زلزله 5.2 ریشتری تهران را لرزاند

زلزله 5.2 ریشتری تهران را لرزاند
کد خبر : ۴۷۵۵۲
بازدید : ۲۳۵۱
زلزله 5.2 ریشتری تهران را لرزاند
مرکز لرزه‌نگاری کشوری اعلام کرد زلزله‌ای به بزرگی 5.2 ریشتر امشب تهران را لرزاند و در استان‌های، البرز، قم، مرکزی و گیلان احساس شد.

به گزارش ایسنا، مرکز لرزه‌نگاری کشوری اعلام کرد، زلزله‌ای به بزرگی حدود ۵.۲ ریشتر در حد فاصل استان‌های تهران و البرز، حوالی مشکین دشت، را لرزاند.

این زلزله در استان‌های گیلان، قم، مرکزی، البرز و تهران احساس شده است و مسئولین از مردم خواسته‌اند آرامش خود را حفظ کنند.

مرکز لرزه نگاری کشور در گزارش مقدماتی زمین‌لرزه، بزرگی آن را 5.2 و محل وقوع را مرز استان‌های تهران و البرز- حوالی ملارد(تهران) اعلام کرد. زمان وقوع به وقت محلی 23:27:37 و موقعیت آن 7 کیلومتری عمق زمین بوده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد بر اساس گزارش‌های اولیه درمقاطعی از جاده چالوس ریزش کوه گزارش شده است.

اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد بر اساس گزارش‌های اولیه در مقاطعی از جاده چالوس ریزش کوه گزارش شده است.

وی گفت: پس از وقوع زمین لزره در مزر استان های البرز و تهران اظها ر کرد: در حال حاضر تیم‌های ارزیاب در محل هستند و گزارشی به ما ارائه نشده است
زلزله 5.2 ریشتری تهران را لرزاند
وی با بیان اینکه گسل فعال در این زلزله گسل اشتهارد به مشکین دشت بوده گفت این زلزله ربطی به گسل تهران نداشته ولی ساکنان البرز و غرب تهران هوشیاری خود را حفظ کرده و البته آرامش داشته باشند.

نجار با بیان اینک بر اساس گزارش‌های اولیه دربخش‌هایی از جاده چالوس ریزش کوه گزارش شده است، شهروندان حتما به دستورات پلیس راه گوش کرده و به هیچ عنوان از جاده چالوس تردد نکنند.

در پی زلزله ۵.۲ ریشتری که در استان‌های تهران و البرز حس شد مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده باش استان‌های قزوین، قم، مرکزی، مازندران، البرز و تهران خبر داد.

شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد، با وجود زلزله هیچ مشکلی برای اعزام و پذیرش مسافران و نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه مهرآباد وجود ندارد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در ساعت 23:27 امشب زمین لرزه‌ 5.2 ریشتری مرز بین دو استان تهران و البرز را لرزاند که فاصله‌اش با شهر تهران 39 کیلومتر و با شهر کج 29 کیلوتر بوده است.

نجار افزود: تیم‌های ارزیابی به نقاط مختلف اعزام شده‌اند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه شهروندان باید آرامش خود را حفظ کنند در مورد اختلال پیش آمده در خطوط همراه گفت:‌ این اختلال در پی افزایش حجم تماس‌ها است بنابر این ازمردم درخواست می‌شود از تماس‌های غیر ضروری خودداری کنند.
زلزله 5.2 ریشتری تهران را لرزاند

به گفته وی تمام دستگاهای خدماتی امدادی و انتظامی از سوی سازمان مدیریت بحران کشور به حالت آماده باش در آمده‌اند

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایسنا این زمین لرزه در استان مرکزی و قم نیز احساس شده است.

رئیس اورژانس کشور با تاکید بر تحت کنترل بودن اوضاع گفت که تاکنون هیچ آماری از تلفات یا زخمی‌های این زلزله مخابره نشده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید