تصاویر/ زندان "پنج ستاره" شاهزاده‌ها

تصاویر/ زندان "پنج ستاره" شاهزاده‌ها

زندان "ریتز کارلتون" جایی است که بسیاری از نخبگان ثروتمند و مقامات قدرتمند پادشاهی عربستان در آن زندانی‌شده و دوره محکومیت خود را سپری می‌کنند.

کد خبر : ۴۶۵۴۸
بازدید : ۸۵۳۱

فرادید | زندان "ریتز کارلتون" جایی است که بسیاری از نخبگان ثروتمند و مقامات قدرتمند پادشاهی عربستان در آن زندانی‌شده و دوره محکومیت خود را سپری می‌کنند.

زندگی در زندان

نزدیک به 200 نفر از نخبگان عربستان سعودی، ازجمله یازده شاهزاده، در زندانی طلاکاری شده دوره محکومیت خود را می‌گذرانند: "هتل "ریتز کارلتون" در ریاض.

شاهزاده محمد بن سلمان که در حال تحکیم قدرت خود در کشور است، عامل اصلیِ طرح پاک‌سازی و مبارزه با فساد محسوب می‌شود. این کشور در دهه‌های گذشته شاهد چنین اقداماتی نبوده است.

خبرنگار بی‌بی‌سی "لایس دوسِت" فضای این هتل لوکس را "بسیار جدی" توصیف کرد. دوست و همکار فیلم‌بردارش "گودوین" اولین خبرنگارانی بودند که اجازه ورود به این هتل را دریافت کردند. پلیس همه جا آن‌ها را همراه می‌کرد و حق نداشتند از صورت کسی فیلم‌برداری کرده یا نام افراد حاضر در هتل را ذکر کنند.

نگاهی اجمالی به زندگی ساکنان این هتل می‌اندازیم:

زندگی در زندان

از زمانی که دولت عربستان در طرح مبارزه با فساد بازداشت مقامات و سران پادشاهی را آغاز کرد، هیچ خبرنگاری اجازه ورود به محل نگهداری آن‌ها را نداشته استو لایس دوسِت و فیلیپ گودوین اولین خبرنگارانی هستند که اجازه ورود به این زندان مجلل را دریافت کردند.

زندگی در زندان

از چهارم نوامبر، هیچ‌کس بدون داشتن مجوز رسمی اجازه ورود به هتل ریتز کارلتون را نداشت.

زندگی در زندان

اکنون در میان "مهمانان"، بیش از 200 متهم به سوءاستفاده از قدرت، فساد و پول‌شویی حضور دارند. دولت عربستان صدها کارشناس را مسئول کرده تا به‌صورت تمام‌وقت بر روی پرونده‌های آن‌ها کار کنند.


زندگی در زندان

بااینکه خبرنگاران تنها در طول شب اجازه ورود داشتند، اما با گروه‌های کوچکی از مردها روبرو شدند که با صدای آهسته صحبت می‌کردند. حالتشان بسیار خشک و جدی بود.


زندگی در زندان

بنا به گزارش‌ها 1900 حساب بانکی که 800 میلیارد دلار ارزش‌دارند، در عربستان بلوکه شدند. یکی از مقامات به دوسِت گفت: "حتی اگر 100 میلیارد از این پول را پس بگیریم، راضی هستیم."


زندگی در زندان

مسئولان می‌گویند 4 درصد از متهمان حاضرند پرونده‌هایشان را به دادگاه ببرند، اما 95 درصد مایل‌اند معامله کنند که احتمالاً به تبادل مبالغ هنگفتی درازای آزادی‌شان می‌انجامد.


زندگی در زندان

بیشتر اتاق‌های هتل خالی بود. یکی از متهمان به دوسِت گفت: "بیشتر وقتم را با وکیلم در اتاقم هستم و بر روی پرونده‌ام تمرکز می‌کنیم."


زندگی در زندان

نمای هتل از بیرون


زندگی در زندان

دونالد ترامپ در سفرش به عربستان در اوایل سال جاری، در هتل ریتز کارلتون اقامت کرد. پادشاهی عربستان تصویر او را بر دیوار کنار هتل انداخت.


منبع: BBC

ترجمه: گلناز یغمایی


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید