چطور باید اپلیکیشن‌تان را به شکلی جهانی تبلیغ کنید؟

چطور باید اپلیکیشن‌تان را به شکلی جهانی تبلیغ کنید؟

با در نظر گرفتن تعداد اپلیکیشن های فراوانی که در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفته است، بسیار مهم است که بتوانید تا حد ممکن به مشتریان بیشتری دست پیدا کنید. پس باید بدانید چطور باید کاربران فضای مجازی را در چهار گوشه دنیا مجذوب اپلیکیشن خود کنید.

کد خبر : ۴۶۶۹۰
بازدید : ۱۰۶۹
با در نظر گرفتن تعداد اپلیکیشن های فراوانی که در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفته است، بسیار مهم است که بتوانید تا حد ممکن به مشتریان بیشتری دست پیدا کنید. پس باید بدانید چطور باید کاربران فضای مجازی را در چهار گوشه دنیا مجذوب اپلیکیشن خود کنید.

چطور باید اپلیکیشن‌تان را به شکلی جهانی تبلیغ کنید؟

به عنوان نخستین مرحله بازاریابی اپلیکیشن تان در مکان های مختلف دنیا، به بررسی این موضوع بپردازید که کدام کشورها را می خواهید هدف قرار دهید. این کشورها باید نرخ بالایی در استفاده از گوشی های هوشمند داشته باشند و همچنین مطمئن شوید که اپلیکیشن تان چیزی را به آنها ارائه می کند که قبلا وجود نداشته است.

یکی از بزرگ ترین موانعی که بر سر راه جهانی کردن اپلیکیشن تان وجود دارد، مکانیابی است. این یعنی منطبق کردن اپلیکیشن تان با زبان ها و فرهنگ های مختلف کشورهای مورد نظر. همچنین باید محبوب ترین اپ استورهای موجود در هر کشوری را شناسایی کنید و مطمئن شوید که راهی برای ورود به آنها پیدا می کند.

چطور اپلیکیشن تان را به شکلی بین المللی تبلیغ کنید
آمار و ارقام بازار اپلیکیشن های موبایلی:
197,000 میلیون دانلود اپلیکیشن در سال 2017 و پیش بینی نرخ دانلود 352,600 میلیونی برای سال 2021
به برخی حیطه های مهم که هنگام بازاریابی اپلیکیشن تان باید به آنها توجه کنید، نگاهی می اندازیم:

بررسی و انتخاب کشورهای هدف
  • بررسی کنید که کدام کشورها نرخ استفاده بالایی از گوشی های هوشمند دارند و فهرستی از کشورهایی که دوست دارید آنها را هدف قرار دهید، تهیه کنید. در مورد اپلیکیشن های مشابه اپلیکیشن تان تحقیق کنید. نقاط ضعف و قدرت شان چه چیزهایی هستند؟ آیا اپلیکیشن شما ویژگی خاصی دارد که اپلیکیشن های فعلی موجود، از آن بی بهره هستند؟
  • مطمئن شوید که اپلیکیشن تان از لحاظ فرهنگی با کشورهای مورد نظر همخوانی داشته باشد
  • بومی سازی یعنی منطبق کردن اپلیکیشن گوشی هوشمند با زبان و مقررات فرهنگی بازار بومی هدف.

به جای این که نام اپلیکیشن تان را به زبان هدف ترجمه لغت به لغت کنید، سعی کنید در آن زبان کلمه ای پیدا کنید که جایگزین مناسبی برای نام اپلیکیشن تان باشد. به عنوان مثال زمانی که اپلیکیشن Evernote بازار خود را تا چین گسترش داد، نام اپلیکیشن را به Yinxiang Biji (دفتر یادداشت) تغییر داد.
  • اپلیکیشن باید از تمام زبان های کشوری که مورد هدف قرار داده پشتیبانی کند. اگر اپلیکیشن تان از زبان های انگلیسی، اسپانیایی و چینی پشتیبانی کند، تقریبا نیمی از کاربران جهانی را پوشش داده است.
  • در صورتی که نمی توانید تمام زبان های یک منطقه را از ابتدا پوشش دهید، بقا زبان رسمی آن کشور شروع کنید. سپس با افزایش کاربران، زبان های دیگر را نیز اضافه کنید.
  • زبان مادری 72 درصد کاربران اپلیکیشن ها انگلیسی نیست. در یک پژوهش مشخص شد که وقتی اپلیکیشنی به زبان رسمی یک کشور ترجمه می شود، میزان درآمد آن تا 26 درصد و نرخ دانلودش تا 120 درصد افزاش می یابد.
  • ترجمه توضیحات و محتوای اپلیکیشن تان باعث می شود که: اپلیکیشن قابل اعتمادتر به نظر برسد. درک آن برای کاربران آسان تر باشد.

اگر هدف تان این است که نرخ دانلود اپلیکیشن تان افزایش یابد، آن را به این زبان ها ترجمه کنید:

چینی ماندارین، پرتغالی و روسی.

اپ استورها
  • در حالی که اپل استور و گوگل پلی رایج ترین فروشگاه های اپلیکیشن در سراسر دنیا هستند، اما نمی توان با قطعیت آنها را بهترین گزینه برای تمام کشورها دانست.
  • به عنوان مثال گوگل پلی در کشور چین در دسترس نیست و در عوض از Baidu استفاده می شود که دومین توزیع کننده بزرگ اپلیکیشن در سراسر دنیاست.
  • باید توجه داشته باشید که این دو شبکه (فیس بوک و توئیتر) در همه کشورها اجازه فعالیت ندارند.
  • با شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید. اپلیکیشن تان را با محبوب ترین شبکه های اجتماعی کشور مورد نظر یکپارچه سازی کنید. به کاربران اجازه دهید از طریق آن شبکه های اجتماعی وارد اپلیکیشن شما شوند. به عنوان مثال:
  1. چین: Renren
  2. آفریقای جنوبی: Mxit
  3. روسیه: V Kontakte
منبع:مجله پنجره خلاقیت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید