آثاری از اسدالله امرایی و عبدالله کوثری در بازار کتاب

آثاری از اسدالله امرایی و عبدالله کوثری در بازار کتاب

نمایشنامه ریچادر سوم در سال ۱۵۹۲ نوشته شده، این نمایش داستان برآمدن و فرو افتادن شاهی منفور را باز می‌گوید.

کد خبر : ۴۶۷۴۶
بازدید : ۲۰۹۱

فرادید | این هفته چند کتاب جدید راهی بازار شده است. این کتاب‌ها همه ترجمه و از ناشران مختلفی هستند.

*عشق‌های زودگذر ماندگار
نوشته:آندری مکین

این کتاب روایت‌های آندره مکین از تناقض زیستن در دوران شوروی است. به نقل از پشت جلد کتاب: داستان‌ها که به نوعی تکمیل کننده هم هستند شخصیت هایی را روایت می‌کنند که در زندگی خود با اندوه، ماجرا‌ها و عشق‌های خاصی رو به رو شده اند. زمان بر آن‌ها گذشته و حالا روایتی از ایشان باقی مانده که مملو از تناقض و دوگانگی‌ها است. امری که خود مکین نیز به دلیل نوع زندگی خاص اش به آن گرفتار بوده است.
آثاری از اسدالله امرایی و عبدالله کوثری در بازار کتاب
روایت‌های آندره مکین از تناقض زیستن در دوران شوروی است
این نویسنده روسی‌تبار برنده جایزه گنکور سال ۱۹۹۵ است. مولفه‌های عمده آثار مکین را به طور کلی می‌توان تجربیات شخصی او از دوران تلخ استالینیسم و تبعات آن در کلیت اجزای فرهنگی و سیاسی کشور روسیه دانست و این نکته بیشتر از آن جهت حائز اهمیت است که آندره مکین در بیشتر آثار خود توانسته این تجربه تلخ شخصی را با جادوی ادبیات و رمان، همه‌گیر و عمومی کند. آندره مکین زبان فرانسه را بسیار ماهرانه به کار می‌گیرد و همین توانایی آثار او را نسبت به سایر نویسندگان هم دوره خود ویژه و متمایز می‌کند.
ترجمه این کتاب را اسدالله امرایی انجام داه است و نشر چشمه آن را منتشر کرده.
*نمایشنامه ریچادر سوم
نوشته:ویلیام شکسپیر

نمایشنامه ریچادر سوم در سال ۱۵۹۲ نوشته شده، این نمایش داستان برآمدن و فرو افتادن شاهی منفور را باز می‌گوید. اما شکسپیر سیمای این مرد زشت سیرت را چنان تصویر کرده که حضور او در صحنه همه شخصیت‌های دیگر را به محاق می‌برد. این هیولای بی‌شفقت که در راه رسیدن به تاج و تخت انگلستان از هیچ دروغ و خدعه و جنایتی روی گردان نیست.
آثاری از اسدالله امرایی و عبدالله کوثری در بازار کتاب
عبدالله کوثری
با هوشی اهریمنی و نگاهی ژرف کاو تا اعماق وجود قربانیانش نفوذ می‌کند و آز و شهوت این یا عقل سست‌پای دیگری را آماج خود می‌گیرد. از این روست که جملگی را به‌آسانی می‌فریبد و سرانجام به نابودی می‌کشاند. اما فزون‌خواهی و غرور بی‌حدش سرانجام او را نیز قرین رسوایی و تباهی می‌کند.
ریچارد سوم با ترجمه عبدالله کوثری توسط نشر نی منتشر شده است.

*سه گانه، سفرنامه
پاریس از دور نمایان شد، قهوه استانبول نیکو می‌سوزد، آسمان لندن زیاده می‌بارد
مجموعه روایت‌های مختلف از مسافران دوره قاجار به پاریس، استانبول و لندن است. علی اکبر شیروانی آن را گردآوری و نشر اطراف منتشر کرده است.
آثاری از اسدالله امرایی و عبدالله کوثری در بازار کتاب
مجموعه روایت‌های مختلف از مسافران دوره قاجار به پاریس است
عناوین مرتبط:
اسطوره‌گرايي در آثار اورهان پاموك *کتاب فروشی ۲۴ ساعتع آقای پنامبرا
نوشته رابین اسلوان با هیجانی وسوسه انگیز و روایتی عالی شما را به یاد فروشگاهی می‌اندازد که به اجبار واردش می‌شوید، اما هرگز دوست ندارید از آن خارج شوید.

رابین اسلوان نویسنده جوان آمریکایی دانش آموخته دانشگاه ایالتی میشیگان است. او همچنین یکی از بنیان گزاران مجله ادبی Oats است. نخستین رمان رابین اسلوان «کتابفروشی ۲۴ ساعته آقای پنامبرا» در سال ۲۰۱۲ به عنوان یکی از ۱۰۰ کتاب برتر سال توسط روزنامه سان فرانسیسکو کرونیکل برگزیده شد. این کتاب همچنین تا چندین ماه در لیست پرفروش‌های روزنامه نیویورک تایمز قرار داشت.
آثاری از اسدالله امرایی و عبدالله کوثری در بازار کتاب
شما را به یاد فروشگاهی می‌اندازد که به اجبار واردش می‌شوید
این کتاب را سید سعید کلاتی ترجمه و نشر هیرمند منتشر کرده است.

*اعمال انسانی
نوشته هان کانگ

روایت کتاب اعمال انسانی به سال ۱۹۸۰ در گوانگجو، کره جنوبی برمی گردد. در بحبوحه سرکوب خونین شورش دموکراتیک پسربچه‌ای به دنبال جسد دوستش، روحی به دنبال بدن جدا شده اش و کشوری ستم دیده به دنبال آزادی بیان است. هان کانگ یکی از نویسندگان چیره دستی است که اتفاقات معاصر کره جنوبی را به خوبی در رمان‌هایش روایت و به تصویر کشیده است.
آثاری از اسدالله امرایی و عبدالله کوثری در بازار کتاب
روایت کتاب اعمال انسانی به سال ۱۹۸۰ در گوانگجو، کره جنوبی برمی گردد
هان کانگ مجال روایت بخشی هولناک از کره جنوبی را وقتی به دست آورد که پارک گئون‌های، دختر پارک چونگ‌هی در سال ۲۰۱۳ سرکار آمد و به مقام رئیس جمهوری رسید. پارک چونگ‌هی، دیکتاتور نظامی را رئیس سرویس‌های امنیتی خودش ترو کرد و به حکومت او که از سال ۱۹۸۰ با کودتا سرکار امده بود، پایان داد. اما باز هم این ترور برای مردم دموکراسی به همراه نیاورد.
داستانی سیاسی و اجتماعی از ادبیات کره که علی قانع ترجمه کرده و نشر چترنگ منتشر کرده است.
عناوین مرتبط:
دو اثر جدید نشر نیلوفر به بازار آمد
*فروشنده دوره گرد
نوشته پتر هاندکه

رمانی از پتر هاندکه داستانی جنایی است با رعایت تمامی قواعد این ژانر. داستان قتلی که عناصر تمام داستانهای جنایی ممکن را در خود جای داده است. هرجمله یک داستان است. قهرمان داستان فروشنده‌ای دوره گرد است. او همه چیز را مشاهده و کوچکترین اتفاقات را ثبت می‌کند. او شاهدی است که در همه جا حضور دارد.
آثاری از اسدالله امرایی و عبدالله کوثری در بازار کتاب

مجموعه روایت‌های مختلف از مسافران دوره قاجار به استانبول است

مترجم کتاب در مقدمه کوتاهی که برای آن نوشته، تذکراتی را به خواننده اثر داده است؛ از جمله این که در مطالعه این کتاب نباید به دنبال ادبیات فاخر یا مفاهیم عجیب و غریب بود و همچنین سیر مرتب و سهل الهضم اتفاقات و جملات. خواننده این کتاب نباید سعی در مرتب کردن دو جمله در یک پاراگراف کند. بلکه باید اهل درست کردن پازل باشد آن هم پازلی که قطعاتش نه در قالب معمول بلکه از این جا و آن جا به سمتش پرتاب می‌شوند.

این رمان ۱۲ بخش دارد که به ترتیب عبارت اند از: نظم پیش از بی نظمی‌اول، اولین بی نظمی، نظمِ بی نظمی، افشای ماهیت نظم اول داستان، تعقیب، تحقیقات، بازگشت ظاهری نظم و خلا حادثه قبل از بی نظمی‌دوم، بی نظمی‌دوم، افشاگری غلط، آرامش پیش از افشاگری، افشاگری، بازگشت قطعی نظم.

کتاب را آرزو اقبالی ترجمه و نشر چشمه منتشر کرده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید