وزارت ورزش موجود است و از مسئولان وزارت ورزش خواسته به اين گزارش رسيدگي کنند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید