دام مادر و دختر فریبکار برای مردان ثروتمند تهران

دام مادر و دختر فریبکار برای مردان ثروتمند تهران
کد خبر : ۴۶۴۷۶
بازدید : ۹۶۶۳
دام مادر و دختر فریبکار برای مردان ثروتمند تهران
سوارشدن دخترجوان در خودروهای لوکس، فریب مردان ثروتمند و کشاندن آنها به یک منزل مسکونی در غرب تهران، اخاذی، تهیه فیلم و تهدید برای انتشار آنها از سوی مادر میانسال و برادر جوان، خلاصه‌ای از آن چیزی است که تاکنون ٥ مرد شیک‌پوش را به دام انداخته است. این پرونده چندی پیش با مراجعه مردی به پلیس به جریان افتاد. این مرد که طعمه این باند خانوادگی شده بود، با اظهاراتش سرنخ‌هایی دراختیار ماموران قرار داد تا این‌که درنهایت متهمان این پرونده ازسوی پلیس شناسایی و بازداشت شدند. هر سه متهم این پرونده با قبول اتهامات، در بازجويي‌ها به گروگان‌گرفتن مردان ثروتمند و اخاذي از آنها اقرار كرده‌اند. تاکنون ٥ مرد پولدار از اعضاي اين باند شکایت کرده‌اند و تحقيقات براي شناسايي شاكيان احتمالي ديگر ادامه دارد.
اخاذی از جوان پورشه‌سوار
چندی پیش بود که جوانی شیک‌پوش با خودروی پورشه به پلیس مراجعه کرد و مدعی شد که طعمه نقشه دو زن و یک مرد قرار گرفته است. او در اظهاراتش به ماموران گفت که در دام یک باند خانوادگی افتاده و آنها ٢٠‌میلیون تومان پول را تصاحب کرده‌اند. او که بشدت از این ماجرا شوکه شده بود، به ماموران گفت: «هوا تازه تاریک شده بود، هنوز چند دقیقه‌ای به ٨ مانده بود که متوجه شدم چیزی را در دفتر کارم جا گذاشته‌ام. به همین دلیل از خانه خارج شدم، در محدوده اتوبان صدر به سمت محل کارم در حرکت بودم که دخترجوان و زیبارویی برایم دست تکان داد و من هم توقف کردم. او خودش را یاسمن معرفی کرد و از من خواست تا او را به خانه‌اش در غرب تهران ببرم. من هم قبول کردم. در مسیر او سر صحبت را باز کرد و از خودش، خانواده و زندگی‌اش گفت. یاسمن در لابه‌لای صحبت‌هایش هم گفت، در يك آپارتمان مجردي در غرب تهران زندگي مي‌كند. وقتی به خانه او رسیدیم، مرا به خانه‌اش دعوت کرد، من قبول کردم و به خانه او رفتم. چند دقیقه از حضور من در خانه یاسمن نگذشته بود که مرد جوان و قوی‌هیکلی از اتاقی بیرون آمد و مرا با چاقویی که در دست داشت، تهدید کرد. همزمان زن میانسالی هم از اتاق دیگر به طرف من آمد و با چسب دست‌وپایم را بست. مرد جوان مدام با چاقو تهدید می‌کرد که اگر حرفی بزنم، جانم را می‌گیرد. ترسیده بودم، آنها از من عابربانک و رمزش را خواستند. به‌طور اتفاقی تنها یک کارت عابربانک همراهم بود. یاسمن آن را گرفت و از خانه خارج شد و بعد از حدود یک‌ساعت برگشت. همان موقع متوجه شدم که ٢٠‌میلیون تومان موجودی کارتم را خالی کرده است، اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد، آنها درحالت نامناسبی از من فیلم هم تهیه کردند و مدعی شدند که اگر شكايت كنم، فيلم را منتشر می‌کنند. پس از چند ساعت هم آزادم كردند. هرچند از انتشار آن فیلم استرس دارم، با این وجود تصمیم گرفتم از آنها شکایت کنم تا حداقل افراد دیگری به سرنوشت من دچار نشوند.»
شناسایی مادر و دختر اخاذ در اتوبان
با اعلام این شکایت، پرونده با عنوان آدم‌ربایی و اخاذی در شعبه چهارم دادسری جنایی تهران تشکیل و بازپرس آرش سیفی دستور تحقیقات بیشتر درخصوص این پرونده را صادر کرد. تحقیقات در این خصوص از سوی کارآگاهان ادامه داشت تا این‌که هفته گذشته ماموران به صورت اتفاقی موفق به شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده شدند. ماجرای دستگیری اعضای این باند به این صورت بود که پلیس به سرنشینان یک خودروی هیوندا مشکوک می‌شود. این خودرو به صورت مارپیچ با سرعت بالایی در اتوبان حرکت می‌کرد. درحین تعقیب این خودرو از سوی ماموران مشخص شد که به جز راننده دو زن دیگر هم در این خودرو حضور دارند و شواهد نشان می‌داد که زن‌ها با راننده درگیر هستند. با نزدیک‌شدن ماشین پلیس به این خودرو راننده از ماموران کمک خواست و درحالی ‌که فریاد می‌زد، به آنها گفت: «این مادر و دختر او را ربوده‌اند و قصد اخاذی دارند.»
ماموران با شنیدن صحبت‌های راننده جوان بلافاصله خودرو را متوقف کردند. مادر و دختر بازداشت و تحقیقات از راننده آغاز شد. این راننده جوان به ماموران گفت: «دقایقی قبل این مادر و دختر را سوار کردم و به پیشنهاد آنها به خانه‌ای در غرب تهران رفتم. با ورودم متوجه نقشه شوم آنها شدم، بلافاصله از غفلت مادر و دختر استفاده کردم و از آن‌جا فرار کردم، اما آنها دنبال من آمدند و به زور سوار خودرویم شدند. قصدشان اين بود كه مرا گروگان بگيرند و اموالم را تصاحب كنند اما بخت با من يار بود و پليس مرا نجات داد.»
اخاذی برای پولدارشدن
این مادر و دختر پس از دستگیری به اداره اگاهی تهران منتقل شدند، اما در بازجويي‌هاي اوليه بر بی‌گناهی خود اصرار داشتند. انکار آنها در برابر اتهامات ادامه داشت تا این‌که در مواجهه حضوری با تعدادی از شاکیان پرونده که پیش از این آنها را گروگان گرفته و از آنها اخاذی کرده بودند، لب به اعتراف گشودند. در ادامه تحقیقات هم مشخص شد كه عضو سوم اين باند، پسرجوان خانواده است كه با همدستي مادر و خواهرش نقشه‌ها را اجرا می‌کرده است. این جوان هم چند روز بعد در مخفیگاهش در حومه تهران از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد. حالا هر سه عضو این باند تبهکار خانوادگی دستگیر شدند و در اختیار پلیس هستند.
مادر ٥٠ساله به‌عنوان طراح نقشه‌ها و دوفرزندش هم دستورات او را اجرا می‌کردند. یاسمن کوچکترین عضو این باند در تحقیقات به ماموران گفته که به دستور مادرش وارد دنیای تبهکاری شده و چند ماهی است که به ماده مخدر گل اعتیاد پیدا کرده است. این دخترجوان پیش از این یک ازدواج ناموفق داشته و سرپرستی پسر ٣ساله‌اش را به همسر سابقش سپرده است.
یاسمن ٢٥ساله درباره انگیزه‌اش از اخاذی و گروگانگیری مردان جوان به ماموران گفت: «من دنبال پول بودم و تصور نمی‌کردم که از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شوم. حسرت پولدارشدن از بچگی با من بود. دوست داشتم که هرچه می‌خواهم بتوانم بخرم. به همین دلیل هم دست به این کار زدم. مردانی که به سراغ آنها می‌رفتیم، پولدار و شیک‌پوش بودند، ابتدا آنها مرا به خانه‌هایشان دعوت می‌کردند، اما من با ترفندهای مختلف آنها را به خانه خودمان در غرب تهران می‌آوردم. بعد هم از آنها فیلم می‌گرفتیم، فکر می‌کردیم به‌ خاطر آبروی خودشان هم شده، به سراغ پلیس نمی‌روند و شکایت نمی‌کنند. البته ما هیچ‌کدام از فیلم‌ها را منتشر نکردیم. قصد ما فقط تهدید بود، تا آنها جرأت شکایت نداشته باشند.» این دخترجوان همچنین مدعی است که فقط ٥ مرد جوان را به دام انداخته و از هرنفر بین ١٠ تا ٢٠‌میلیون تومانی اخاذی کرده است: «معمولا خودم به صرافی یا طلافروشی می‌رفتم و با کارت آنها طلا و سکه می‌خریدم. بعد هم آنها را به مادرم می‌دادم. مادرم طراح همه نقشه بود، او هم با این پول‌ها برای برادرم یک ٢٠٦ خرید و بقیه پول‌ها را خرج لباس‌های من کرد.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید