طرز تهیه هات چاکلت خوشمزه خانگی

طرز تهیه هات چاکلت خوشمزه خانگی

با توجه به اینکه این نوشیدنی خوشمزه، حاوی شیر، شکلات، دارچین و افزودنی‌های دیگر است می‌تواند به عنوان منبع غنی از موادی که برای سلامتی و رشد به آن‌ها نیاز داریم کمک کننده باشد.

کد خبر : ۴۶۶۳۵
بازدید : ۲۴۹۹
فرض کنید بعد از یک روز پر استرس در یک بعد از ظهر سرد زمستانی به خانه برگشته‌اید. کدام را انتخاب می‌کنید؟ چای یا یک لیوان شکلات داغ؟ ما به دومی رای می‌دهیم.
چه شکلات فندقی باشد چه نعناعی یا شیری! می‌خواهیم به شما بگوییم چگونه می‌توانید در خانه یک هات چاکلت خوشمزه درست کنید که هم وجودتان را گرما ببخشد و هم حالتان را بهتر کند.
حتی می‌توانید برای جذاب‌تر کردن شکلات به آن دارچین، نعناع یا وانیل اضافه کنید و روی آن را با خامه تزیین کنید. هات چاکلت یا شکلات داغ علاوه بر اینکه خوردنش لذت‌بخش و به خصوص در فصل زمستان گرمابخش است می تواند مکمل غذایی خوبی هم باشد.
با توجه به اینکه این نوشیدنی خوشمزه، حاوی شیر، شکلات، دارچین و افزودنی‌های دیگر است می‌تواند به عنوان منبع غنی از موادی که برای سلامتی و رشد به آن‌ها نیاز داریم کمک کننده باشد. پس همراه ما باشید با طرز تهیه هات چاکلت خوشمزه خانگی.
طرز تهیه هات چاکلت خوشمزه خانگی
مواد لازم برای تهیه هات چاکلت

شیر غنی شده یا کم چرب ۴ فنجان
چوب دارچین ۱ عدد
برگ نعناع ۶ تکه
شکلات شیری خرد شده ۱ فنجان
خامه هم‌زده
شکلات رنده شده

طرز تهیه هات چاکلت

شیر را داخل شیرجوش بریزید. ۱۰ دقیقه بگذارید گرم شود تا به جوش بیاید و اگر تمایل داشتید دارچین، نعناع یا وانیل را اضافه کنید. شیرجوش را از روی اجاق بردارید، شیر را یک دور از صافی رد کنید و دوباره به شیرجوش برگردانید. دوباره آن را گرم کنید. تکه‌های شکلات را به آن اضافه کنید، به کمک هم‌زن دستی هم بزنید تا شکلات کاملا آب شده و کف کند. فوری آن را داخل لیوان یا ماگ مخصوصتان بریزید. خامه را روی آن اضافه کنید و اگر دوست داشتید کمی هم شکلات رنده شده روی خامه بپاشید. نوش جان!

شما هات چاکات خودتان را چطور تهیه می‌کنید؟ اگر روش دیگری برای اینکار دارید یا از مواد افزودنی دیگری استفاده می‌کنید آن را با ما در میان بگذارید.
منبع: کتاب کاله
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید