سن انحراف به 15 سالگی رسیده

سن انحراف به 15 سالگی رسیده

میانگین سن اعتیاد در مردان در حال حاضر در کشور ما ۲۴‌سال و زنان ۲۶‌سال است؛ اما شروع انحراف به ۱۵سالگی رسیده است. سخنگوی ناجا با اعلام این خبر گفت: «در حال حاضر خطر جدی‌ای که همه خانواده‌ها را تهدید می‌کند، موضوع موادمخدر است و در این زمینه خانواده‌ها ایستگاه‌های پیشگیری قبل از پلیس هستند که باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند. متاسفانه درآمد حاصل از فروش موادمخدر به قدری زیاد است که افراد به راحتی از آن نمی‌گذرند.»

کد خبر : ۴۷۰۷۷
بازدید : ۶۸۶۹
سن انحراف به 15 سالگی رسیده
میانگین سن اعتیاد در مردان در حال حاضر در کشور ما ۲۴‌سال و زنان ۲۶‌سال است؛ اما شروع انحراف به ۱۵سالگی رسیده است.
سخنگوی ناجا با اعلام این خبر گفت: «در حال حاضر خطر جدی‌ای که همه خانواده‌ها را تهدید می‌کند، موضوع موادمخدر است و در این زمینه خانواده‌ها ایستگاه‌های پیشگیری قبل از پلیس هستند که باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند. متاسفانه درآمد حاصل از فروش موادمخدر به قدری زیاد است که افراد به راحتی از آن نمی‌گذرند.»
معاون اجتماعی ناجا با بیان این‌که در ۹ ماهه گذشته ۱۳‌درصد کشف موادمخدر نسبت به ‌سال گذشته افزایش داشته است، گفت: «از ابتدای ‌سال‌ جاری تاکنون ۵۲۵‌هزار کیلوگرم موادمخدر کشف شده است که بخش اعظم آن تریاک است. متاسفانه از هر یک کیلو تریاک ۱۰ کیلو مرفین و از هر یک کیلو مرفین ۱۰ کیلو هرویین تولید می‌شود. بنابراین از هر یک کیلو تریاک ۱۰۰ کیلو هرویین به دست می‌آید.»
افزایش ۹۰‌درصدی تولید موادمخدر در افغانستان
او ادامه داد: «در افغانستان نیز زمین زیر کشت این ماده مخدر ۶۰‌درصد افزایش داشته و کشت تریاک در این کشور به ۳۲۱‌هزار هکتار رسیده است و محصول آن نیز در‌ سال میلادی جاری نسبت به ‌سال گذشته آن افزایش ۹۰‌درصدی داشته و با توجه به این‌که ‌سال گذشته تولید این ماده مخدر در کشور افغانستان ۴۶۰تن بوده، در‌ سال‌جاری به ۹‌میلیون کیلو تریاک رسیده است.»
سخنگوی ناجا گفت: «در ۱۰‌سال اخیر، بالاترین کشفیات در زمینه موادمخدر را در ماه‌های گذشته داشته‌ایم و نزدیک به ۸هزار و ۷۰۰ کیلو موادمخدر در هرمزگان در ماه‌های اخیر کشف و ضبط شده است، البته ۸۰‌درصد کشفیات موادمخدر در طی ۹ماه گذشته در مبادی ورودی شرق کشور و حواشی آن بوده و به سطوح داخلی کشور نرسیده است.»
منتظرالمهدی با بیان این‌که در ۹ماهه ‌سال‌جاری افزایش ۷‌درصدی دستگیری توزیع‌کنندگان موادمخدر را داشتیم، ادامه داد: «نسبت به‌ سال گذشته ۲۰‌درصد جمع‌آوری معتادان متجاهر بیشتر شده و ما معتقدیم که به هر اندازه زیرساخت‌ها برای بازپروری معتادان ایجاد شود، پلیس می‌تواند در کمترین زمان آنها را جمع‌آوری کند.»
۲۵۵‌میلیون معتاد در جهان وجود دارد
سخنگوی ناجا با تأکید بر این‌که باید میزان حساسیت جامعه نسبت به مصرف موادمخدر بالا برود، گفت: «۲۵۵‌میلیون نفر معتاد در جهان وجود دارد که ۷۰۰ نوع موادمخدر توهم‌زا را مصرف می‌کنند. بنابراین باید مراقبت بیشتری در این زمینه صورت گیرد و سازمان‌هایی مانند وزارت ارشاد، وزارت ورزش و جوانان، مساجد، خانواده، مدرسه، صداوسیما و... نقش پررنگ‌تری در پیشگیری از مصرف موادمخدر داشته باشند.»
او ادامه داد: «میانگین سن اعتیاد در مردان درحال حاضر در کشور ما ۲۴‌سال و زنان ۲۶‌سال است، اما شروع انحراف به ۱۵سالگی رسیده و دروازه ورودی موادمخدر نیز سیگار و قلیان است.»
منتظرالمهدی با بیان این‌که در حوزه پیشگیری از مصرف موادمخدر اقدامات خوبی از سوی ناجا صورت گرفته است، گفت: «افزایش ۱۶‌درصدی مراکز مشاوره درحوزه پیشگیری از موادمخدر را در‌ سال‌جاری داشتیم. همچنین حدود ۶۵۰ دایره مشاوره و مددکاری در کلانتری فعال شده و تلاش می‌کنیم حضور پلیس را در مجامع آموزشی تقویت کنیم.» سخنگوی ناجا درباره شایعاتی مبنی بر وجود ماده مخدر دستمال‌های اعتیادزا در کشور گفت: «هیچ‌گونه گزارشی از وجود دستمال‌های مرطوب اعتیادزا و روانگردان به پلیس نشده و ما ثبت نکرده‌ایم.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید