عصبانی‌ترین، پُراسترس‌ترین و خوشحال‌ترین مردم دنیا

عصبانی‌ترین، پُراسترس‌ترین و خوشحال‌ترین مردم دنیا

شاید برخی معتقد باشند که مسائل مربوط به احساسات مردم یک کشور مسائلی هستند که در درجه اول اهمیت نیستند اما در نتیجه یک تحقیق مشخص شده در دنیا ۷۰ درصد مردم در زندگی اعمالشان را بر اساس احساسات و تنها ۳۰ درصد بر اساس عقلانی بودن انجام می‌دهند. این یعنی بررسی فاکتورهای مختلف در زمینه احساسات مردم یک کشور بسیار مهم است.

کد خبر : ۴۶۵۵۶
بازدید : ۴۹۲۹
شاید برخی معتقد باشند که مسائل مربوط به احساسات مردم یک کشور مسائلی هستند که در درجه اول اهمیت نیستند اما در نتیجه یک تحقیق مشخص شده در دنیا ۷۰ درصد مردم در زندگی اعمالشان را بر اساس احساسات و تنها ۳۰ درصد بر اساس عقلانی بودن انجام می‌دهند. این یعنی بررسی فاکتورهای مختلف در زمینه احساسات مردم یک کشور بسیار مهم است.

«گالوپ» اخیرا نظرسنجی در ۱۴۲ کشور دنیا برگزار کرده و سوالاتی درباره شادی و حس خوب و استرس و تجارب منفی پرسیده است. گزارش این وب سایت نتیجه سوال از حدود ۱۴۹ هزار نفر درباره تجارب مثبت و منفی روز گذشته را نشان می‎دهد. سوالاتی که مربوط به «فاکتورهای لازم برای زندگی» هستند، مثل آمار مربوط به بیکاری. از مجموع نتایج این سوالات میانگین گرفته شده تا نرخی ثابت به دست آید. فاکتورهای مربوط به تجارب مثبت و منفی شامل خندیدن، استراحت کردن، لذت بردن، عصبانیت، استرس و نگرانی بوده‌اند.

شاخص تجارب مثبت ؛ خوشحال‎ترین کشورهای دنیا
گالوپ از افراد بزرگسال ۱۴۲ کشور در سال ۲۰۱۶ پرسیده که روز قبل از نظرسنجی ۵ تجربه مثبت داشته‌اند یا نه. اکوادور، السالوادور و لیبریا در صدر لیست احساسی‌ترین کشورها در دنیا در سال ۲۰۱۶ هستند. به طور میانگین ۶ نفر از ۱۰ نفر مقیم در هر یک از این کشورها گزارش تجارب مثبت یا منفی در روز قبل را داده‌اند. در انتها هم کشورهایی مانند روسیه یا کشورهای جدا شده از شوروی هستند که به طور میانگین از هر ۱۰ مقیم این کشورها ۴ نفر در روز قبل از نظرسنجی یکی از فاکتورهای احساسی ذکر شده، چه مثبت و چه منفی را داشته‌اند. دامنه درصدها هم بین ۶۰ درصد در اکوادور و ۳۷ درصد در بلاروس است.

جدول زیر درصد افرادی از هر کشور را نشان می‌‎دهد که به همه سوالات پاسخ مثبت دادند و در واقع نشان می‎دهد مردم کدام کشورها در روز قبل از نظرسنجی دارای احساسی بوده‎‌اند، چه مثبت و چه منفی.
عصبانی‌ترین، پُراسترس‌ترین و خوشحال‌ترین مردم دنیا را بشناسید

بیش از ۷۰ درصد مردم دنیا اعلام کردند که احساس تفریح و لذت، لبخند یا خنده زیاد، استراحت به اندازه کافی و مورد احترام واقع شدن را داشته‌اند. همچنین از مردم سوال شده که آیا روز قبل از نظرسنجی کار جذابی انجام داده یا یاد گرفته‎اند که کمتر از ۵۰ درصد از مردم چنین تجربه‌ای را داشته‌‎اند. شاید این درصد در نگاه اول و مخصوصا نسبت به فاکتورهای دیگر کم به نظر برسد، اما جالب است بدانید در سال ۲۰۱۲ در پاسخ به همین سوال درصد کسانی که پاسخ مثبت داده بودند نزدیک به صفر بوده است.

اما درصد بیشتر پاسخ «بله» به تجارب مثبت در روز قبل از نظرسنجی مربوط به پاراگوئه است که در سال ۲۰۱۵ هم در صدر بوده و کمترین پاسخ «بله» به این سوالات هم که ۵۱ درصد بوده مربوط به یمن است.
عصبانی‌ترین، پُراسترس‌ترین و خوشحال‌ترین مردم دنیا را بشناسید

در همین زمینه در سال ۲۰۱۵ کمترین درصد مربوط به سوریه بوده که در سال ۲۰۱۶ به دلیل مسائل امنیتی این کشور اصلا در نظرسنجی شرکت داده نشده است.

در سال ۲۰۱۶ کشورهای امریکای لاتین مثل بیشتر سال‌های دهه گذشته کشورهایی بودند که مردمانشان بیش از باقی کشورها احساسی بوده‌اند. طبق آمار در سال ۲۰۱۶ مردم کاستاریکا، پاناما، اکوادور، گواتمالا، مکزیک، شیلی و کلمیبا مردمانی هستند که تقریبا هر روز احساسات و تجاربی مثبت در زندگی دارند. تنها کشورهایی که متعلق به امریکای لاتین نیستند و از این بابت رتبه خوبی در جدول دارند ازبکستان، فیلیپین و نروژ هستند.

برای پنجمین سال عراق در صدر جدول بیشترین تجارب منفی
گالوپ همچنین از مردم بزرگسال ۱۴۲ کشور در سال ۲۰۱۶ سوال کرده که روز قبل از نظرسنجی ۵ تجربه منفی متفاوت داشته‌اند یا نه. تمرکز این سوال روی این بوده که آیا احساس درد فیزیکی، نگرانی، ناراحتی، استرس یا عصبانیت داشته‌اند. در این زمینه عراق با ۵۸ درصد در صدر و قزاقستان با ۱۲ درصد آخرین کشور است.

چندین کشور از کشورهای قرار گرفته در قعر لیست (اوکراین، عراق، یمن و ترکیه) درگیر جدال‌ها و جنگ‌های داخلی یا خارجی بوده‌اند. بیشترین نرخ تجارب منفی در دنیا برای چهارمین سال پیاپی متعلق به عراق است. این کشور در کل ۵ مرتبه در صدر لیست بوده (در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶) و به غیر از سال ۲۰۰۸ هر سال جزو ۵ کشور بالای این لیست بوده است. جدول زیر مربوط به کشورهایی است که بیشترین نرخ تجارب منفی در روز قبل از نظرسنجی را داشته‌اند و ایران در آن رتبه سوم را دارد.
عصبانی‌ترین، پُراسترس‌ترین و خوشحال‌ترین مردم دنیا را بشناسید

بیشتر عراقی‌ها تجربه نگرانی (۶۳%)، درد فیزیکی (۶۰%)، استرس (۵۹%) و ناراحتی (۵۷%) در روز قبل از رای‎گیری را داشتند و تقریبا نیمی از مردم این کشور (۴۹%) عصبانی بوده‌اند.

عراق در کنار ایران (۵۰%) و سودان جنوبی (۴۷%) هم یکی از کشورهایی بوده که عصبانی‌ترین مردم دنیا را داشته است. همچنین این کشور (عراق) از نظر درد فیزیکی در کنار مردم جمهوری افریقای مرکزی (۵۹%)، سودان جنوبی (۵۹%) و توگو (۵۹%) قرار داشته است و از نظر ناراحتی نیز در کنار مردم لیبریا (۵۵%) قرار گرفته است.

بیشترین مشکل مردم عراق در سال ۲۰۱۶ مربوط به استانداردهای پایین زندگی و مشکلات بهداشتی و درمانی است. کشور دیگری که در این لیست جزو کشورهای بالای جدول است، سودان جنوبی است که در عرض یک سال امتیازش از ۴۶ به ۵۵ افزایش داشته است.

عصبانی‌ترین، پُراسترس‌ترین و خوشحال‌ترین مردم دنیا را بشناسید
یونانی‌ها مضطرب‎ترین مردم دنیا
در بیشتر سال‌ها کشورهای خاورمیانه و افریقای شمالی کمترین میزان احساسات مثبت را داشتند. اما در سال ۲۰۱۶ افریقای شمالی این عنوان را با کشوری دیگر سهیم شده است. از کشورهای شوروی سابق به غیر از ازبکستان و قرقیزستان باقی کشورها نرخ تجارب مثبتشان پایین‎تر از میانگین دنیا بوده است.

هرچند گزارش شده که بیشتر عراقی‌ها دچار استرس و نگرانی هستند، مردم این کشور مضطرب‌ترین (بیشترین استرس) در دنیا حداقل در سال ۲۰۱۶ نیستند. در یونان بیش از ۲ نفر از هر ۳ نفر (۶۷%) مدعی شدند که یک روز قبل از نظرسنجی استرس زیادی را تحمل کردند (بیشترین درصد در دنیا). یونان همچنین یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری در دنیا را هم دارد (۲۰%).
منبع: بهداشت نیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید