سرمایه گذاری تاریخی در صنعت خودرو ایران

تیری بلوره قائم مقام رنو فرانسه که قرارداد تاریخی سرمایه گذاری کلان این شرکت در ایران را از سوی فرانسوی ها امضاء کرد در سفری یک روزه با وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت ایران دیدار خواهد کرد. با گذشت چهار ماه از انعقاد قرارداد سرمایه گذاری رنو فرانسه با شرکای ایرانی هنوز مسیر اجرای قرارداد مشخص نیست و با کاهش شانس استفاده از شرکت بن رو در این قرارداد، طرفین باید برای بهره‌گیری از گزینه های جایگزین هر چه سریعتر به توافق برسند.

کد خبر : ۴۶۹۶۱
بازدید : ۱۴۷۶
تیری بلوره قائم مقام رنو فرانسه که قرارداد تاریخی سرمایه گذاری کلان این شرکت در ایران را از سوی فرانسوی ها امضاء کرد در سفری یک روزه با وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت ایران دیدار خواهد کرد. با گذشت چهار ماه از انعقاد قرارداد سرمایه گذاری رنو فرانسه با شرکای ایرانی هنوز مسیر اجرای قرارداد مشخص نیست و با کاهش شانس استفاده از شرکت بن رو در این قرارداد، طرفین باید برای بهره‌گیری از گزینه های جایگزین هر چه سریعتر به توافق برسند.

پیچیدگی های حقوقی استفاده از شرکت بن رو و نیز قیمت بسیار بالای تملک این شرکت برای این پروژه بزرگ، شانس استفاده از شرکت بن رو برای شروع عملیات تولید را به حداقل رسانده است. در حال حاضر گزینه های مختلفی روی میز مذاکرات سه طرف قرارداد وجود دارد و با گذشت ماه ها از شروع مذاکرات و دور شدن از فضای احساسی، طرفین در تلاش هستند در شرایط جدید منطقی تر تصمیم بگیرند. در این بین با اصرار رنویی ها در استفاده از سایت تولیدی بن رو حذف مالکیت رقیب چینی احتمالی است تا ظرفیت تازه ای به دست رقبای چینی سیری ناپذیر در صنعت خودرو ایران نیفتد.

شریعتمداری باهوش و ذکاوت مثال زدنی ادامه پیگیری این قرارداد پیچیده را به مهندس نعمت زاده سپرده است تا شانس موفقیت بزرگترین قرارداد تاریخ صنعت خودرو ایران بالا برود. نکته مغفول روند این قرارداد تاریخی این است که همه بازیگران بزرگ بین المللی لحظه به لحظه مسیر این پروژه را دنبال می کنند. متاسفانه تا اینجای مسیر این پروژه برگ روشنی برای دولت تدبیر و امید نبوده و شاید هرگز نتیجه این قرارداد تاریخی را در دولت تدبیر و امید شاهد نباشیم.
منبع: عصر خودرو
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید