«آینده ذهن» منتشر شد

کتاب «آینده ذهن» نوشته میچیو کاکو با ترجمه مانی منوچهری منتشر شد. این کتاب در ۳۲۰ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۶ هزار تومان در انتشارات فاطمی عرضه شده است.

«آینده ذهن» منتشر شد

ذهن‌ و آگاهی: رمزگشایی از ذهن و آگاهی-دیدگاه فیزک‌دان؛ ذهن‌ در ورای ماده: تله‌پاتی، تله‌ کینسیس(جابه‌جایی از دور، ذهن ماده را کنترل می‌کند، خاطرات و افکار سفارشی، مغز اینشتین و تقویت هوشمان؛ و آگاهی دگرگون‌شده: در رویاهای شما، آیا می‌توان ذهن را کنترل کرد؟ حالت‌های دگرگون‌شده آگاه، ذهن مصنوعی و آگاهی سیلیسیمی، مهندسی معکوس مغز، آینده ذهن فراتر از ماده، ذهن به عنوان انرژی ناب، ذهن بیگانه و اظهارنظرهای نهایی بخش‌های مختلف این کتاب هستند.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم:
در فر گشت موجودات زنده، حرکت و جابه‌جایی سبب شکل‌گیری مغز شد و آنچه مغز ما انسان‌ها را از سایر حیوانات متمایز کرد، تعداد ۸۶ میلیارد نورون عصبی (به خصوص ۱۶ میلیارد نورون قشر) بود و این را مدیون کشف آتش برای پختن غذا و کسب انرژی بیشتر در مدت زمان کوتاه‌تر هستیم.

دریافت انرژی بیشتر، پیش از آن‌که سبب بزرگی اندازه سلول‌های عصبی و مغزمان شود موجب تقسیم‌های بیشتر سلولی شد و تا آنجا پیش رفت که گرمای حاصل از این انرژی سبب آسیب بافت مغز نشود. از طرفی همگام با این رویداد، زندگی اجتماعی و جهش ژنتیکی منجر به شکل‌گیری زبان شد تا بتوانیم با مغزمان فکر کنیم و امروزه بیندیشیم که مفهوم «من» چیست؟

چیزی جدای از مغز یا «من» همان توهمی است که مغز می‌سازد؟ آگاهی چیست؟ آیا ذهن از مغز مجزاست یا فرایندی حاصل از آن است؟ این پرسش‌ها میچیو کاکو را بر آن داشت تا با نوشتن کتاب خواندنی «آینده ذهن»، ما را به سفری اعجاب‌انگیز ببرد و پرده از اسرار آگاهی، تله‌پاتی، تله‌کینسیس، هیپنوتیزم و خواب دیدن بردارد، همچنین به پیشرفت در هوش مصنوعی و ارسال کانکتوم‌های مغزیمان با لیزر به سیارات دیگر و شناسایی ذهن بیگانگان بپردازد، اختیار و آگاهی را از دیدگاهی کوانتومی مورد کنکاش قرار دهد. کتابی که به زیبایی و سادگی، ذهن دانش‌آموزی دبیرستانی تا فوق تخصص علوم اعصاب را شگفت‌زده می‌کند.