(تصویر) جیمز دین ساعتی قبل از مرگ

(تصویر) جیمز دین ساعتی قبل از مرگ

سپتامبر امسال 60 سال از روزی که جیمز دین ستاره جوان هالیوود در اثر حادثه رانندگی کشته شد گذشت.

کد خبر : ۴۷۰۵
بازدید : ۱۸۶۳۴
فرادید | سپتامبر امسال 60 سال از روزی که جیمز دین ستاره جوان هالیوود در اثر حادثه رانندگی کشته شد گذشت.

به گزارش مجله تاریخ فرادید، جیمز دین بازیگر جوان هالیوود که پس از بازی در سه فیلم به یکی از ستاره‌های مشهور هالیوود بدل شده بود در 30 سپتامبر 1955 وقتی تنها ۲۴ سال داشت برای شرکت در مسابقه اتومبیل رانی عازم کالیفرنیا بود که در راه تصادف کرد و کشته شد.

او با وجودی که چندی قبل از مرگش در یک آگهی کمیته‌ی ملی ایمنی جاده‌ها از مردم خواسته بود با سرعت کم رانندگی کنند اما آن روز سوار بر پورشه‌ اسپایدری که 9 روز پیش خریده بود از سرعت مجاز تخطی کرد و یکبار هم توسط پلیس جریمه شد. با این حال گزارشات پلیس بعدها حاکی از آن بود که در لحظه تصادف جیمز دین با سرعت مجاز حرکت می‌کرده است.

اسطوره جوانمرگ که چندی قبل از این حادثه آخرین بازی اش را در فیلم "غول"، به کارگردانی جرج "استیونس" ایفا کرده بود با پولی که از این فیلم دریافت کرد یک پورشه 550 اسپایدر خرید و از آنجا که از کودکی به رانندگی و سرعت علاقه داشت برای شرکت در مسابقه اتومبیلرانی عازم کالیفرنیا شد. این آخرین سفر بازیگر جوانی بود که بسیاری او را یکی از بازیگران با آینده سینما می‌دانستند. از آخرین لحظات عمر جیمز دین دو عکس وجود دارد. یکی از عکس‌ها که احتمالا چند ساعت قبل از مرگ او برداشته شده جیمز دین را در پمپ بنزین "شرمن اوکس" و دیگری او را در جاده در حالیکه به سوی مرگ می‌رود نشان می‌دهد.

(تصویر) جیمز دین ساعتی قبل از مرگ

(تصویر) جیمز دین ساعتی قبل از مرگ

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید