ماریا می‌خواهد ایران را سورپرایز کند

ماریا می‌خواهد ایران را سورپرایز کند
کد خبر : ۴۶۵۷۹
بازدید : ۷۰۵۵
مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ٢٠١٨ روسیه فردا ساعت ١٨:٣٠ به وقت ایران در کاخ کرملین روسیه برگزار می‌شود؛ مراسمی حساس و مهیج که بالاخره ٣٢ تیم حاضر در این رقابت‌ها پی خواهند برد قرار است با چه تیم‌هایی هم‌گروه شوند؛ این مراسم آن‌طور که فیفا گزارش کرده، بسیار باشکوه است؛ از حضور ستاره‌های دنیای فوتبال گرفته تا حضور خواننده‌های مطرح در سبک‌های مختلف. کاخ کرملین هم که با گنجایش شش‌هزارنفری‌اش قرار است شبی فراموش‌نشدنی را رقم بزند. بااین‌حال آنچه برای ایرانی‌ها مهم‌تر است، وضعیت مجریان این مراسم است؛ نه هر دو مجري، بلکه مجری زن این مراسم.
گری لینه‌کر، اسطوره سابق فوتبال انگلیس که سابقه حضور در جام‌های جهانی را دارد، به‌عنوان مجری مرد، این مراسم را اجرا می‌کند؛ او که بعد از دنیای فوتبال وارد عرصه کارشناسی شده، حالا مجری توانمندی است و در شبکه‌های مختلفی ازجمله بی‌بی‌سی برنامه‌هایش را روی آنتن می‌برد بااین‌حال مورد مهم‌تر ماریا کوماندنایا، مجری زن این مراسم است که «بی‌تعارف» پخش زنده‌شدن این مراسم از تلویزیون ایران بستگی به پوشش او دارد. موردی که خودش در شبکه‌های اجتماعی وعده داده مراقب است و کاری می‌کند که ایرانی‌ها این مراسم را زنده تماشا کنند.
ماریا می‌خواهد ایران را سورپرایز کند ماریا کیست
ماریا کوماندنایا، یکی از برجسته‌ترین خبرنگاران ورزشی روسیه است؛ خودش که می‌گوید نزدیک به ١١ سال است خبرنگار ورزشی است و تصاویری که از او در رسانه‌های روسیه هم منتشر شده، نشان می‌دهد که او از ١٠ سال پیش تا به حال در سطح بالا، خبرنگاری کرده است. عمده‌ترین فعالیت‌هایش مربوط به خبرنگاری برای تلویزیون و رادیو در روسیه است؛ از مچ‌تی‌وی روسیه گرفته تا شبکه رادیویی مسکو اف‌‌ام بااین‌حال شاید ماریا یک‌سالی است که در سطح بین‌المللی مطرح شده؛ همان زمان که به‌عنوان یکی از خبرنگاران فاکس‌اسپرت، در جام کنفدراسیون‌ها حاضر شد و در کنار زمین مصاحبه‌های اختصاصی برای این شبکه تلویزیونی مطرح گرفت. نه اینکه خبرنگار اختصاصی این شبکه باشد ولی به‌عنوان برجسته‌ترین خبرنگار ورزشی روسیه، به صورت موقت با این شبکه تلویزیونی همکاری کرد. همان همکاری هم البته برایش «آمد» داشت تا اینکه بالاخره فیفا اعلام کرد قرار است به‌عنوان یکی از مجریان برنامه، در مراسم قرعه‌کشی حضور داشته باشد. موضوعی که درباره ماریا زیاد این اواخر به آن پرداخته شده اینکه آیا کارهای مدلینگ هم می‌کند یا خیر؛ ماریا اگرچه یکی، دو برنامه تبلیغاتی بسیار کم و در سطح پایین داشته ولی بیشترین شهرتی را که در روسیه دارد، از راه همین خبرنگاری ورزشی به دست آورده است. مطرح‌شدن نام ماریا کوماندنایا در ایران هم یکی دیگر از اتفاقات جالب توجهی است که نزدیک به یک ماه گذشته رخ داده؛ او زمانی که با سردار آزمون، مهاجم تیم ملی ایران گفت‌وگو کرد و بعد عکس‌هایی با سردار در یکی از مسجدهای مسکو گذاشت، حسابی سر زبان‌ها افتاد.
حالا اتفاقا سردار آزمون هم در این راه به‌عنوان یک واسطه دست به کار شده و از ماریا کوماندنایا خواسته که در صورت امکان در مراسم قرعه‌کشی فیفا پوشش مناسبی داشته باشد. البته این فقط سردار آزمون نبوده که به‌عنوان یک ایرانی چنین خواسته‌ای داشته چون با سرزدن به اینستا و توییتر ماریا کوماندنایا می‌شود پی برد که بسیاری از ایرانی‌ها از او خواسته‌اند پوشش مناسبی داشته باشد تا این مراسم را به صورت زنده و بدون سانسور و تصاویر ضبط‌شده ببینند؛ بیشتر پیام‌هایی که از کاربران ایرانی برای او گذاشته شده به زبان انگلیسی است هرچند تعداد پیام‌های فارسی هم كم نیست. شاید کوتاه‌ترین پیامی که ماریا از یک کاربر ایرانی گرفته این است: «خواهرم لطفا مراقب حجابت باش! می‌خواهیم مراسم قرعه‌کشی را بدون سانسور ببینیم». ماریا در چند بازه زمانی مختلف عنوان کرده متوجه تفاوت فرهنگ‌ها می‌شود و حالا قرار است به قولی که به سردار آزمون داده عمل کند؛ او می‌گوید: «برای ایرانی‌ها یک سورپرایز دارم». مهاجم ایرانی رابین‌کازان سه‌شنبه با نوشتن متنی از ماریا تشکر کرد که به خواسته او و ایرانی‌ها توجه کرده است. در این میان به آسوده‌‌شدن دست‌اندرکاران شبکه سه هم اشاره کرد. آنها می‌توانند بدون دغدغه این مراسم باشکوه را پخش کنند.
سیدبندی جام جهانی ٢٠١٨
سید یک: روسیه (میزبان)، آلمان، برزیل، پرتغال، آرژانتین، بلژیک، لهستان، فرانسه
سید دو: اسپانیا، پرو، سوئیس، انگلستان، کلمبیا، مکزیک، اوروگوئه، کرواسی
سید سه: ایران، دانمارک، ایسلند، کاستاریکا، سوئد، تونس، مصر، سنگال
سید چهار: صربستان، نیجریه، استرالیا، ژاپن، مراکش، پاناما، کره‌جنوبی، عربستان
در یک گروه امکان حضور بیش از دو تیم از قاره اروپا نیست و غیراروپایی‌ها با تیم‌های هم‌قاره خود روبه‌رو نمی‌شوند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید